מדדים ומחקרים

פיצויים בזמן המלחמה: כך תעברו את התקופה בלי לקרוס

המלחמה פוגעת לכולנו בכיס, אבל רשות המיסים, משרד האוצר והבנקים כבר התחילו בפתרונות מיידיים והקלות כדי לסייע לצלוח את המשבר, וכדאי שתכירו. יניב אנג'ל מפירמת הייעוץ AUREN ישראל עושה לכם סדר
מערכת ice |  4
אולם אירועים-אילוסטרציה (צילום unsplash, shutterstock)
יניב אנג'ל מפירמת הייעוץ AUREN ישראל עושה לכם סדר לגבי פיצויים בזמן המלחמה ועל כל מה שמגיע לכם וגם: איך תשרדו את התקופה הלחוצה שבה תשלומים ממשיכים לרדת, אם תרצו או לא.
פיצוי נזק ישיר
מדינת ישראל ורשות המיסים לקחו על עצמן לפצות תושבים על נזקים ישירים ועקיפים שנגרמו כתוצאה מהמלחמה. לשם כך, נפתח עמוד ייעודי באתר רשות המיסים, דרכו ניתן לבצע תביעה בגין נזקים שנגרמו כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל. חקלאים ששטחם ורכושם נפגע מהמלחמה, יכולים להגיש תביעה לרשות המיסים בצורה מקוונת דרך האתר, או בטלפון למוקד *4954. לוח הזמנים הוא קריטי, ויש להודיע תוך שבועיים על הנזק, ולהגיש תביעה תוך שלושה חודשים מיום הנזק.
 
מענקים מיוחדים לתושבי העוטף
עקב הפינוי של תושבי העוטף ממגוריהם, קמה תוכנית לסבסוד ושהייה של תושבים בבתי מלון. כרגע מדובר ביישובים של עד 7 קילומטר מהגבול. בנוסף, שר האוצר יזם תוכנית למענק של 1,000 שקל לתושב ביישובי העוטף, ועד 5,000 שקל למשפחה.
עמותות, קבלת תרומות בעת מלחמה
בכדי לעודד מתן תרומות וסיוע למלחמה לאוכלוסייה שנפגעה, רשם העמותות מאפשר העברת תרומות גם דרך עמותות שבימי שיגרה לא עוסקות בתרומה של כסף וציוד לאוכלוסיות נפגעות. הדבר מאפשר לתורמים, לבצע תרומות בצורה חוקית ומסודרת באמצעות יותר עמותות, ולקבל זיכוי ממס, בתקופת המלחמה.
דחיית דיווחים לרשויות המס
דיווחים חודשיים לרשויות המס נדחים כרגע עד 26.10.2023. בנוסף, לא יוטלו קנסות בגין פיגור בהגשת דוחות ודיווחים חודשיים עד ל יום 23.11.2023. תושבי הדרום ועוטף עזה ומשרתי מילואים יוכלו להגיש בקשה פרטנית לביטול מלא של קנסות ריבית והפרשי הצמדה. בנוסף, ניתנה ארכה להגשת דוחות שנתיים לחברות ויחידים והגשת הצהרת הון, למשרדי רואי חשבון יועצי מס ומייצגים לקוחות, בהתאם לתוכנית עבודה של כל מייצג מול רשויות המס.
החזרי מס ואישורי ניכוי מס במקור
רשות המיסים פירסמה הודעה במסגרתה יש להאיץ ולתת עדיפות ליחידים וחברות שהגישו דוחות שנתיים עם בקשה להחזר מס.  ניתנו גם אורכות להגשת ערעורים ומסמכים בגין דוחות שנתיים שהוגשו. בנוסף, אישורי ניכוי מס במקור שתוקפם פג בתאריך 30.9.2023 יוארכו אוטומטית עד 30.11.2023.
הקלות של הקרן להלוואות בערבות מדינה ומשרד האוצר
עסק שקיבל הלוואה במסגרת קרן להלוואות בערבות מדינה, רשאי לקבל דחייה על תשלומי קרן ההלוואה לתקופה של שלושה חודשים. בנוסף, עסקים יוכלו לבקש התאמת בטוחות ושחרור יחסי של ערבויות שהועמדו כנגד הלוואות בערבות מדינה, בכפוף לתנאי ההלוואה הפרטניים של כל לווה. כמו כן, ניתנו הקלות לעסקים שמבקשים לקבל הלוואה בערבות מדינה. אם בעבר מבקש הלוואה נדרש היה להגיש דוח שנתי מבוקר לשנת 2022, כיום ניתן להסתפק בדוחות מע"מ מלאים לשנת 2022, ומאזן בוחן המראה פעילות עסקית מלאה לכל שנת המס.
הקלות של בנק ישראל
בנק ישראל עובד על מתווה למשקי בית ועסקים אשר מתגוררים ופועלים בטווח של עד 30 ק"מ מרצועת עזה, אזרחים שפונו מביתם על ידי המדינה או גויסו לצו 8, או בעלי קרבה ראשונה להרוגים חטופים או נעדרי מלחמה. עבור אוכלוסיות אלה מגובש מתווה להקלה רוחבית על נטל האשראי, דחיית תשלומי הלוואה, הקלה בריביות ועמלות. כמו כן ניתנה אפשרות לדחיית הלוואות למשך שלושה חודשים ללא חיוב בעמלות, בהתאם לקריטריונים.
בנקים וחברות אשראי
הבנקים וחברות האשראי פועלים למגוון צעדים המציעים הקלות בתזרים מזומנים, הקמת קרנות להלוואות גישור ללא ריבית, הקלות בדחיית הלוואות ומשכנתאות, פטור מעמלות והגדלת מסגרת אשראי. בנושא זה יש לפנות פרטנית לכל בנק וחברת אשראי, בהתאם לסוג העסק, מסגרת האשראי ויחסי העבר של אותו אדם או עסק עם הבנק או חברת האשראי.
יניב אנג'ל, שותף מנהל מחלקת המיסוי ב-AUREN ישראל
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חראטה מטריה לשמש
    שמעון 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני כתושב אופקים עובד במרכז בשתי עבודות אחד העבודות הוציאו לח"לתאני מתקשר לברר זכויות אומרים לי שאני לא זכאי כי לא יוצא חל"ת משניהם והחלת שאקבל צריך להיות לא יותר מהמשכורת השניה פשוט מדינה פח קנינו דירה התחייבנו ואין מענה האישה באוויר עבודתה בדרום אז לפחות אל תגידו עשינו לכו הביתה
    סגור
  • 3.
    זבל של רשות המיסים כל המדינה פה נפגעת !!!
    אני שיודעת 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה צריך להעניק לכל עסק בארץ באופן מיידי כסף כולם עובדים חצי מהבית וחצי לא ביבי יא זבל תתעורר המשכורת שלך מגיע רגיל אתה לא מסתכל על מחירים בסופר אנחנו קורסים מדינה זבל
    סגור
  • 2.
    לעג לרש
    מולייר 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה פתרונןת אנחנו בקריסה כלכלית לפני המלחמה המצב היום רק החמיר ולא אני לא גר בעוטף ליבי נקרע ויוצא אליהם אני כבר עובד בשתי עבודות גופי בקושי עומד במעמסה ותמיד אין אפשרות לחיו בקושי שורד אז איזה בשורה או פתרון יש לחזירות של בעלי הון .אתם בושה אין כאן לא ערבות הדדית ןלא סיוע רק רצון לבנות תדמית .
    סגור
  • 1.
    סיוע לעסקים
    קובי 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומה איתנו העסקים הקטנים במרכז אנחנו קורסים אן עבודה תעבירו לנו כסף דחוף
    סגור