מדדים ומחקרים

כך השתלטו החרדים על הפלייליסט | דירוג תחנות הרדיו

שתי להקות חרדיות זכו בשבוע החולף ליותר השמעות מכל האמנים הלועזיים האחרים, למרות שברשימת השירים הבינלאומיים ממשיך הארי סטיילס להוביל בענק. איך זה קרה?
יאיר מור | 
השירים והאמנים המובילים ברדיו (צילום unsplash)
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות גורמים, כמדי שנה, לשינוי משמעותי בפלייליסט של תחנות הרדיו בישראל, כפי שמשתקף מנתוני המצעד השבועי של חברת המחקר MediaForest, המספקת שירותי הפצת תכנים מוזיקליים, ניטור, הקלטה ואנליטיקה של שידורים, הפקת דוחות ומצעדי השמעות, תמלול אוטומטי של מדיה משודרת, מחקרי מדיה עבור תעשיות המוסיקה והפרסום בארץ ובעולם.
ההוכחה הבולטת לשינוי הזה הוא המקום הראשון, שאותו מאייש השבוע אריק איינשטיין ז"ל עם יותר מ-500 השמעות; גם המקום הרביעי, שבו נמצא זה השבוע השני ברצף שלמה ארצי, שבדרך כלל מסתפק במקומום נמוכים יותר, תומך בתיאוריה הזו; איל גולן נדחק למקום השני; שרית חדד דורכת במקום השלישי; וליאור נרקיס מתברג במקום החמישי.
השירים המושמעים ביותר בשבוע החולף דווקא לא היו כאלה בעלי קשר מיוחד לימי האבל והחג הלאומיים: במקום הראשון עדן חסון עם "בואי נישן על זה"; בשני "בייבי השיר הבא מוקדש לך" של עידן עמדי; בשלישי "וזה חזק" החדש של ליאור נרקיס; נועה קירל ואיתי גלו דורכים במקום הרביעי עם "פעמון"; ובמקום החמישי "לא חיים פעמיים" של התקווה 6.
 
בדירוג הבינלאומי ממשיך להוביל השיר "As It Was" של הארי סטיילס בהפרש עצום (יותר מפי שלושה השמעות מהשיר הבא ברשימה); במקום השני קאמבק ל"Bad Habits" של אד שירן; לאטו דורכת במקום השלישי עם "Big Energy"; ובמקומות 4 עד 6 נמצאים שלושה שירים שזכו ל-15 השמעות כל אחד: להקת וואן-ריפבליק עם "West Coast", להקת אימג'ן דרגונז עם "Bones" ודה קיד לרוי יחד עם ג'סטין ביבר ו"Stay".
האמן המוביל מחו"ל ממשיך להיות להקת הא-קפלה החרדית "א.ק.ה פלה", שלמרות שרק 5 תחנות משמיעות את השירים שלה ממוצע ההשמעות שלה בכל אחת מאותן תחנות גבוה פי כמה משל כל אחד מהאמנים האחרים ברשימה, בשל העובדה שמדובר באחד האמנים היחידים שניתן להשמיע בתקופת ספירת העומר בתחנות אורתודוקסיות יחד עם המכביטס, שנכנסים השבוע למקום השישי); הביטלס נמצאים במקום השני; אד שירן בשלישי; הארי סטיילס ברביעי; ובמקום החמישי דואה ליפה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה