מדדים ומחקרים

מחיר הדלק ממשיך לשבור שיאים: הנזק המדאיג לנהגים בישראל

מבדיקה של מחירי הדלק בשנתיים האחרונות, ניתן להצביע על זינוק של כמעט 3 שקלים במחיר לליטר מאז השפל באפריל 2020 בשיאה של הקורונה ועלייה של 1.66 שקל לעומת המחיר לפני שנה בדיוק. כמה זה עולם לכם יותר?
מערכת ice | 
מחיר הדלק מזנק (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
הבוקר (ראשון) התבשרו הנהגים בישראל על עוד גזירה שעתידה להשפיע על הכיס שלהם באופן משמעותי. עלייה של 66 אגורות תביא את המחיר לליטר דלק לעמוד על 7.72 שקל, כחצי שקל משיא כל הזמנים.
בכך, ‏בתוך שנה בלבד, מחיר הדלק זינק בצורה חסרת מעצורים ב-1.66 שקל לליטר, על אף הניסיון של שר האוצר אביגדור ליברמן לבלום את העלייה עם הורדה של חצי שקל למחיר ליטר דלק במהלך חודש אפריל.
 
בממוצע, זו עליה של 330 שקל לאדם לחודש, כאשר בשנה הסכום מתקרב לכעוד 4,000 שקל שאותו נהג ייאלץ להוציא מכיסו. בכל תדלוק, שבממוצע נפח מיכל דלק ברכב הוא כ-50 ליטר, משלם הנה כ-80 שקלים יותר.
הירידה הגדולה במחירי הדלק כזכור, הגיעה באפריל 2020 עם ההתפרצות המאסיבית של הקורונה בישראל. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) עמד על 4.89 שקל לליטר, ירידה של 1.03 שקל מחודש קודם. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא עלה על 4.18 שקל לליטר.

מאז, המחיר כאמור עלה בכמעט 3 שקלים לליטר, כך שאם מסתכלים מאז על העליות, נהג משלם יותר מ-600 שקלים יותר בחודש עבור התדלוק, בשנה הסכום חוצה את 7,000 בשקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה