מדדים ומחקרים

דירוג עשירי ישראל: לראשונה דרהי נופל מ-8 מיליארד דולר

טייקון הטלקום הישראלי-צרפתי ירד לראשונה מהון של 8 מיליארד דולר, האם המהלכים של עידן עופר הובילו למהפך בין השניים? | דירוג עשירי ישראל
מערכת ice |  2
פטריק דרהי (צילום משה שי פלאש 90)

דירוג עשירי ישראל לפי נתוני המגזין הבינלאומי "פורבס": האישה העשירה בישראל היא ד"ר מרים אדלסון, הבעלים של "ישראל היום" ורשת בתי הקזינו בלאס וגאס שהוכתרה השבוע לאישה העשירה ביותר בנבאדה לפי אתר Yahoo! Finance, אדלסון הגדילה את הונה במהלך השבוע האחרון בכ-600 מיליון דולר וכעת מוערכת ב-29 מיליארד דולר.

במקום השני הבעלים של צ'לסי, האוליגרך רומן אברמוביץ', בשבוע האחרון אברמוביץ' נאלץ להיפרד מסכום של כ-100 מיליון דולר וכעת הוא מוערך ב-14.3 מיליארד דולר. בשבוע האחרון, אברמוביץ' רשם הישג לאחר שהשופט פסק לטובתו בדיון הראשוני בתביעת הדיבה שלו נגד עיתונאית שכתבה ספר על "האנשים של פוטין". אברמוביץ' מצא שם 26 אירועים שנכתבו עליו וטען שהוצאה שם דיבתו, בין המקרים נטען כי אברמוביץ' רכש את מועדון הפאר האנגלי אי שם בשנת 2003 כהוראה של הקרמלין.


הדרמה מתחילה מהמקום השלישי. אייל עופר שכבר היה מוערך ב-12 מיליארד דולר ממשיך מגמה של ירידה הדרגתית ועכשיו הוא מגיע לשפל של מספר חודשים. בשבוע האחרון, עופר איבד כ-200 מיליון דולר וכעת הוא מוערך ב-11.3 מיליארד דולר.
 



במקום הרביעי, המיליארדר הישראלי-צרפתי פטריק דרהי. איל הטלקום ממשיך את הצניחה שלו בחודשים האחרונים ולראשונה יורד מהון של כ-8 מיליארד דולר. בשבוע האחרון, דרהי איבד כ-200 מיליון דולר והוא מוערך כעת ב-7.9 מיליארד דולר. בצמוד אליו, באופן יחסי, עידן עופר שנמצא במקום החמישי של עשירי ישראל, עופר איבד במהלך השבוע האחרון כ-100 מיליון דולר והוא מוערך ב-7 מיליארד דולר. נראה כי המהפך בין השניים הוא רק עניין של זמן.

נועלים את הדירוג, המיליארדר סטף ורטהיימר שמכר בתקופה האחרונה את הפרוייקט בפארק ההייטק בעומר לחברת אלייד. ורטהיימר יציב עם 6.2 מיליארד דולר בכלל אחזוקתיו ובדירוג העולמי הוא נמצא במקום ה-489. המיליארדר טדי שגיא שחגג השבוע את יום הולדתו "קיבל מתנה" בצורה של עלייה בדירוג העולמי מהמקום ה-547 למקום ה-542 כשהוא מוערך ב-5.6 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חבל שלא מראים עוד טייקונים כמו קובי מימון....
    Or 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועוד כמה
    סגור
  • 1.
    עשירי ארה"ב הקימו בתי חולים אוניברסטאות. ומה הקימו אלו? (ל"ת)
    תוהה תהיה 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור