מדדים ומחקרים

עליבאבא מזנקת ב-15%: מדוע ענקיות הטכנולוגיה הסיניות בעליות חדות?

הרשויות בסין מראות סימנים של שינוי מגמה, והמשקיעים הקפיצו את מניות חברות הטכנולוגיה הסיניות בענק. בנאסד"ק 100 מובילות את המדד פינדואודואו ו-jd.com. מניית עליבאבא סוגרת חודש עם עלייה של כמעט 30%
מערכת ice | 
ג'ק מא, מייסד עליבאבא (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, vecteezy)
ענקיות הטכנולוגיה הסיניות רושמות עליות חדשות בימים האחרונים בעקבות מה שנראה כשינוי מגמה במדיניות הממשל הסיני כלפי החברות המובילות. מניית עלבאבא מזנקת הלילה ב-14.67%, ובנאסד"ק 100 פינדואודואו מובילה את המדד עם עלייה של 9.73% וזאת לאחר שעלתה אתמול גם ב-10%, ומניית jd.com גם היא אחריה עם עלייה של 7.66%.
נתחיל מהסוף: הסיבה האחרונה לזינוק המרשים בבורסות בניו-יורק אתמול קשורות לדיווחים מסביב לעולם בכל הקשור לשינויים ברגולציה של הממשל הסיני כאשר הרשויות במדינה אישרו שורה של משחקי מחשב, משחקי וידאו, לראשונה מזו תקופה. נזכיר שהממשל הסיני ניסה לאכוף הגבלה של ילדים מלשחק בהם, ולכן שינוי כזה עודד את המשקיעים בשינויים טכנולוגיים  אפשריים נוספים שיגיעו מטעם הממשל הסיני.
 
ואם בעבר הקשחת הרגולציה ונקיטת צעדים קשים מהממשל הסיני נגד ענקיות הטכנולוגיה הביאו לכך שעליבאבא מחקה כמעט מחצית משוויה בשנה שעברה, עתה נראה שהממשל בסין חושש מנפילת הצמיחה בעקבות המלחמה שפתחו נגד חברות הענק ושינויי המגמה נראים בשורה של צעדים בתקופה האחרונה.
צעד כזה היה לפני כמה ימים עם הדיווחים כי הרשויות בסין הפסיקו את החקירה נגד חברת דידי "האובר הסינית" ועל חזרת האפליקציה לחנויות בסין. המשקיעים ראו בזאת אות פתיחה לשינויים מצד הממשל הסיני, ולאחר אישור של 60 משחקי וידאו לראשונה מאז אפריל, כמו גם הדיווחים על התקדמות לקראת סיום הסגרים בסין לאחר חודש של הגבלות חמורות מאז הקורונה - מביאים את המניות הטכנולוגיות הסיניות לצמיחת ענק בימים האחרונים.

מניית עליבאבא בשבוע האחרון. צילום אתר יאהו
כך, מניית עליבאבא סוגרת חודש מעולה מבחינתה עם עלייה של 29.07% לשער של 119.62 דולר, כאשר רק בשבוע האחרון עלתה מעל 20%. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה