מדדים ומחקרים

דירוג ספוטיפיי: האם היו שינויים בצמרת?

ספוטיפיי חושפת עבור ice את טבלת השירים המואזנים ביותר על ידי המשתמשים בישראל. מה עשו השבוע השירים של סטטיק ובן-אל עם נטע ברזילי ועומר אדם, ומי במקום הראשון?
יאיר מור | 
ספוטיפיי (צילום freepik)
כמדי שבוע בחודשים האחרונים, גם השבוע חושפת אפליקציית המוזיקה הגדולה בעולם, ספוטיפיי, באופן בלעדי עבור אתר ice את רשימת חמשת השירים המואזנים ביותר על ידי משתמשי השירות השוודי בישראל.
כפי שניתן לראות, זהו השבוע השני ברצף בו רוב החמישייה – שלושה שירים – הם שירים לועזיים, לעומת המצב הרגיל בו לפחות רוב השירים המואזנים על ידי המשתמשים בארץ הם שירים עבריים. אחד השירים הללו אף נמצא במקום הראשון: "Industry Baby" של ליל נאז X עם ג'ק הארלו, שמוביל את הטבלה זה השבוע השלישי ברצף.
במקום השני נמצאים סטטיק ובן-אל תבורי עם נטע ברזילי והשיר "אפס מאמץ", שגם הוא דורך במקום זה השבוע השלישי ברצף.
גם במקום השלישי אין שינוי מהשבועיים הקודמים, ודה קיד לרוי וג'סטין ביבר ממשיכים לדרוך בו עם השיר "Stay".
עומר אדם נמצא, גם הוא זה שבוע שלישי ברצף, במקום הרביעי, עם השיר "חצי דפוק".
ובמקום החמישי, זה השבוע השני ברצף, הלהיט המפתיע של השנה – "Love Nwantiti" בגרסת הרמיקס שבה משתתפים, מלבד היוצר הניגרי סיקיי, גם ג'ובוי וקואמי יוג'ין. נזכיר שמדובר בשיר שיצא לפני כשנתיים, וגם גרסת הרמיקס שלו שכובשת כעת את הדירוגים השונים יצאה לפני יותר משנה וחצי. הסיבה לכך, כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, היא ככל הנראה השימוש בו בסרטונים המוזיקליים הקצרים באינסטגרם ובטיקטוק בשבועות האחרונים על ידי מספר משתמשים פופולאריים מאוד.
כמו בכל שבוע, מעניין לבחון את ההבדל בין דירוג המוזיקה של משתמשי ספוטיפיי הישראלים לבין הדירוג בקרב המשתמשים המקומיים בשירות המתחרה מבית יוטיוב: שם "אפס מאמץ" ו"חצי דפוק" נמצאים בדיוק באותם מקומות, אך "Love Nwantiti" נמצא במקום הראשון, בעוד "Industry Baby" נמצא במקום ה-15 בלבד ו"Stay" נמצא במקום השמיני, לאחר שבשיא שלו, בשבוע שעבר, היה במקום השביעי. במקומם מדורגים במקום השלישי "סחרחורת & בדד" של עומר אדם עם טונה ו"ממתק" של עדן בן זקן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה