מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: שבוע מטלטל למאסק, עדיין העשיר ביותר?

השבוע האחרון של אילון מאסק עורר הרבה עניין עם מגוון רחב של אירועים ושינויים בטסלה וספייסX האם האיש העשיר בעולם שמר על הפסגה? וגם: מה עשה ג'ף בזוס במהלך השבוע האחרון? | דירוג עשירי העולם
מערכת ice | 
מיליארדרים בקורונה (צילום Unsplash, מערכת ice)
דירוג עשירי העולם על פי המגזין הבינלאומי "פורבס": האיש העשיר בעולם הוא אילון מאסק הגדיל את הונו ב-3.6 מיליארד דולר וכעת מוערך ב-290.3 מיליארד דולר. בשבוע האחרון, מאסק פעל בכמה מחוזות. הוא שלח מיילים לעובדי טסלה בהם הציע דרכים לשפר את חווית העבודה שלהם וביקש מהם להחזיר לו מיילים עם דרכים לשפר את עבודתם.
סוכנות החלל האמריקאית נאס"א וחברת החלל SpaceX של אילון מאסק  ביצעו השבוע ניסוי חריג באופיו, במסגרתו שיגרו חללית מתוך כוונה תחילה להשמיד אותה זמן קצר לאחר מכן, בכדי לבדוק האם ריסוק מכוון של עצמים פיזיים על אסטרואידים מסוגל לשנות את מסלולם, במטרה להשתמש בטקטיקה הזו להסיט אסטרואידים שעלולים להתנגש בכדור הארץ ולסכן את האנושות.
בין יום שני לשלישי, לאחר שמאסק צייץ כי רכב הדגם 3 Plaid של טסלה יהיה זמין בסין כבר בחודש מרץ, מניית טסלה זינקה בכמעט 2%, וחסמה חמישה ימים רצופים של ירידות והוסיפה 4.6 מיליארד דולר להונו הנקי של המיליארדר השנוי במחלוקת בלילה. ב-WSJ התפרסם דיווח לפיו יו"ר ומנכ"ל בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס, ג'יימי דיימון, ומנכ"ל טסלה, אילון מאסק, נתונים בסכסוך אישי כבר זמן רב. לדברי מקורות המקורבים לשניים, כל פגישה ביניהם בשנים האחרונות הסתיימה כשלפחות צד אחד פגוע, וכל ניסיון פיוס הסתיים בהחמרה של הסכסוך לאחר שהבנק החמישי בגודלו בעולם, והגדול ביותר מחוץ לסין (במובנים של שווי הנכסים המנוהלים), היסס להשקיע בטסלה בתחילת דרכה, לפני כעשור. זאת בשל ספקות של בכירי הבנק באשר לפוטנציאל של מכוניות חשמליות.
 
כמו כן, מאסק מכר מניות של טסלה בשווי 1.05 מיליארד דולר, על פי מסמכים רגולטוריים חדשים ועבר את נקודת המחצית כדי לעמוד בהבטחתו למצביעים בסקר בטוויטר למכור 10% מהמניות שלו בחברת הרכב החשמלי. מאסק מכר כ-934,000 מניות תמורת קצת יותר מ-1.05 מיליארד דולר, לפי המסמכים הרגולטוריים. המכירה תכסה מסים לאחר שמאסק מימש אופציות לרכישת 2.15 מיליון מניות, כך עולה מהמסמכים.
.במקום השני, ג׳ף בזוס,  מייסד אמזון ובלו אוריג׳ין איבד השבוע 6.3 מיליארד דולר והוא מוערך ב-205.4 מיליארד דולר. במקום השלישי, המיליארדר הצרפתי והבעלים של תאגיד LVMH, ברנאר ארנו. הצרפתי איבד במהלך השבוע האחרון כ-200 מיליון דולר והוא מוערך ב-198.7 מיליארד דולר. במקום הרביעי, מייסד מיקרוסופוט ביל גייטס שהגדיל את הונו בשבוע האחרון בכ-400 מיליון דולר והוא מוערך ב-139.5 מיליארד דולר.
נועל את החמישייה הראשונה, מייסד אורקל והיהודי העשיר בעולם, לארי אליסון שאיבד בשבוע האחרון כ-800 מיליון דולר. האישה העשירה בעולם, יורשת לוריאל, פרנסואה בטנקור מאיירז הצרפתייה שבמהלך השבוע האחרון איבדה כ-400 מיליון דולר והיא מוערכת ב-93.8 מיליארד דולר. הישראלי העשיר בעולם הוא אייל עופר, בשבוע האחרון עופר איבד כ-200 מיליון דולר והוא ניצב במקום ה-201 כשהוא מוערך ב-11.3 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה