ויראלי
ירדנה ארזי חושפת את המתחזה: "אני נחרדת, תופעה מבהילה ומדאיגה"
ירדנה ארזי פנתה לפני זמן קצר לאיגוד האינטרנט הישראלי לאחר ששוב הפכה מטרה לדיפ פייק: "אני נחרדת בכל פעם מחדש כשאני נתקלת בקמפיינים מזויפים ושקריים שעושים שימוש בשמי ובדמותי"
הזמרת והשחקנית ירדנה ארזי פנתה לפני זמן קצר לאיגוד האינטרנט הישראלי לאחר ששוב הפכה מטרה לדיפ פייק. באיגוד האינטרנט הישראלי פועלים בשעה זו מול חברת מטא וגורמים נוספים בכדי לגדוע את הקמפיין.
בסרטון נראית דמותה של ירדנה ארזי כביכול כאשר היא מקדמת תכשיר לטיפול בכאבי פרקים – באיגוד האינטרנט הישראלי מציינים שבניגוד לסרטונים קודמים ב"כיכובה" הפעם מדובר בדיפ פייק מקצועי יותר שנראה אמין בהרבה.
ארזי אינה היחידה שנוכלים משתמשים בדמותה ובשמה בכדי לקדם הונאות שקשורות בתחום הבריאות – קדמו לה ד"ר חן קוגל, פרופ' רוני גמזו ודמויות מוכרות נוספות שחוו את אותה התופעה. באיגוד האינטרנט מוסיפים שברוב המקרים , אנשים שנופלים בפח – לא רק שמשלמים כסף אלא גם לא מקבלים בתמורה שום מוצר.
ירדנה ארזי מסרה: "מדובר בתופעה מבהילה, מדאיגה ובעיקר מקוממת. אני נחרדת בכל פעם מחדש כשאני נתקלת בקמפיינים מזויפים ושקריים שעושים שימוש בשמי ובדמותי. העובדה המטרידה ביותר היא שאין באמת מענה למי שדמותו נגזלה ביד עבריינים. לא המדינה, לא רגולציה, לא מצד הרשתות החברתיות שמשמשות פלטפורמה להונאה ואפילו לא מערכת המשפט".
ארזי המשיכה: "התרגלנו למציאות הזויה שבה העבריינים והרשתות החברתיות מתעשרות על גבם של אזרחים תמימים שלא תמיד יכולים להבחין שמדובר בהונאה ועל גבן של דמויות ציבוריות שנותרות חסרות אונים מול גניבת הדעת הזו".
לסיום מסרה: "אני מעריכה מאוד את התגייסותו של איגוד האינטרנט בעניין ומצפה גם מרשויות החוק לפעול ביד תקיפה בנושא, כולל במסגרות של שיתופי פעולה בינלאומיים מכיוון שזו אינה תופעה ייחודית לישראל ובמרבית המקרים הגורמים המפעילים אינם נמצאים בארץ. ואני קוראת לכל מי שנתקל במודעת פרסום המציגה את דמותי, שאינה מופיעה בעמודים הרשמיים שלי, להטיל ספק ולהימנע מלרכוש מוצרים שמפרסמים באמצעות פייק ושקרים".
יונתן בן חורין, מנהל קו הסיוע לאינטרנט בטוח באיגוד האינטרנט הישראלי, מסר: "אם בעבר נוכלים הסתפקו בעריכות גרפיות פשוטות יחסית הרי שכיום נעשה שימוש גובר בטכנולוגיות של די פייק ובינה מלאכותית. טכנולוגיות אלו מאפשרות ליצור מודעות מזויפות ואתרי הונאה במהירות ולהפעיל מערכי פרסום אגרסיביים הנראים אמינים לחלוטין".
עוד ב-
עוד הוסיף: "ישנה בעיה קשה עם הפלטפורמות שמאפשרות את הקמפיינים האלה – חברת מטא, גם כאשר היא מסירה את הקמפיינים המזויפים, דפי הפייסבוק עצמם נותרים פעילים לרוב וכך הנוכלים יכולים להעלות גרסאות חדשות של הקמפיין שוב ושוב. כך ממש במקרה של ירדנה ארזי – הקמפיין ב"כיכובה" עלה כבר בחודש יולי , חלק מהמודעות הוסרו על ידי מטא אך הדף עצמו והחשבון שמפעיל אותו לא הוסרו ולכן הקמפיין ממשיך להתגלגל. מדובר באנשים שמשלמים מחירים כבדים ביותר, פגיעה בשמם הטוב והתסכול הוא שאף אחד לא לוקח אחריות על העניין – לא המדינה ולא הפלטפורמות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



