מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: מאסק הגיע לסכומים מפלצתיים

החלטת בית המשפט  בתביעה של ג'ף בזוס על המכרז של נאסא לאילון מאסק רק המשיכה את המגמה של האיש העשיר בעולם. גם בזוס התפוצץ לאחר שמכר  מניות אמזון בשווי של 2 מיליארד דולר | דירוג עשירי העולם
מערכת ice |  4
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק)
דירוג עשירי העולם על פי המגזין הבינלאומי "פורבס": אילון מאסק האיש העשיר בעולם ממשיך את המגמה שלו ומגיע עם ההון שלו למימדים אסטרונומיים. מאסק מוביל את הדירוג עם הון המוערך ב-320.3 מיליארד דולר.
מה גרם לכך השבוע?  בית המשפט  דן בתביעה שג'ף בזוס הממוקם שני , הגיש נגד מאסק. הסיבה לכך הייתה מכרז של נאס"א שבחר בחברת החלל של מאסק SpaceX  לספק שירותים לפרוייקט של נאסא להחזיר את האסטרונאוטים לירח. המכרז מוערך בשווי של 2.9 מיליארד דולר. בזוס הגיש תביעה וטען כי המכרז לא היה כשר כל כך ובית המשפט הכריע כי הבחירה הייתה הוגנת.
במקום השני, כאמור, ג'ף בזוס יו"ר ומייסד אמזון ומנכ"ל בלו אוריג'ין, אמנם בזוס הפסיד בתביעה, אך בתחילת השבוע בזוס הלך על כל הקופה ומכר מניות אמזון בשווי של 2 מיליארד דולר. מסתבר שהמהלך היה חכם,  בשבוע האחרון הונו של בזוס גדל ב-1.6 מיליארד דולר לסכום של 201.3 מיליארד דולר.
במקום השלישי ניצב המיליארדר הצרפתי ברנאר ארנו, מייסד תאגיד LVMH, השבוע הונו גדל ב-16 מיליארד דולר והוא מוערך ב-193.6 מיליארד דולר. ביל גייטס, מייסד  מיקרוסופט נמצא במקום הרביעי, במהלך השבוע האחרון גייטס היה באותו הקו של ג'ף בזוס והשתתף בוועידת האקלים בגלאזגו שם דיבר על הפרוייקטים שלו לטובת כדור הארץ. גייט הכניס במהלך השבוע האחרון 1.9 מיליארד דולר והגיע להון של 138.2 מיליארד דולר. 
 
במקום החמישי, היהודי העשיר על הכדור, לארי אליסון. מנכ"ל ומייסד אורקל מחזיק במניות טסלה והצלחת החברה בשבועות האחרונים משפיעות עליו ועל הונו. בשבוע האחרון לדוגמא, אליסון הכניס 1.7 מיליארד דולר והגיע להון המוערך ב-131.4 מיליארד דולר. האישה העשירה על הכדור היא פרנסואה בטנקור מאיירז הצרפתייה, יורשת לוריאל ממוקמת במקום ה-12 עם הון המוערך ב-93.1 מיליארד דולר והישראלי העשיר על הכדור הוא אייל עופר במקום ה-185 עם הון המוערך ב-11.8 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לארי אליסון מת מזמן (ל"ת)
    יאיר 11/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    זה כבר לא ממש משנה
    אמיר 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שיש למישהו סכום כל כך מפלצתי ומישהו אחר עשיר ממנו פי עשר... הם חיים באותה רמה
    סגור
  • 2.
    כן ברור שאין למסק עוד מה לקנות בכדור ארץ רוצה לגשת לירח
    ילה 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן ברור שאין למסק עוד מה לקנות בכדור ארץ רוצה לגשת לריח אוליי יש משהוא שם שיעניין אותו .
    סגור
  • 1.
    חחח
    אחד שמאמין לזדורוב 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מבין מה יש לעשות בכל כך הרבה כסף שיתרום למי שצריך וחצי יאריך
    סגור