מדדים ומחקרים

קרב צמוד בכנסת: האם אורי מקלב הודח השבוע מהפסגה?

בסוף השבוע האחרון סיכמו חברי הכנסת חודש של נוכחות עם עשירייה שרובה אופוזיציונית, והיקפי שעות נמוכים יחסית, כנראה לאור הבידודים הרבים בחודש שעבר. האם נראה החודש פנים חדשות בעשירייה?
מערכת ice | 
שיאני הנוכחות בכנסת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, unsplash, pixabay)
משכן הכנסת מתחיל להתאושש מהבידודים? שעות הנוכחות שנרשמו השבוע גבוהות בהיקף של בין 10 ל-20 שעות במדרגות הנוכחות לעומת השבוע שעבר, בלי שינוי בפסגה, ולא עם שמות היסטוריים שלא ראינו עדיין, אבל עם שינויים מעניינים באיזונים.
שיאן המשכן לפי אתר זמן כנסת, שנראה שיהיה קשה מאוד להתחרות בו גם בחודש הקרוב הוא ח"כ אורי מקלב מסיעת יהדות התורה. מקלב סגר את החודש הקודם עם שעות נוכחות בהיקף של מעל ל-250 שעות, עם פער של 50 שעות מהמקום השני שלו בדירוג החודשי - שמחה רוטמן. הבוקר, מסכם מקלב שבוע חדש של חודש חדש כשהוא שומר על הפסגה עם 59:51 שעות בהן היה במשכן.
במקום השני בדירוג השבועי רושם אלכס קושניר מסיעת ישראל ביתנו 11 שעות  פחות ממקלב עם 48:51, ובכל זאת מדובר בנוכחות מפתיעה בגובהה אחרי שבדירוג החודשי לא התברג בעשירייה כלל. חברת הכנסת איבתיסאם מרענה היא הח"כית הגבוהה ביותר בשירוג השבועי, ומתברגת במקום השלישי עם 48:27 שעות רק 24 דקות פחות מהמקום השני בדירוג השבוע.
 
משה טור פז מסיעת יש עתיד מגיע למקום הרביעי עם מספר מזל של 47:47 שעות בהן בילה בכנסת השבוע. שמחה רוטמן שרשם את את היקף הנוכחות השני בגובהו במדד החודשי, שומר על מקומו בעשיריה ומתברג למקום החמישי עם 45:51 שעות, ובכך מסמן את רף ההיקף של משרה מלאה, כשאחריו המגמה הזאת משתמרת עם פערים של דקות בין המקומות בדירוג.
במקום השישי והשביעי נציגות כפולה לסיעת ש"ס שנציגיה יואב בן צור ומיכאל מלכיאלי רושמים בהתאמה 45:29 ו-45:28 שעות במשכן, ורק דקה מפרידה ביניהם.
אל המקום השמיני מגיעה סיעת יש עתיד בנציגות שניה בטבלה עם יו"ר הכנסת מיקי לוי שרושם השבוע 45:10 במשכן. לימור מגן תלם רושמת נציגות נשית שניה בטבלה ומתברגת במקום השמיני עם 45:05 שעות. סוגרת את הרשימה ג'ידא רינאוי-זועבי עם נציגות נשית שלישית בטבלה ונציגות יחידה לסיעת מרץ עם 44:54 שעות במשכן לשבוע האחרון.
מבחינת איזונים בטבלה, האופוזיציה ממשיכה, זכות מקלב, להחזיק במקום הראשון בטבלה אך לא ברוב. מתוך העשירייה, ארבעה ח"כים אופוזיציונים נכללים בה לעומת שישה ח"כים מהקואליציה. 
ישראל ביתנו וש"ס - כמה אירוני - הן שתי הסיעות היחידות שרושמות ריבוי נוכחים עם שתי נציגויות לכל סיעה. מבחינת איזון מגדרי, רוב גברי מוחץ עם שבעה ח"כים מול שלוש ח"כיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה