ויראלי
מ"צנום" ועד "רקוב עד העצם": רשת אופנה רשמה מידות מעליבות לנשים ועוררה סערה
סניף של רשת הענק RT-Mart החליט להחליף את שמות המידות של הבגדים בכינויים מעליבים, שמנופובים ושוביניסטים. וזו רק דוגמה קטנה ליחס המעליב והמיושן במדינה לנשים שאינן רזות וחיוורות במיוחד
סניף סיני של רשת הכלבו והסופרמרקטים הטייוואנית הגדולה RT-Mart החליט לשנות את שמות המידות במחלקת בגדי הנשים באופן פוגעני במיוחד: בשלט המתאר את המידות לנשים בגילאי 18 עד 35 נכתב "צנום" במקום אקסטרה סמול, "יפה" במקום סמול, "רקוב" במקום מדיום, "רקוב במיוחד" במקום לארג' ו"רקוב עד העצם" במקום אקסטרה-לארג'.
מדובר במקרה מזעזע של שוביניזם, חריג מאוד אפילו ביחס לסין - מדינה שבה שיימינג לנשים שאינן במשקל ה"נכון" (לדעת הסינים) עדיין נחשב לנפוץ במיוחד בכלי התקשורת וברשתות החברתיות. המקרה פורסם על ידי לקוחה שהבחינה בטבלת המידות הבעייתית, צילמה אותה, העלתה את התמונה לרשת החברתית "וייבו" וכתבה לצד התמונה "הצילו!". "הייתי המומה כשראיתי את זה היום ב-RT-Mart", הוסיפה, "אני מרגישה רקובה עד העצם".
במשך שנים ארוכות, אידיאל היופי הנשי בסין מבוסס על גיל צעיר, משקל נמוך וצבע עור כמה שיותר לבן. במסגרת תופעת רשת שהחלה ב-2016, נשים סיניות החלו לצלם את עצמן לצד דף נייר בגודל A4 כדי להוכיח כמה הן רזות. ואולם, עם הזמן הולכת ומתגברת גם התנגדות לתופעה - בעיקר בקרב נשים, אבל גם גברים רבים במדינה שותפים לה - שבאה לידי ביטוי בעיקר ברשתות החברתיות.
בכל מקרה, ברור לכולם - גם לגולשים שטוענים כי הרשת עשתה זאת במטרה לפגוע בלקוחות שאינן במידה ה"נכונה" וגם לאלה הסבורים כי מדובר רק בבדיחה לא מצחיקה - שהאינסידנט הקוריוזי משקף בעיה רחבה הרבה יותר. רשת RT-Mart, מצדה, מיהרה להסיר את השלט ולבקש סליחה. "אנחנו מתנצלים מעומק הלב על המילים הלא נאותות בתוכן הפרסומי ועל הפגיעה לה הן גרמו", מסרה הרשת החולשת על מאות סניפים בסין. ובכל זאת, לקוחות רבים סירבו לקבל את ההתנצלות והכריזו כי לא ישובו לערוך בה קניות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


