מדדים ומחקרים

דירוג תחנות הרדיו: להקה שלא הכרתם השתלטה על הפלייליסט

איך להקה שמוכרת רק ליודעי ח"ן הפכה ללהקה המושמעת ביותר ברדיו הישראלי בשבוע שעבר? התשובה תמונה באותה סיבה שבגללה רוב האמנים הישראלים חוו ירידה חדה בהאזנות בשירותי הסטרימינג
יאיר מור | 
השירים והאמנים המובילים ברדיו (צילום unsplash)
על להקת א.ק.ה פלה שמעתם? אם תפתחו את אחת מתחנות הרדיו החרדיות או הדתיות בימים אלה, כנראה שלא תוכלו להתחמק ממנה – כך לפחות עולה מנתוני חברת המחקר MediaForest, המספקת שירותי הפצת תכנים מוזיקליים, ניטור, הקלטה ואנליטיקה של שידורים, הפקת דוחות ומצעדי השמעות, תמלול אוטומטי של מדיה משודרת, מחקרי מדיה עבור תעשיות המוסיקה והפרסום בארץ ובעולם.
אז כדי להכיר לכם אותם, נספר שא.ק.ה פלה היא להקת (תיראו מופתעים) אקפלה, שמבצעת שירים יהודיים ללא כלי נגינה במיוחד כדי שלדתיים יהיה מה לשמוע בספירת העומר, שהחלה במוצאי החג הראשון של פסח ובמהלכה נהוגים, ממוצאי שביעי של פסח ועד ל"ג בעומר, מנהגי אבלות הכוללים אי שמיעת מוזיקה בליווי כלי נגינה. הלהקה מדורגת במקום הראשון במספר ההשמעות בשבוע שעבר בין האמנים מחו"ל (מדובר ביהודים מניו-יורק, איך לא) עם 127 השמעות – ממוצע של 25.4 השמעות, או 4 השמעות ביום, בכל אחת מ-5 התחנות שבהן משמיעים את הלהקה; השירה הווקאלית עקפה את הארי סטיילס, שנמצא במקום השני; דואה ליפה, שנמצאת במקום השלישי; הביטלס, שיורדים מהראשון בשבוע של פסח לרביעי בשבוע שאחריו; ואד שירן שיורד מהמקום השני לחמישי.
לעומת זאת, ברשימת האמנים הישראלים המושמעים ביותר בשבוע החולף בלטה העובדה שמדובר בשבוע של יום השואה והגבורה, עם נוכחות בולטת של מבצעי שירים ישנים ונוגים: אחרי איל גולן במקום הראשון נמצא יהודה פוליקר במקום השני, שרית חדד במקום השלישי, שלמה ארצי במקום הרביעי ואריק איינשטיין ז"ל במקום החמישי.
 
השיר המושמע ביותר בתחנות הרדיו בישראל בשבוע שעבר היה "100 Proof" של שיר חיימוב; במקום השני נמצא עידן עמדי עם "בייבי השיר הבא מוקדש לך"; במקום השלישי עדן חסון עם "בואי נישן על זה"; "פעמון" של נועה קירל ואיתי גלו ירד מהמקום הראשון לרביעי; ובמקום החמישי "עד שהדרך תגמר" של שמעון בוסקילה.
"As It Was" של הארי סטיילס הוא עדיין השיר הלועזי המושמע ביותר; למקום השני חוזרת להקת וואן ריפאבליק עם "West Coast"; לאטו יורדת מקום אחד לשלישי עם "Big Energy"; סטרומאה, שבשבוע שעבר היה שירו "Lenfer" במעמקי העשירייה השנייה, חוזר למקום הרביעי; ובמקום החמישי נמצא השיר החדש (יחסית, יצא בתחילת מרץ) של להקת אימג'ן דרגונז, "Bones".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה