קריירה ולימודים

ביל גייטס יאבד את כל הונו? המיליארדר בהצהרה מדאיגה

גייטס כבר מדבר שנים על תרומת רוב הונו למען החברה, אך כעת המהלך צובר תאוצה בעקבות הקורונה והמלחמה באוקראינה. "מקווה שבעלי הון נוספים יצטרפו למיזם"
מערכת ice |  2
ביל גייטס (צילום יוטיוב/ TODAY)
המיליארדר והפילנתרופ ביל גייטס, אמר אתמול (רביעי) כי הוא מתכנן לתת את כל הונו לארגון הצדקה שלו ושל גרושתו, קרן ביל ומלינדה גייטס.
בשרשור שצייץ בטוויטר, מייסד מיקרוסופט הודיע ​​שהוא מעביר 20 מיליארד דולר לפקודת הקרן החודש, ובכך להגדיל את ההוצאות שלו ל-9 מיליארד דולר בשנה עד 2026. גייטס ציין שבין הגורמים הם משבר מגפת הקורונה, המלחמה באוקראינה וגורמים נוספים.
 
"כשאני מסתכל לעתיד, אני מתכנן לתת כמעט את כל העושר שלי לקרן", אמר גייטס. "ההון שלי ינצח מטה ובסופו של דבר אמחק מרשימת האנשים העשירים בעולם". גייטס גם הודה למיליארדר המפורסם וורן באפט על תרומתו ארוכת השנים לקרן ביל ומלינדה גייטס ואמר ש"נדיבותו המדהימה היא סיבה ענקית לכך שהקרן הצליחה להיות כל כך שאפתנית".
באפט, גייטס ומלינדה פרנץ' גייטס ייסדו יוזמה בשם The Giving Pledge בשנת 2010 כ"תנועה של פילנתרופים שמתחייבים לתת את רוב הונם לפילנתרופיה או למטרות צדקה, במהלך חייהם או בצוואותיהם". המיזם צבר חתימות של למעלה מ-200 מיליארדרים ברחבי העולם, כולל המיליארדר הישראלי-קנדי סילבן אדמס.
 
"יש לי חובה להחזיר את ההון שלי לחברה כדי לסייע לשיפור החיים כאן", כתב גייטס, שמדבר כבר זמן רב על הצורך למסור את עושרו. הוא אפילו אמר שהעושר שלו לא יעבור לילדיו כדי להפוך גם אותם למיליארדרים מאז שהוא נותן כל כך הרבה ממנו.
נכון להיום יש לו שווי נקי של 114 מיליארד דולר, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נתנאל
    נתנאל 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק אני שואל את עצמי האם הוא יודע לפני כולנו שביידן יתרום סכום כסף עצום לאוקראינה והוא מעביר את הכסף לקרן שלו כדי להימנע מלשלם מיסים
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לו. מה הקרן הזו עושה?
    ש 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי זכאי להשתמש בקרן? האם יש מי ש"נושעו" מהקרן? בוודאי ממש קשה להתקבל אליה, יש ישיבות של חודשים כדי שמישהו יתקבל וייעזר. או שהתרומה היא מה שהקרן החליטה כמו חיסונים וכד. שזה יפה אך לא נותן חשמל ומים ושכירות. בסכ, יפה להם ולשאר על רצונם הטוב.
    סגור