מדדים ומחקרים

טיקטוק לא מפסיקה: שברה השנה את כל השיאים

הרשת החברתית הסינית הגיעה למקום הראשון כמעט בכל טבלאות סיכום השנה בתחום האפליקציות לפי נתונים חדשים שחושפת אחת החברות הגדולות בתחום
יאיר מור | 
טיקטוק (צילום pixabay)
טיקטוק ממשיכה לנפץ תקרות זכוכית, ומובילה כמעט בכל מדד אפשרי בתחום האפליקציות, כך לפי סיכום שנת 2021 של חברת ניתוח שוק האפליקציות App Annie.
ראשית, אם בסיכומים קודמים הובילה טיקטוק במספר ההורדות רק במדינות מסוימות, בסיכום 2021 היא מובילה בקטגוריית הרשתות החברתיות ב-18 מדינות אותן מנתחת App Annie: אוסטרליה, אינדונזיה, ארגנטינה, ארה"ב, ברזיל, גרמניה, טורקיה, מלזיה, מקסיקו, סין, פרו, צ'ילה, קולומביה, קנדה, רוסיה ותאילנד. רק ב-12 מדינות הובילו אפליקציות אחרות.
 
בנוסף, ציינה החברה כי ב-2021 זינק מספר השעות הממוצע שמבלים משתמשים באפליקציה מדי חודש מ-13.3 ל-19.6 – עלייה של כ-47.5%; זאת בעוד פייסבוק גם היא הגיעה לאותו מספר שעות חודשיות, אך אצלה מדובר בעלייה זניחה לעומת 19.5 ב-2020; וואטסאפ הגיעה בשנה החולפת ל-18.6, אך אצלה מדובר בירידה לעומת 19.4 ב-2020; ואינסטגרם עלתה מ-10.3 ב-2020 ל-11.2 ב-2021.
גם בתמונה הכללית רשמה טיקטוק ניצחון אדיר: היא מובילה גם בכמות ההורדות העולמית ב-2021 וגם בכמות הכסף שמשתמשים משלמים לה.
בטבלת ההורדות מגיע אחרי טיקטוק רצף אפליקציות של מטא: אינסטגרם במקום השני, פייסבוק בשלישי ואילו וואטסאפ ברביעי; למקום החמישי מתברגת טלגרם, שהמריאה בשנה האחרונה בעיקר בעקבות זעם על שינוי תנאי הפרטיות של וואטסאפ, ואחריה סנאפצ'ט, שהיתה פופולארית מאוד לפני כ-5 שנים, דעכה מעט ונראה שבשנה האחרונה ביצעה קאמבק מפתיע; במקום השביעי מסנג'ר של מטא; במקום השמיני זום; במקום התשיעי אפליקציית עריכת הווידאו CapCut; ובמקום העשירי אפליקציית המוזיקה ספוטיפיי.
במספר המשתמשים הפעילים – כלומר, אלה שכבר יש להם את האפליקציה והם נכנסים אליה באופן קבוע – עדיין שולטת מטא ביד רמה, כאשר פייסבוק במקום הראשון, וואטסאפ בשני, מסנג'ר בשלישי ואינסטגרם ברביעי; האפליקציה הראשונה ברשימה שאינה של מטא היא אמזון, במקום החמישי, ואחריה טיקטוק; במקום השביעי מתמקמת המתחרה הגדולה ביותר של וואטסאפ, טלגרם; במקום השמיני נמצאת טוויטר; ושתי אפליקציות הסטרימינג הגדולות סוגרות את העשירייה: ספוטיפיי, שירות הזרמת המוזיקה הגדול בעולם, במקום התשיעי, בעוד נטפליקס, המובילה בתחום הזרמת הווידאו, במקום העשירי.
דירוג מעניין במיוחד הוא זה של הכנסות האפליקציות מהמשתמשים: למרות שמטא נמצאת בצמרת בשתי הרשימות האחרות, כאן היא כלל אינה קיימת. מדובר בתזכורת לכך שמטא אינה משרתת את המשתמשים, אלא מפרסמים, בעוד רוב האפליקציות האחרות מתפרנסות מהמשתמשים שמשלמים על מנויים או על סוגים שונים של שירותים בתוך האפליקציות. גם כאן מובילה טיקטוק, כאשר אחריה שירות הווידאו של גוגל, יוטיוב, שמפתיע ומוכיח כי למרות שהוא נחשב לשירות שממומן בעיקר על ידי פרסומות, החלטתה של גוגל להציע מנוי בתשלום תמורת הסרת הפרסומות היתה החלטה נבונה מאוד;  במקום השלישי אפליקציית ההיכרויות טינדר; ברביעי שירות הזרמת הווידאו של דיסני, דיסני+ - למרות שמחירו ומספר המנויים שלו נמוכים מאלה של נטפליקס. הסיבה היא ככל הנראה שבנטפליקס המנוי הוא התשלום היחיד, בעוד בדיסני חלק מהתכנים דורשים תשלום ייעודי – כגון סרטים חדשים, שעולים 30 דולר לכל אחד; במקום החמישי נמצא שירות הזרמת הווידאו של הענקית הסינית Tencent; בשישי הפתעה נוספת: Piccoma, אפליקציה יפנית לתכני קומיקס; במקום השביעי HBO Max, אפליקציית הווידאו של AT&T/וורנר; במקום השמיני Google One – שירות המנויים של גוגל למשתמשי שירותי הענן שלה; במקום התשיעי אתר הזרמת המשחקים Twitch, שבבעלות אמזון; ובמקום העשירי שירות הזרמת הווידאו הסיני/סינגפורי Bigo Live. נטפליקס כלל לא נמצאת בין 10 המובילות בקטגוריה הזו – ובקטגוריית אפליקציות הזרמת הווידאו היא במקום השביעי בלבד – שוב, ככל הנראה בשל העובדה שהתשלום היחידי בה הוא המנוי החודשי, בעוד רוב המתחרות דורשות תוספות על תכנים מסוימים או מעודדות "תמיכה" ביוצרים על ידי רכישת מטבעות דיגיטליים שאפשר לחלק להם בזמן הצפייה (כגון בטוויץ' וביוטיוב גיימינג).
גם ברשימה של הכנסות לפי החברות המפעילות את האפליקציות (לעומת רשימה של כל אפליקציה בנפרד), מטא אינה קיימת בעשירייה הראשונה. מי שמובילה כאן היא גוגל; אחריה קבוצת Match (מפעילת טינדר ורוב אפליקציות ההיכרויות המוכרות האחרות); במקום השלישי Tencent הסינית; במקום הרביעי דיסני; ByteDance, מפעילת טיקטוק, במקום החמישי – הישג לא קטן לחברה היחידה ברשימה שיש לה בעצם רק אפליקציה אחת; במקום השישי אמזון, כאשר רוב הכנסותיה מאפליקציות מגיעות לא מאפליקציית הקניות שלה, אלא מאפליקציית הזרמת הווידאו Twitch; במקום השביעי AT&T; במקום השמיני החברה הקוריאנית-יפנית Kakao, המפעילה את שירות הקומיקס Piccoma ואת המתחרה הגדולה של וואטסאפ ביפן, KakaoTalk; במקום התשיעי חברה יפנית נוספת, Line, המפעילה את המתחרה הגדולה ביותר של וואטסאפ ביבשת אסיה; ובמקום העשירי Joyy הסינית, המפעילה את שירות הסטרימינג Bigo Live.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה