ויראלי

רופרט מרדוק שוב מסתבך: פרשת הנסיך הארי חוזרת לכותרות

איל ההון עשוי להיגרר לתביעה נוספת, כאשר עורכי דינם של אישי ציבור ביקשו מבית משפט בבריטניה רשות לתקן את תביעתם נגד חברת העיתונים הבריטית שבבעלותו. לדבריהם, המיליארדר היה מעורב באופן אישי לכאורה בטיוח עוולות שכללו פריצה לטלפונים ניידים כדי להשיג מידע רכילותי. החברה מסרה בתגובה: "טענות לא רלוונטיות"
מערכת ice | 
רופרט מרדוק (צילום ויקיפדיה/ Flickr - Eva Rinaldi)
איל ההון רופרט מרדוק, אחד מבעלי חברות המדיה הגדולות בעולם, עשוי להיגרר באופן אישי לתביעה גדולה נוספת. עורכי דינו של הנסיך הארי ושל כמה אישי ציבור בולטים אחרים, כולל גאי ריצ'י ויו גרנט, ביקשו ביום רביעי מבית משפט בבריטניה רשות לתקן את תביעתם נגד חברת העיתונים הבריטית של מרדוק.
לדבריהם, המיליארדר היה מעורב באופן אישי בטיוח עוולות. התביעה, שהוגשה ב-2019, מאשימה את News Group Newspapers, חברת האם של הצהובון The Sun ו-News of the World שהוצא משימוש, בפלישות לא חוקיות לפרטיות, כולל פריצה. ההתנהגות הבלתי חוקית התרחשה מאמצע שנות ה-90 ועד 2016, לפי התביעה.
 
עורכי הדין של הדוכס מסאסקס רוצים כעת לכלול טענות כי מרדוק סיפק באופן אישי מידע "שקרי ביודעין" בעניין. הם גם טוענים לרבקה ברוקס, סגן בכיר מרדוק שמפקח כיום על העיתונים הבריטיים שלו, על כך שגם "שיקרה ו/או נתנה ראיות מטעות בכוונה". בכירים בקבוצה, כולל מרדוק, קידמו לכאורה את הטענה לפיה היה רק "כתב נוכל אחד" וניסו "לקנות" את שתיקת המנהלים הבכירים, אמרו עורכי דינו של הארי.
עורכי הדין הוסיפו כי "הם לא היו מבצעים את אסטרטגיית ההסתרה וההרס הנרחבת הזו ללא ידיעתם ואישורם של רופרט מרדוק וג'יימס מרדוק, בנו ויו"ר ההנהלה דאז". קבוצתו של מרדוק דחתה באגרסיביות את ההאשמות, כאשר דובר אמר בהצהרה שהן מסתכמות ב"התקפה מטומטמת וצינית על היושרה שלהן" ו"אין להן שום קשר לבקשת פיצויים לקורבנות של פריצת טלפון או איסוף מידע לא חוקי".
 
"חלק מהטענות הללו מתוארכות לאירועים בני שלושים ומתייחסים לטענות שאינן רלוונטיות לעניינים העומדים כעת על הפרק בין הצדדים", הוסיף הדובר. התביעה המתוקשרת מאיימת לקלקל עוד יותר את מורשתו של מרדוק, כאשר הזר נכנס לדמדומי הקריירה שלו ומגיע בעקבות תביעות מזיקות רבות נגד פוקס ניוז, היהלום שבכתר הרווחי ביותר של אימפריית התקשורת העולמית.
פריצת טלפונים לא חוקית לא הייתה ייחודית לפרסומים בבריטניה של מרדוק. ההתנהגות התפשטה לרשתות אחרות ועיתונות הצהובונים האגרסיבית במדינה עשתה כל שביכולתה כדי לעקוב אחרי סלבריטאים. רק בשנה שעברה קבע בית משפט שהארי היה גם קורבן של פריצת טלפונים "מקיפה". הארי תובע גם את המוציא לאור של ה"דיילי מייל". והוא אמר שהעיתונים של מרדוק שילמו לאחיו, הנסיך וויליאם, "סכום גדול" כדי ליישב תביעות. "ההליכים הללו נמשכים כעת למעלה מחמש עשרה שנים", אמר דובר הקבוצה, "ו-NGN מבקשת להביא לסיומם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה