מדדים ומחקרים

המשרד לאיכות הסביבה יפרסם קריטריונים ל"מימון ירוק"

לקראת כינוס ה-27 של ועידת האקלים בחודש הבא בשארם א-שייח', המשרד להגנת הסביבה יפרסם היום (רביעי) את טיוטה הטקסונומיה לסיווג פעילויות כלכליות
מערכת ice | 
פעילי אקלים (צילום pixabay)
המשרד להגנת הסביבה מפרסם היום (רביעי) טיוטת הטקסונומיה לסיווג פעילויות כלכליות לפי השפעתן על מטרות סביבתיות. הטיוטה תוכרז היום לראשונה בפסטיבל פתרונות האקלים (Start-Up Nation Central), שנערך לקראת הכינוס ה-27 של ועידת האקלים בחודש בשארם א-שייח'.
טקסונומיה בהקשרים של קיימות בפיננסים (או ESG) היא מסמך המסווג פעילויות כלכליות לפי השפעתן על הסביבה, וזאת לפי קריטריונים טכניים ברורים ומדידים. הסיווג מאפשר בין היתר למקורות המימון הפרטיים והממשלתיים להגדיר את סוגי השימושים שיש להם השפעות חיובית על מטרות סביבתיות ("טקסונומיות ירוקות"), או השפעות שליליות על מטרות סביבתיות ("טקסונומיות חומות").

תחום הקיימות בפיננסים מתפתח בקצב מהיר מאוד בשנים האחרונות אך במצבים רבים יש חוסר בהירות לגבי השאלות מהו "מימון ירוק" המקדם מטרות סביבתיות. מטרת הטקסונומיה היא לתת מענה לשאלה זו על ידי יצירת אחידות, בהירות וסטנדרטיזציה, תוך הגדרות ברורות של קריטריונים ופעילויות שמימונם מקדם באופן משמעותי מטרות סביבה מרכזיות בעוד שאינו פוגע באופן משמעותי במטרות אחרות.
המסמך גובש על ידי יובל לסטר, סמנכ"ל בכיר תכנון מדיניות ואסטרטגיה, ד"ר אוהד קרני, מנהל אגף מדיניות ואסטרטגיה, וגל תמיר, מרכז בכיר מדיניות רגולציה במשרד להגנת הסביבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה