מדדים ומחקרים

הקרב הענק בצמרת: מי יהיה היהודי העשיר ביותר בעולם?

לאחר שהפסיד מיליארדי דולרים וירד בדירוג עשירי העולם, מייסד פייסבוק מתאושש מהתקלה העולמית ומעלה הילוך ובקרב הענקים מול לארי אליסון על המקום החמישי והיוקרתי בצמרת העשירים, וגם מי יהיה היהודי העשיר ביותר בעולם
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום פייסבוק/מארק צוקרברג)
לאחר קריסת פייסבוק והירידה בדירוג עשירי העולם, מארק צוקרברג לא מוותר ופותח מבערים והגיע בשעות האחרונות לשוויון עם לארי אליסון במאבק על המקום החמישי והיוקרתי של דירוג עשירי העולם של פורבס, ועל הטייטל הנוסף: היהודי העשיר ביותר בעולם.
כזכור, לאחר התקלה העולמית בפייסבוק, ויחד איתה בחברות הבת: וואטסאפ ואינסטגרם, הפסיד צוקרברג בזמן קצר 7 מיליארד דולר והודח מהחמישייה לאחר תקופה ארוכה בה היה יציב במקום החמישי.
על פי מגזין פורבס, נכון לשעה זו, צוקרברג ואליסון מוערכים בשווי של 118.9 מיליארד דולר ומחליפים ביניהם את מקומות 5-6 וטרם נראה מי יתייצב במקום החמישי ויפתח פער. מייסד פייסבוק המתאושש הפסיד היום 580 מיליון דולר, אך אליסון מייסד אורקל, הפסיד יותר: 1.3 מיליארד דולר דולר.
אורקל עצמה עלתה לכותרות היום גם בישראל, כאשר בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את עתירת התאגיד הבינלאומי נגד החלטת ועדת המכרזים במינהל הרכש הממשלתי שלא כללה אותה כמציעת שירות במכרז הענן המשלתי נימבוס, מכרז בו זכו אמזון וגוגל. אורקל הודיעה כי תערער על ההחלטה לעליון בישראל.
הרשימה המלאה של פורבס: במקום הראשון - מייסד טסלה אילון מאסק עם הון מוערך בשווי של 200.8 מיליארד דולר, אחריו: ג'ף בזוס עם 188.9 מיליארד דולר, במקום השלישי: איל ההון הצרפתי ברנאר ארנו עם 174.3 מיליארד דולר, ובמקום הרביעי: ביל גייטס עם 129.3 מיליארד דולר. במקום החמישי-שישי מארק צוקרברג ולארי אליסון עם 118.9 מיליארד דולר.
יש לציין כי על פי הרשימה של בלומברג, צוקרברג מתייצב במקום החמישי עם 124 מיליארד דולר, ואחריו נמצא דווקא מייסד גוגל לארי פייג' עם 121 מיליארד דולר. על פי פורבס, פייג' במקום השביעי בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה