מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: האיש השני בצמרת העשירים יגיע לישראל?

אילון מאסק יציב, וג'ף בזוס כבר לא מאיים עליו. המיליארדר ההודי ממשיך לזנק, וביל גייטס עולה בהונו למרות התרומות המאסיביות
מערכת ice |  2
ברנאר ארנו, הבעלים של תאגיד LVMH (צילום פייסבוק)
דירוג עשירי העולם על פי נתוני המגזין הבינלאומי 'פורבס': האיש העשיר בעולם, אילון מאסק, אשר יאלץ להתמודד במשפט מזורז על זכותו לבטל את עסקת הענק לרכישת טוויטר, מדורג במקום הראשון עם 259.6 מיליארד דולר, כמעט ללא שינוי משבוע שעבר.
 
ברנאר ארנו שומר על המקום השני ברשימה כשהונו מוערך ב-164.4 מיליארד דולר, ארנו, בעלי קבוצת האופנה LVMH רשם עלייה של כמעט 10 מיליארד דולר. תחת התאגיד בראשותו פועלים מגוון מותגי יוקרה – ובהם לואי ויטון וכריסטיאן דיור. בנוסף ל-LVHM לארנו מניות בקארפור, מרשתות המרכולים הגדולות בעולם, שכזכור התחילה את פעילותה בישראל ומתכננת לפתוח כאן סניפים, בפעילות משותפת עם רשת יינות ביתן.
ג'ף בזוס, מייסד אמזון, התרגל כבר למקום השלישי, והונו מוערך כעת ב-148 מיליארד דולר, כשנכון לכתיבת שורות אלו, רשם השבוע ירידה של כ-2 מיליארד. אמזון הודיעה ביום שני האחרון ללקוחותיה באירופה כי "מועדות הלקוחות" שלה, Amazon Prime, הולך לעלות להם הרבה יותר. החברה הציגה באתרים שלה ביבשת הודעות המבשרות על הזינוק, ואף הודיעה עליו במייל ללקוחות.
 
גאוטם אדאני, יו"ר ומייסד קבוצת אדאני, תאגיד הודי רב-לאומי העוסק בפיתוח נמלים ופעולות שונות, שומר על המקום הרביעי אליו העפיל לאחרונה, ומוערך בכ-120 מיליארד דולר. כזכור, החברה של אדאני היא כעת חלק משתי השותפות ששולטות בנמל חיפה לאחר ההפרטה.
ביל גייטס הודיע לפני כשבועיים כי בקרוב "אני ארד בדירוג עשירי העולם ולבסוף אצא מהרשימה", זאת ברקע החלטתו להגדיל את ההשקעות בקרן ההצדקה שבבעלות, כשהוא העביר בחודש האחרון 20 מיליארד דולר נוספים והצהיר כי הוא "מתכנן לתרום את כל הוני לקרן מלבד מה שאני מוציא על עצמי ועל בני משפחתי". בינתיים גייטס עוד לא יצא מהחמישייה, כאשר הונו מוערך בכ-108.4 מיליארד דולר.
האישה העשירה בעולם פרנסואה בטנקור עודנה נמצאת במקום ה-14, עם הון של 75.2 מיליארד דולר, עלייה של 4 מיליון דולר ביחס לשבוע שעבר. הישראלי יליד הארץ העשיר בעולם אייל עופר, מחזיק נכון לשבוע זה הון של כ- 14.4 מיליארד דולר, והוא מדורג במקום ה-124 במדד עשירי העולם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה עם אשתי.
    שלדון אדלסון 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא קצת יותר עשירה מאייל עופר
    סגור
  • 1.
    בזכות מדינת ישראל אייל עופר מחזיק 14 מיליארד
    ייייייישששששש 07/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד לאנשי האוצר והמדינה מכרו בנזיד עדשים חברות ממשלתיות
    סגור