מדדים ומחקרים

מקלב שוב בפסגה, האם הקואליציה ניצחה? דירוג חברי הכנסת

בתום שבוע סוער במסכן הכנסת, נתוני הנוכחות מצביעים על תכונה רבה עם שמות חדשים לצד שמות ותיקים, והיקפי שעות מכובדים למדי | דירוג הנוכחות של חברי הכנסת במשכן
שירה יום טוב | 
שיאני הנוכחות בכנסת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, unsplash, pixabay)
על השבוע שעבר ניתן כבר לומר שכל חברי הכנסת נכחו במשכן בבירה, ואת זה אנחנו יודעים מיום ההצבעות הסוער במליאה, אליו הגיעה גם היולדת שירלי פינטו יחד עם בתה התינוקת שמאז קיבלה את השם כרם. מלבד יום הנוכחות עצמו שגרר יישור קו, שיאני הנוכחות רק הרוויחו מקפיצה בהיקף השעות, בלי קו מינימום שעובר בטבלה, כך על פי נתוני אתר זמן כנסת.
זה מספר שבועות ברצף שמי שמככב בראש הטבלה וממשיך לשמור על מקומו הוא חבר הכנסת אורי מקלב מטעם סיעת יהדות התורה. מקלב רושם השבוע 69:55 שעות נוכחות במשכן, כמעט 15 שעות יותר מהשבוע שקדם לו.
במקום השני מתמקם השבוע חבר הכנסת מטעם רשימת העבודה ויו"ר ועדת החוקה גלעד קריב, שם חדש בטבלה שהחתים השבוע בכנסת 65:56 שעות נוכחות. במקום השלישי ינון אזולאי, לא חדש ברשימה, ובשבוע האחרון נכנס אליה ברגע האחרון. הפעם הוא רושם 60:18 שעות שבילה בכנסת השבוע.
 
שיאן נוסף לסיעת ש"ס עם המקום הרביעי בו מתמקם השבוע מיכאל מלכיאלי, גם הוא לא מגיע לדירוג בפעם הראשונה ורושם שעה פחות מחברו לסיעה, עם 59:04 שעות שהעביר השבוע במשכן. אורית סטרוק מסיעת הציונות הדתית, גם היא מהנוכחים השכיחים בטבלה מגיעה השבוע למקום החמישי אחרי שרשמה השבוע 58:42 שעות נוכחות.
במקום השישי יו"ר ועדת הכספים וחבר הכנסת  מטעם סיעת ישראל ביתנו, אלכס קושניר, רושם בשבוע שחלף 56:06 שעות שבועיות ומגיע למקום השישי בטבלה. ניר אורבך, חבר הכנסת מסיעת ימינה ויו"ר ועדת הכנסת מגיע למקום השביעי עם 55:36 שעות.
משה טור פז מסיעת יש עתיד מופיע שוב בטבלה ומתמקם שביעי בה אחרי שרשם השבוע 54:02 שעות במשכן בירושלים. במקום התשיעי שם חדש בטבלה עם כניסתה של ניידא רינאוי-זועבי מסיעת מרצ. רק 49 דקות פחות ממנה מתמקמת חברתה לסיעה, מיכל רוזין ורושמת 53 שעות בדיוק.
איזונים: מבחינת איזוני קואליציה מול אופוזיציה, מדובר בשישה כיסאות לטובת הקואליציה מול ארבעה מקומות לטובת האופוזיציה. שתי המפלגות היחידות שרשמו ריבוי משתתפים בטבלה הן ש"ס ומרצ - שתיהן עם שני מקומות, במקרה שני המקרים עם מקומות עוקבים, כשסך השעות של ש"ס גבוהו בפער של כ-6 שעות משאלה של מרצ.
מבחינת איזוני מגדר, נרשם רוב גברי משמעותי עם שבעה גברים ברשימה מול שלוש נשים שנכנסו אליה. נציין כי אורית סטרוק הופיע כבר מספר פעמים בטבלה ואף נכללה בטבלה החודשית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה