מדדים ומחקרים

לראשונה מ-2015: אמזון מדווחת על הפסדים, בכמה התרסקה המניה?

ענקית המכירות המקוונות דיווחה על הפסד של 3.8 מיליארד דולר ברבעון החולף, עם השפעה רבה של הפלישה של רוסיה לאוקראינה, המכירות המקוונות ירדה ב-3 אחוז והחברה צופה צמיחה של 3 אחוז בלבד ברבעון הקרוב, מה שהביא גם להתרסקות של המניה
מערכת ice |  1
אמזון (צילום פייסבוק/ Amazon)
ירידה במכירות המקוונות ועלויות ההובלה עזרו לדחוף את אמזון להפסד הראשון שלה מאז 2015. המכירות המקוונות של ענקית המסחר האלקטרוני ירדו ב-3% בשלושת החודשים הראשונים של השנה, כאשר הפריחה מאז תום המגיפה מתחילה לדעוך.
הצמיחה בחלקים אחרים של עסקיה, כולל מחשוב ענן ופרסום, נותרה חזקה, אבל היא נאבקת עם ההשפעה של עליית העלויות ומלחמת אוקראינה. בסך הכל, אמזון דיווחה על הפסד של 3.8 מיליארד דולר, שחלק ניכר ממנו נבע מפגיעה מהשקעתה ביצרנית הרכב החשמלי Rivian.
 
אמזון חזתה צמיחה של 3% בלבד בחודשים הקרובים - האטה ניכרת מהצמיחה הדו ספרתית שהיא נהנתה ממנה בשנים האחרונות, עוד לפני המגיפה. "המגיפה והמלחמה שלאחר מכן באוקראינה הביאו לצמיחה ואתגרים יוצאי דופן", אמר מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי. הוא הוסיף כי החברה גם מתמודדת עם עלויות מוגברות, עם "לחצים אינפלציוניים ושרשרת אספקה ​​מתמשכים".
המכירות הכוללות של החברה המשיכו לעלות, עלייה של 7% בהשוואה לשנה ל-116.4 מיליארד דולר, המופעלת על ידי Amazon Web Services (AWS) - חטיבת מחשוב הענן של החברה ומובילת רווחים מהימנה. הכנסות AWS עלו ב-37% בהשוואה לשנה, בעוד שההכנסות מפרסום היו חזקות אף הן, ועלו ב-23%. אבל במקומות אחרים הצמיחה הראתה האטה ניכרת - במיוחד בעסקים הבינלאומיים שלה, שם המכירות צנחו ב-6%.
גם ההוצאות עולות במהירות. האינפלציה הוסיפה הוצאות של 2 מיליארד דולר ברבעון, בעוד שעלויות נוספות בשליטתה של החברה פגעו אף הן, אמרו בכירים. החברה הגדילה את השכר כדי למשוך עובדים לנוכח מחסור בכוח אדם והיא גם מתמודדת עם דחף להתאגדות מתרחב בארה"ב. בינתיים, מחירי דלק גבוהים יותר ייקרו את עלויות המשלוח עבור הקמעונאי המקוון.
זה מגיע לאחר שאמזון אמרה שהיא מעלה את מחיר שירות ה-Prime שלה, המעניק למנויים גישה להטבות כמו משלוח מהיר יותר, ללקוחות אמריקאים, תוך ציון שכר ועלויות משלוח מוגדלות. מניות החברה צנחו ביותר מ-10% במסחר לאחר שעות העבודה. והחששות התפשטו לקמעונאים מקוונים אחרים, והוסיפו לחששות בשווקים בארה"ב, שירדו בשבועות האחרונים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיוני... חרא שירות לקוחות... (ל"ת)
    זד 04/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור