מדדים ומחקרים

הביטקוין בוער ושובר שיאים: יוכר כמטבע רשמי בישראל?

הביטקוין שבר את שיא השיא ועבר את שער 66 אלף דולר. המטבע רשם פריצה אדירה בשש השנים האחרונות והתפוצץ בשלושה שבועות האחרונים. אחרי שחשפנו כי החל משנה הבאה בישראל יוכלו לשלם בביטקוין, האם המטבע בדרך להכרה? 
אביחי דלאל |  3
ביטקוין (צילום pixbay)
הביטקוין שבר היום (רביעי) את שיא השיאים וחצה את ה-66 אלף דולר, בכירי החברות המתעסקות בביטקוין מאמינים כי השיא החדש מעיד על האמון של המוסדיים בנכסים דיגיטליים, ומקווים שישראל תלך בדרכם של ברזיל, אוקראינה ואל סלבדור בכך שתהפוך את המטבע לרשמי במדינה.
הביטקוין פרץ לראשונה בשנת 2015 שהגיע לשיא של 462 דולר בלבד, ב-2016 המטבע הכפיל את כוחו ושערו עמד על 979 דולר. שנה לאחר מכן, המטבע התפוצץ ורשם שיא של 19,716 דולר ואז רשם התרסקות כשהתדרדר ל-3,602 דולר. אלא שאז החלה עלייה הדרגתית עד לשיא באפריל האחרון, ששערו של המטבע עמד על יותר מ-65 אלף דולר. 
אלא שאז החלה ההתרסקות. החל מתחילת מאי ועד לסופו הביטקוין רשם ירידה מדאיגה. את חודש מאי הביטקוין פתח בשער של יותר מ-57 אלף דולר. ב-10 במאי, המטבע עמד על שער שיא לאותו החודש של 59,741 דולר ותוך 12 ימים בלבד רשם מפלה בשתי פעימות עד לשפל של 32.7 אלף דולר.
לקראת סוף חודש מאי החודש התאושש והיה יציב עד לחודש האחרון. המטבע הגיע לשפל של 29.5 אלף דולר ב-20 ביולי האחרון, זינק ב-7 בספטמבר ל-52.3 אלף דולר ועד לסוף אותו חודש רשם ירידות על לשפל ב-29 בספטמבר בשעות הצהריים כששערו עמד על 41.3 אלף דולר.  מאז המטבע בעליות דרמטיות עד לשיא שנרשם היום שנכון לכתיבת שורות אלו, שערו עומד על 66,639.8 דולר לאחר עלייה של יותר מ-16% בשבוע האחרון.

החל מהשנה הבאה יוכלו חנויות וסוחרים בישראל לקבל תשלומים במטבעות קריפטו, כך אנחנו חשפנו לראשונה בסוף חודש ספטמבר. הדבר יתאפשר באמצעות שירות חדש של ספקית מסופי התשלום Verifone, שרוב החנויות בארץ משתמשות במכשיריה, המאפשר קבלת תשלום בביטקוין, את'ריום, דוג'קוין, ביטקוין קאש ולייטקוין.
נעה משיח, מנכלי"ת איגוד הביטקוין הישראלי מסרה כי: "שבירת שיא מחיר הביטקוין בדולרים היא עוד הוכחה לאמון שרוכש הציבור והמשקיעים המוסדיים בעולם כלפי ביטקוין ומטבעות דיגיטליים. מגמת העלייה וההתחזקות שקיימת בביטקוין מתחילת קיומו והתחזקה לאחרונה בהצטרפות גופים כמו פייפאל, ויזה ומאסטרכארד המאפשרים שימוש במטבעות דיגיטליים, הנפקה של בורסות ביטקוין בנאסד"ק, גל ההשקעות מוסדיים במטבע ולאחרונה גם אימוץ והגברת השימוש על ידי מדינה ריבונית -  אל סלבדור.
יחד עם זאת, צריך לזכור שמחירי המטבעות הדיגיטליים שביטקוין בראשם הם תנודתיים מאוד ובאותה מידה שאנחנו רואים עליות בימים האחרונים, יכולות לבוא גם ירידות חדות במחיר. למי שרוצה להיכנס כעת לתחום, העצה שלנו היא ראשית ללמוד על העולם הזה, איך הוא פועל ובעיקר להשקיע סכומים שאתם יכולים להרשות לעצמכם לאבד, בטח בטווח הקצר בו המחיר תנודתי מאוד".

נעה משיח (צילום: דרור סיתהכל)
גם יובל רואש, מנכ"ל פלטפורמת המסחר בנכסים דיגיטליים, Bits of Gold אמר: "שבירת השיא שנקבע לפני כמה חודשים, בא על רקע מספר בשורות חיוביות שתורמות לחיזוק מעמדו של הביטקוין, כאשר העיקרית שביניהן, היא הנפקת ה-ETF הראשון מסוגו בארה״ב, קרן סל שתעקוב אחר מחיר הביטקוין, בבורסה בניו יורק. כפי שקורה בכל שבירת שיא, אנחנו צפויים לראות גדילה משמעותית בנפחי המסחר ועליה בקניות, שימשיכו לייצר עוד ביקושים, והם ייצרו עלייה במחיר ובשימוש של הביטקוין. כמו כן, אימוץ הביטקוין בידי חברות ענק כמו וריפון, מאסטרקארד, ויזה ופייפאל בפלטפורמות שלהם, מחזקת עוד יותר את מעמד הביטקוין ומטבעות דיגיטליים כאמצעי התשלום של העתיד הכלכלי העולמי. 
מעבר לשימושיות של הביטקוין והנגשתו לענקיות הטכנולוגיה, אנחנו רואים שימושים הולכים וגוברים במטבעות דיגיטליים לצרכים נוספים, כאשר הבולטים ביניהם הם NFT (Non-Fungible Token) - שהם לדוגמא יצירות אומנות על גבי הבלוק׳ציין, וכלכלת ה-DeFi (Decentralized Finance) שמגלגלת בשנה האחרונה מחזורים של מיליארדים ביום. אנחנו מעריכים שהביקושים ילכו ויגדלו ולכן גם שווי המטבעות הדיגיטליים ובראשם הביטקוין ימשיכו לעלות בתקופה הקרובה. 
עם זאת, צריך להבין שהשקעה בשוק המטבעות הדיגיטליים כרוך בסיכון מסויים, ולכן אנחנו ממליצים לקרוא ולהעמיק לפחות ברמה בסיסית לפני שממהרים להיכנס להשקעה, במיוחד אם זה מטבע שהוא לא מהמטבעות המובילים. כמו כן, חשוב מאוד גם לחקור על הגוף שממנו קונים, ולוודא שהוא גוף אמין ומפוקח תחת הרגולציה הישראלית ולא להתפתות לזירות בינלאומיות לא מפוקחות, שעלולות לפגוע בסיכויי המרת הכסף חזרה לשקלים בעתיד והכנסת לבנק."

יובל רואש (צילום: רונן גולדמן)

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חחח יהיה פה מה שיהיה בלבנון, בפיקוח ממשלתי
    סין 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והעיקר להדגיש שזה 66, פספסתם עוד 6 אחד יא כת שטניסטית של גלובליסטים פסיכופטים :)
    סגור
  • 1.
    עוד לא היתה בועה כלכלית כזאת מעולם, חכו שזה יתפוצץ !! (ל"ת)
    רואה נכוחה 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • מסכים אית הדולר הוא בועה אחת גדולה שהתפוצץ לכולם בפרצוף (ל"ת)
    כהן 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור