ויראלי

מגדל אייפל צומח: זו תוספת הבנייה החדשה שקיבל

10 דקות בסך הכל לקח לצוות הפועלים להוסיף את האנטנה החדשה למגדל אייפל, שהגביה אותו ב-6 מטרים, 22 שנה לאחר התוספת האחרונה. צפו בתיעוד
מערכת ice | 
מגדל אייפל (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
המגדל אולי המפורסם בעולם, מגדל אייפל, גדל אתמול (שלישי) בשישה מטרים (20 רגל) כאשר מהנדסי ופועלי המגדל התקינו על ראשו אנטנה חדשה. ההתקנה נעשתה בעזרת מסוק שהתרומם והנחית את האנטנה על ראש המגדל, שם הפועלים קבעו אותו.
לאחר תוספת הבנייה גדל גובהו של המגדל ב-6 מטרים, וכעת הוא עומד על 330 מטר. האנטנה החדשה תצטרף לאלו שכבר קיימות על ראש המגדל, ותשמש לשידורי טלוויזיה ורדיו באזור פריז והסביבה. בטלוויזיה הצרפתית הצבת האנטנה הועברה בשידור חי, שנמשך בסך הכל כ-10 דקות.
 
"זהו רגע היסטורי ונדיר בהיסטוריה של מגדל אייפל", אמר לכתבים ראש החברה התפעולית של המגדל, ז'אן פרנסואה מרטינס, "הוא חוזרת לשורשים שלו כמקום של ניסויים טכנולוגיים ומדעיים", אמר.
 
יצירת המופת המוזהבת נבנתה בשנת 1889 לפי תכנון של האדריכל גוסטב אייפל, לכבוד תערוכה לרגל 100 שנה למהפכה הצרפתית, אך המגדל היה אמור להתפרק לאחר 20 שנה. על מנת להציל אותו, האדריכל אייפל עבד קשה כדי לתת לו ייעוד מדעי, התקנת ציוד ניטור מזג אוויר ועודד את השימוש בו לתצפית אסטרונומית.
תפקידו של המגדל כתשתית תקשורתית חשוב, קודם כל עבור הצבא הצרפתי, שהוא זה שדחף בעבר להשאיר אותו. במאה ה-19, הוא שימש לשליחת מסרים למקומות שונים במלחמות, וכן במלחמת העולם הראשונה לשליחת פקודות לשדה הקרב נגד הצבא הגרמני. האנטנה האחרונה הותקנה בשנת 2000 ושימשה לטלוויזיה דיגיטלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה