מדדים ומחקרים

דוג'קוין מתרסק לשפל, האם מאסק יציל את המטבע?

דוג'קוין שוב יורד, והפעם הוא מידרדר אל רף העשירייה המובילה של מטבעות הקריפטו. למה זה קורה, ומי המטבעות שעקפו אותו ונכנסו לצמרת?
יאיר מור | 
דוגקוין (צילום pngwing.com edit ice)
התמיכה של המיליארדרים לא עוזרת: דוג'קוין, מטבע הקריפטו שהחל כבדיחה והפך לאחד הגדולים והמרכזיים בשוק, דועך. לאחר שדשדש על סף העשירייה הגדולה של מטבעות הקריפטו בעלי שוו השוק הכולל הגבוה ביותר בחודשים האחרונים, ונדד בין המקום ה-9 ל-11, היום הוא ירד למקום ה-12 בלבד. זאת לאחר שרשם ירידה יומית בשיעור של כ-0.6% לשער של 17 סנט ושווי שוק של פחות מ-23 מיליארד דולר.
שלושת המטבעות שנמצאים כעת מעליו הם טרה, שרק לאחרונה הגיע אל רף העשירייה וכעת נמצא במקום התשיעי לאחר עלייה יומית בשיעור של 3.4% ושבועית בשיעור של כמעט 22.5%, למחיר של 47 דולר למטבע ושווי שוק כולל של כמעט 28 מיליארד דולר; אוולאנש, שירד היום בשיעור של 3.7%, אך בטווח השבועי רשם זינוק אדיר של 32% למחיר של 112 דולר ושווי שוק של 27 מיליארד דולר; ופולקה-דוט, שנשאר היום ללא שינוי אך בטווח השבוע ירד בשיעור של כ-11%, למחיר של 25 דולר למטבע ושווי שקו של כמעט 25 מיליארד דולר.
כזכור, דוג'קוין, שהחל כבדיחה בשנה שעברה, המריא השנה משולי הטבלה לעשירייה הראשונה, בעקבות תמיכה מהמיליארדרים אילון מאסק ומארק קיובן. מנכ"ל טסלה תמך בו פעמים רבות, ולאחרונה אף הודיע כי החברה שלו תמכור אביזרים קטנים תמורת המטבע הקריפטוגרפי – מה שהקפיץ את שוויו בעשרות אחוזים תוך דקות, אך לאחר מכן הוא צנח חזרה. גם העובדה שבעלי קבוצת הכדורסל דאלאס מאווריקס מאפשר רכישת מזכרות שונות מאתר הקבוצה תמורת המטבע לא מצליחה לייצב אותו, ולאחרונה המגמה ארוכת-הטווח שלו היא ירידה – מיותר מ-70 סנט בשיא לאזור ה-20 בחודשים האחרונים, ובשבועות האחרונים בין 15 ל-18 סנט בלבד.
נזכיר כי בתחילת יוני כתב האנליסט עם השם הבדוי The Asian Investor באתר seekingalpha.com כי מטבע הקריפטו הקטן בדרך לגווע ולהגיע לשער של 0 דולר ולמות. לדבריו, זה יקרה אפילו עוד השנה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה