ויראלי

שב"כ חשף פעילות איראנית למטרות חטיפת ישראלים

הותר לפרסום: שב"כ חשף פעילות של גורמי מודיעין איראניים שפנו בזהות בדויה למייל של אנשי אקדמיה ישראליים תוך התחזות לעיתונאים ואנשי עסקים בניסיון למשוך אותם לנסיעות לחו"ל כדי לבצע בהם חטיפה ורצח

מערכת ice | 
רונן בר ראש שירות הביטחון הכללי (צילום פלאש 90)
שב"כ חשף פעילות של גורמי מודיעין איראניים שפנו בזהות בדויה למייל של אנשי אקדמיה ישראליים בניסיון למשוך אותם לנסיעות לחו"ל למטרות חטיפה ורצח. ​האזרחים הישראלים שקיבלו את הפניות החשודות נמנעו מלהיענות להצעות והתריעו עליהן בפני גורמי הביטחון, וכך נחשפה השיטה. 
 
השיטה פעלה כך: גורמי המודיעין האיראניים פנו דרך המיילים לישראלים רבים תוך שהם פונים אליהם בזהות בדויה, תוך התחזות לאנשי אקדמיה, עיתונאים אנשי עסקים ופילנתרופים. מטרת ההתחזות היא למשוך את אותם ישראלים לנסיעות בחו"ל למטרות חטיפה ורצח.
הפניות נעשו תוך הצגת "סיפור כיסוי" ספציפי שהותאם לאדם שאליו הם פנו. הקשר עם האזרחים הישראליים נעשה באמצעות פנייה במייל, דואר אלקטרוני, תוך שימוש בכתובת דוא"ל דומה מאוד, בשינוי ניואנס אחד של אות או סימן, שזהה כמעט לכתובת אותנטית מוכרת של הגורם בחו"ל שמזמין אותם. זהותו של הגורם הפיקטיבי "נגנבה" לשם הקמת המגע ולשידול המהלך. לאחר יצירת הקשר הראשוני עם האובייקט הישראלי שסומן, הוא מקבל הצעה לעבור לשיחת וואטסאפ מול מספר טלפון חדש זר. 
 
האזרחים הישראלים שעלו בגורל וקיבלו את הפניות החשודות הללו, נמנעו מלהיענות להן והם אף התריעו עליהן בפני גורמי הביטחון, למטרת למידת השיטה.
 
בגלובס פורסמה דוגמה לתכנית פעולה כזאת: השולח האנונימי מטעם המשטר האיראני שולח לישראלי הזמנה לכנס אקדמי באירופה, תוך שימוש בכתובת מייל מוכרת שמופיעה ברשימת אנשי הקשר של הגורם המזומן. כתובת המייל כמעט זהה, אלא שיש בה שינוי אחד של אות או סימן, מה שהופך אותו דומה באופן כמעט זהה לכתובתו האותנטית של הגורם המזמין. 
כך, הגורם העוין מתחזה לחוקר שוויצרי מוכר בתחום הביטחוני שמזמין אזרחים ישראליים להשתתף בכנס במדינה אירופית. הגורם המתחזה שלח לישראלים קבצים ולינקים הנוגעים כביכול לכנס האמור, אך במקרה זה הישראלים שקיבלו את המייל החשוד פנו באופן מיידי לברר את עניין מול המומחה הביטחוני. לאחר שיחה איתו התברר כי המייל שלו נפרץ וכי כלל אין כנס בטחוני כזה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה