מדדים ומחקרים

דירוג הסרטים: מי הוביל במכירת הכרטיסים בישראל?

באטמן מול ילדה שהופכת לפנדה עצבנית – מי הסרט שישראלים נהרו לראות בבתי הקולנוע בחודש שעבר? אתר ice חושף את נתוני מכירות כרטיסי הקולנוע בארץ באונליין
יאיר מור | 
קולנוע (צילום freepik)
"אדומה אש", הסרט הקומי החדש של אולפני פיקסאר מבית דיסני, הוא המנצח הגדול של חודש מרץ באתרי רכישת כרטיסי הקולנוע בישראל, כך לפי נתוני חברת המחקר הישראלית Shopanalytics מבית יפעת שנמסרו לאתר ice. לפי הנתונים, 27% מכלל הכרטיסים שנרכשו לבתי הקולנוע בישראל במהלך החודש הקודם היו לסרט הילדים החדש שבוים על ידי זוכת האוסקר דומי שי, שיצא לאקרנים פה ב-11 לחודש.
 
במקום השני בהפרש עצום נמצא הסרט החדש "באטמן", בכיכובו של רוברט פטינסון, שאמור להיות הפתיחה לטרילוגיה חדשה של גיבור העל העשיר וחסר הכוחות. הכרטיסים לסרט הזה היוו 13% מכלל הכרטיסים שנמכרו במהלך החודש; במקום השלישי סרט הפעולה "העיר האבודה", בכיכובם של סנדרה בולוק וצ'אנינג טייטום, שהיווה 8% מהכרטיסים שנמכרו; גם במקום הרביעי נמצא סרט ילדים – "לשיר 2"; ובמקום החמישי "מורביוס", הדמות החדשה ביקום של מארוול בכיכובו של ג'ארד לטו.
במקומות 6 ו-7 נמצאים סרטי הילדים "לא רעים בכלל" ו"עץ המשאלות"; בשמיני הקומדיה הרומנטית "חתונה בהפתעה"; בתשיעי "אנקאנטו" הקלאסי של דיסני; ובעשירי הקומדיה הרומנטית "אהבה, חתונה ואסונות אחרים".
כפי שאפשר לראות, סרטי הילדים שולטים בצמרת, עם שישה מתוך עשרת המובילים – ובהקשר זה, נתון נוסף שחושפת שופ אנליטיקס הוא התפלגות מכירות הכרטיסים בין גרסאות המקור של הסרטים הללו לגרסאות המדובבות לעברית: 90% מהכרטיסים לסרטי הילדים היו לגרסאות מדובבות, בעוד 10% הלכו ככל הנראה להורים לילדים מבוגרים יותר או דוברי אנגלית, שהסתפקו בגרסאות מקור עם כתוביות.
אף סרט ישראלי לא נכנס לרשימת 10 הסרטים המובילים של החודש, אך חמישה סרטים ישראלים נכנסו לרשימת 27 הסרטים שנוטרו על ידי החברה: "תמונת הנצחון" של אבי נשר זכה לכ-2% ממכירות הכרטיסים; "מתחתנת", "אל תחכי לי" ו"הנה אנחנו" לאחוז אחד כל אחד; ו"נשים מתות מהלכות" ל-0.4%. סה"כ היוו הכרטיסים שנמכרו לסרטים ישראלים 5.4% מכלל הכרטיסים שנמכרו.
שופ אנליטיקס מבצעת את המחקר שלה לפי ניתוח המיילים הצרכניים שמגיעים למדגם של כ-2,500 ישראלים שהסכימו שהחברה תנתח את תיבות המייל שלהם לצורך מחקרים על רכישות מקוונות.
נתי יעקובי, מנכ"ל ושותף בשופ אנליטיקס, אומר כי "הסרט 'באטמן' מתאפיין באחוזי צפייה נמוכים לעומת 'ספיידרמן: אין דרך הביתה', שבינואר ריכז כ-25% מכלל הכרטיסים שנרכשו. 'ספיידרמן' פונה לשכבות גיל צעירות יותר, בנוסף למבוגרים, ובמבחן הצפייה הישראלים העדיפו השנה ללא ספק את איש העכביש על איש העטלף". הוא מוסיף כי שני הסרטים שהובילו בחודש שעבר, "אנצ'ארטד" המבוסס על המשחק הפופולארי ו"חתונה בהפתעה", ירדו החודש באופן משמעותי, כאשר האחרון נמצא כאמור במקום השמיני, בעוד הראשון מידרדר למקום ה-11 עם כ-3% ממכירות הכרטיסים.
חשוב לציין כי הנתונים בכתבה הזו נמדדים לפי שיטות המקובלות בתחומים רבים, אך לא בענף הקולנוע. בשוק הזה נהוג לדרג מכירות כרטיסים לא לפי אחוזים, ואף לא לפי מספרים מוחלטים בחודש, אלא לפי שבועות - כלומר, כמה הרוויח כל סרט בשבוע הראשון שלו באולמות, בשבוע השני וכן הלאה. לפי מדד זה, "באטמן" הוא הסרט המוביל של החודש, ו"אדומה אש" מסתפק במקום השני. סך מכירות הכרטיסים של השניים בכל האמצעים (כלומר גם באתרים וגם בקופות) הסתכם ב-230,000 לעומת 150,000. בנוסף, "העיר האבודה" יצא רק שבוע לפני סוף החודש ומכר בימים הללו 50,000 כרטיסים, מה שלפי המדד הרגיל של התעשייה ממקם אותו במקום גבוה אף יותר מזה שבו הוא נמצא בטבלה שלפנינו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה