מדדים ומחקרים

עלייה של עשרות אחוזים בדמי השכירות למשרדים ברחבי הארץ

מחקר שוק של חברת CBRE ישראל הנוגע למשרדים ברבעון האחרון של השנה החולפת, מצביע על עלייה משמעותית בדמי השכירות לנדל"ן מסחרי. מה המחיר העדכני בתל אביב?
מערכת ice |  1
נדל"ן משרדים (צילום pngwing)
מחקר שוק של חברת CBRE ישראל בנושא ענף המשרדים והמסחר ברבעון הרביעי של 2021, מצביע על עלייה חדה בכל הנוגע לדמי השכירות למשרדים. בראש הרימה ניצבת באופן לא מפתיע תל אביב, כאשר ברבעון האחרון של השנה החולפת האמירו דמי השכירות ב-13% למחיר שיא של 122 שקל למ"ר. עוד צוין במחקר כי סך העלייה השנתית בעיר עומד על כ-28%.
ערים נוספות בהן נרשמה עלייה בדמי השכירות הן רמת גן עם עלייה של 5% ל-86 שקל למ"ר, הרצליה ב-6% ל-88 שקל למ"ר (עלייה שנתית של 13%) ובנתניה ב-4% ל-47 שקל למ"ר. לעומתן, עולה מן המחקר כי בפתח תקוה ורעננה לא נרשמה עלייה של דמי השכירות ברבעון הרביעי של 2021.
כפועל יוצא, כלל לא בטוח שיהיה פשוט למצוא בתקופה הקרובה משרדים להשכרה. תפוסת המשרדים בתל אביב מלאה כמעט עד אפס מקום ועומדת על 97%, בעוד בהרצליה התפוסה היא 94% וברמת גן 93%. ערים בולטות נוספות עם שיעור תפוסה גבוה הן ירושלים וחיפה עם 89%, רחובות – 88%, נתניה – 87% ורעננה עם 86%.
ירון שחר, מנהל מחלקת השקעות ומחקר ב-CBRE ישראל: "ברבעון 4 בשנת 2021 נרשמה ירידה בשיעורי התשואות בתחום המשרדים. להערכתנו, ירידת התשואות תימשך גם בשנה הקרובה, וזאת לצד עלייה בדמי השכירות באזורי הביקוש. אנו צופים שערוכים ניכרים (בהיקף מצטבר של מיליארדי שקלים) בדוחות הכספיים של חברות הנדל"ן המניב".
 
אשר לתחום המסחר, הוסיף שחר כי "בתחום המסחר ברבעון זה נרשמה יציבות הן בשיעור התפוסה והן בדמי השכירות. זהו הענף שחווה הפגיעה הקשה יותר בשנה האחרונה בדגש על הקניונים. מרכזי הקניות הפתוחים נפגעו פחות ואף יצאו 'נשכרים' מכך שהקניות בתקופת הסגרים על הקניונים נותבו אליהם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בעידן הסייבר והקורונה אין הצדקה למשרדים
    נו 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ברור מה קורה כאן.
    סגור