מדדים ומחקרים

סקר TGI: דרמה בצמרת הפרינט והפתעה בעיתונות סוף השבוע

ישראל היום מוביל בבטחה במהלך השבוע כעיתון הנקרא בישראל, ובסוף השבוע - ידיעות אחרונות חוזרים לצמרת  אבל לא באופן מובהק. מעריב הבוקר ובשבע בירידה, והאם מקור ראשון נכנס לחמישייה? | כל הפרטים
מערכת ice |  2
סקר TGI עיתונות (צילום פלאש 90/ אוראל כהן, יונתן זינדל, קוקו)
סקר TGI לנתוני העיתונים התפרסם היום (שני) ומשקף את התקופה בשנה האחרונה שבין יולי 2022 ובין יוני 2023. כך, ניתן לבחון את הנתונים של הפרינט של החציון הראשון של שנת 2023, והן את הסיכום השני בהשוואה לתקופה המקבילה שבל יולי 2021 ועד יוני 2022.
על פי ניתוח המגמה של סך קריאת העיתונים: שיעור החשיפה הכולל לעיתונות יומית בתקופת הסקר יולי 2022 – יוני 2023 עומד על 41.0% בקריאת עיתוני יום חול בממוצע לעומת 42.9% ביולי 2021 – יוני 2022, שינוי שאינו מובהק סטטיסטי. בעיתונות סוף שבוע שיעור הקריאה ירד ל-47.0% ביולי 2022 – יוני 2021 לעומת 49.9% ביולי 2021 – יוני 2022. שינוי זה הינו מובהק סטטיסטית.  
ברמה השנתית שבין יולי 2022 ליוני 2023 העיתון "ישראל היום" ממשיך להוביל עם שיעור חשיפה של 27.0% לגיליון יום חול ממוצע – ירידה לעומת 29.4% במהלך יולי 2021 – יוני 2022 - על פי TGI שינוי זה הינו מובהק סטטיסטית.
העיתון "ידיעות אחרונות" רשם עלייה בחשיפה ועומד על 22.3% ביום חול ממוצע במהלך השנה האחרונה לעומת 21.2% במהלך השנה המקבילה יולי 2021 – יוני 2022  (שינוי שאינו מובהק סטטיסטית). הפער בין העיתונים ביום חול במונחים שנתיים הינו מובהק סטטיסטית.
עיתון הארץ מתייצב במקום השלישי עם 4.8% - ירידה קלה מ-5% מהשנה המקבילה, גלובס עם 4% ושומר על יציבות, ועיתון מעריב הבוקר עם 3.9% בלבד לעומת 4.9%.
הנתונים משקפים גם את נתוני החציון הראשון של שנת 2023: ישראל היום מוביל בבטחה עם 26.2% וידיעות אחרונות עם 21.3% במקום השני. הארץ עם 4.2% - ירידה מ-5.5% בחציון הקודם. במקום הרביעי: גלובס עם 3.7% - ירידה מ-4.3% בחציון הקודם. ומעריב הבוקר עם 2.8% בלבד - ירידה חדה מ-5% בחציון הקודם.
בעיתונות סוף השבוע מוביל ידיעות אחרונות במונחים שנתיים עם שיעור חשיפה של 27.3% לעומת 27.5% בתקופה קודמת ירידה שאינה מובהקת סטטיסטית. שיעור החשיפה של העיתון ישראל היום   במהלך השנה האחרונה הינו 26.7% בהשוואה ל-30.2% בתקופה קודמת (יולי 2021 – יוני 2022 ). הירידה מובהקת סטטיסטית. ב-TGI מציינים כי הפער בין העיתונים בסוף שבוע במונחים שנתיים אינו מובהק סטטיסטית.
במונחים חצי שנתיים :בעיתונות סוף השבוע, מוביל ידיעות אחרונות עם שיעור חשיפה של 27.2% בינואר – יוני 2023, ירידה לעומת 27.4% במחצית הקודמת (ירידה לא מובהקת). ישראל היום רשם ירידה שאינה מובהקת ל-25.8% - בהשוואה ל-27.6% במחצית הקודמת. הפער בין העיתוני סופ"ש בתקופה זו אינו מובהק סטטיסטית.
במקום השלישי: מעריב סופהשבוע שיציב עם 5.6%, ירידה קלה מ-5.7% בחציון הקודם. עיתון בשבע במקום הרביעי עם 5.5% - ירידה חדה מ-7.1% בחציון הקודם. ובמקום החמישי: הארץ עם 5.3%, ירידה קלה בלבד מ-5.6% בחציון הקודם. נציין את מקור ראשון עם 4.2% גם בנתוני החציון וגם בנתון השנתי.
בגזרת העיתונות הכלכלית, כלכליסט עולה ל-11.5% מאשר החציון הקודם אז היה על 10.5% ובבטחה במקום הראשון בפער. במקום השני: דה-מרקר עם 4.4% - ירידה מהחציון הקודם אז עמד על 5.4%. גלובס במקום השלישי עם 3.7%, ירידה מ-4.3% בחציון הקודם.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מישהו ראה סביבו אדם מחזיק עיתון? מי קורא עיתון ???? (ל"ת)
    כמה חרטות 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מה זה עיתון? (ל"ת)
    מניע 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור