מדדים ומחקרים

חמור: 76.4% מהולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, נפגעו במעבר חצייה

על פי הנתונים, בשנת 2021 נהרגו 31 בני אדם בעת שחצו את הכביש במעבר החציה 1,632 נפגעו, 228 קשה
מערכת ice |  1
מעבר חציה מסוכן (צילום עמותת אור ירוק)
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, 76.4% מכלל הולכי הרגל שנפגע  בשנת 2021 כאשר חצו את הכביש, נפגעו במעבר החציה – המקום אשר אמור להיות הבטוח ביותר לחציית כביש. על פי הנתונים, בשנת 2021 נהרגו 31 בני אדם בעת שחצו את הכביש במעבר החציה 1,632 נפגעו, 228 קשה. כמעט כל ההרוגים במעבר חציה בשנת 2021 מצאו את מותם בתחום העירוני – 27 הרוגים מתוך 31 הולכי הרגל. מעל 17 אלף בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה בעשור האחרון, כ-1,700 נפגעים מדי שנה.
העיר שבתחומיה נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בעת שחצו במעבר חציה בשנת 2021 היא תל אביב-יפו שבתחומיה נפגעו 200 הולכי רגל ,וכן מדובר בעליה משמעותית בהשוואה לשנה שקדמה לה.  ירושלים – היא העיר השנייה במספר הולכי הרגל הנפגעים במעבר החציה בשנת 2021- 129 הולכי רגל, העיר השלישית היא חיפה – 106 הולכי רגל נפגעו במעבר חציה בעיר בשנה זו. גם בחיפה נרשמה עליה בהולכי הרגל שנפגעו במעבר חציה כאשר חצו את הכביש בהשוואה לשנה שקדמה לה, העיר הרביעית במספר הנפגעים היא חולון עם 76 הולכי רגל ולאחריה פתח תקווה עם 74 נפגעים.
עו"ד יניב יעקב  מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן לחצות כביש בישראל. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לחצות רק במעבר חציה אבל המעבר הפך למסוכן ולא בטוח. בשנים האחרונות חלה עליה בהיפגעותם של הולכי הרגל במעבר החציה כאשר זירת ההיפגעות מאוד ברורה ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, יחד עם הרשויות המקומיות חייבים להתקין אמצעים שירסנו וימתנו את התנועה ואת מהירות הנסיעה בקרבת מעברי חציה. מדובר באמצעים זולים ופשוטים להתקנה כמו פסי האטה בסמוך לבתי ספר, גני ילדים, פארקים וגינות ציבוריות אבל כאלה שיכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. גם ליד בתי אבות ומרכזי יום לקשיש יש להתאים את התשתית כך שתיתן עדיפות לאזרחים וותיקים ותאפשר להם חציית כביש בטוחה. הגיע הזמן לתת עדיפות להולכי הרגל כי לצמצם את היפגעותם הגבוהה בתאונות דרכים ולהציל חיים".
על פי דו"ח ל עמותת אור ירוק, 98 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בכבישי ישראל בשנת 2021 -27% מכלל הרוגי תאונות הדרכים באותה שנה – אחד מכל ארבעה הרוגים. הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה מאחר ומערכת התחבורה בישראל, כמו במדינות רבות אחרות, תוכננה ברובה מנקודת מבטו של המשתמש ברכב, ללא התחשבות ממשית בצרכים של ההולכים ברגל. ללא אמצעי הגנה פיזיים, בכל מפגש עם כלי רכב, יפגע הולך הרגל. ישראל היא מהמדינות שבהן שיעור הולכי הרגל מכלל ההרוגים גבוה מאוד בהשוואה לממוצע במדינות אחרות, נתון הדורש התייחסות ממוקדת ופתרון לבעיה. במציאות של עומסי תנועה ומרכזי ערים פקוקים, להליכה ברגל יש יתרון משמעותי, בהיבט הבריאותי וגם בהיבט של איכות הסביבה, במקביל לצמצום עומסי התנועה.
מעבר לנפגעים, תאונות הולכי הרגל עולות למדינה גם כסף רב. בכל שנה מסתכם הנזק הכלכלי למדינה מתאונות דרכים שבהם מעורבים הולכי רגל ב-2.4 מיליארד שקלים, כל תאונה שבה נפגע הולך רגל עולה למדינה 277 אלף שקלים בממוצע. והפתרון? פשוט, זול ומציל חיים - פס האטה מפחית את תאונות הדרכים ב-40% באותו מקום בו הוא מותקן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדינת חלם
    אחד שמבין קצת יותר 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במדינה מתוקנת ונורמאלית, זכות הקדימה היה לטובת הרכבים ולא לטובת הולכי הרגל. וזאת מהסיבה שהולך הרגל ש"יודע" שזכות החצייה היא שלו, גובה אותה בכוח ממכונה ניידת במשקל רב עם עוצמה רבה ומכשולים/כשלים בדרך. חציית כביש זו פעולה כזו פשוטה ובסיסית שאנשים שכחו כיצד לתפעל... עדיף להם לאבד חיים מאשר לוודא שהנוהג ברכב אכן זיהה אותם במסלולו ויכול לבצע עצירה! ואם בטעות לחץ על הגז? התעטש? עלה על כתם שמן? נכנסו בו מאחורה? ברח ממכשול אחר? אבל לאאאאא למה שנפעל בהיגיון? נמשיך להתרכז במסך הפון ונחצה את הכביש "על החיים ועל המוות"... אהה ונחוקק הצעות מפגרות חדשות כמו למשל - באמפרים בקרבת מעברי חצייה.
    סגור