ויראלי

שר המורשת עמיחי אליהו בחשיפה מטרידה: "רק לשם אנחנו הולכים"

שר המורשת, עמיחי אליהו חשף סיפור מעברו בטוויטר: "באחד התרגילים, נסעו סביבנו גנבי נשק, ההוראה שניתנה לנו היא לא להתעסק איתם. בבוקר נעלם המקלע הכבד"

מערכת ice | 
עמיחי אליהו (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
עמיחי אליהו, שר המורשת, חשף היום (חמישי), סיפור אישי עם מסר ל-x, טוויטר לשעבר: "אהרון חליווה היה המג"ד שלנו בגדוד 202 כשהיינו באימון מתקדם וגם מאוחר יותר. הוא היה נחשב למפקד טוב, שהביא אותנו לרמת לחימה מצוינת".
"אהרון חליווה היה המג"ד שלנו בגדוד 202 כשהיינו באימון מתקדם וגם מאוחר יותר. הוא היה נחשב למפקד טוב, שהביא אותנו לרמת לחימה מצוינת", כתב אליהו והמשיך: "בבוחן שעשינו בסוף אימון מתקדם ניצחנו אפילו את היחידות המיוחדות. לצערי הרב כשרונו הצבאי לא חפף את תבונתו האנושית. דווקא את תלמידי ישיבות ההסדר המסורים, חליווה משום מה לא אהב. האמת היא שדעותיו הפוליטיות לא היו רלוונטיות בתפקוד השוטף".
 
עוד כתב השר: "את הזיות אוסלו ספגנו אחר קורס מכי"ם מגדי שמני. שם 'למדנו' על ההשוואה הנואלת שבין יהודים ומחבלים, שלשניהם זכויות על הארץ הזו. באחד התרגילים שעשינו במדבר יהודה, נסעו סביבנו בפראות טרקטורונים שעליהם גנבי נשק. למרות מחאותינו, ההוראה שניתנה לנו היא לא לגעת בהם ולא להתעסק איתם. בבוקר 'נעלם' המק"כ, מקלע כבד".
"את רוח התבוסתנות לא המציאו חליווה או גדי שמני, זו הייתה רוח אוסלו; הפרי המורעל של ממשלות רבין, פרס וברק שנתנו למחבלים לצבור כוח ועוצמה שהתפוצצו עלינו ב-7 באוקטובר. הרוח הזו שגובתה במערכת משפט נלהבת התומכת במהלכים ההזויים הללו. לצערנו ממשלות הימין לא הצליחו להעמיד עדיין רוח נגדית אפקטיבית מספיק", כתב אליהו.
"העזיבה של חליווה ופוקס חייבת לסמן את מגמת התיקון של המערכת הצבאית שעצרה את קידומם של קצינים מצוינים כמו עופר וינטר, אבינעם אמונה ודומיהם. הניצחון של מדינת ישראל מותנה בכך שימונו אנשים שמייצגים את העם בישראל ולא את אנשי ההתנתקות הנפסדים. את תפקיד ראש אמ"ן צריך לאייש אדם שלא נפל לתפיסת הקונספציה. מישהו מחוץ למערכת הצבאית, עם ניסיון בחשיבה יצירתית וחופשית", המשיך השר.
 
"אדם שאין לו שאיפות להיות רמטכ"ל ולא מחויב לתפיסת עולם פוליטית. זו תהיה הדרך להחזיר את אימון הציבור בבכירי צה"ל, רק לשם אנחנו הולכים. מועדים לשמחה", סיים בכך השר את הפוסט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה