ויראלי

בדרך למחאה חברתית נוספת? אלו הפוסטים החמים ברשת

קריאה לצעדי מחאה, חילופי ההאשמות בין הפוליטיקאים והשוואות למצב בעולם: יוקר המחייה ומחירי הדיור הם הנושא החם ברשת השבוע. אספנו לכם כמה מהפוסטים המדוברים ביותר
מערכת ice |  1
מחאה (צילום freepik)

לאחר שהשבוע פרסמה הממשלה תכנית חדשה המתיימרת להציע פתרונות למשבר הדיור, כאשר רק בשנה האחרונה זינקו מחירי הדיור בכ-15 % לצד עליות שנרשמו גם בשוק השכירות- הנושא עורר עניין רב בקרב הציבור והיה המודבר ביותר ברשת בשבוע האחרון, עם  5,866 דיונים , 9,162 שיחות ו-62,419 סימוני "לייק", על פי נתוני חברת סקופר, שהעלו את השאלה האם מדובר בפריקת זעם זמנית באמצעות המקלדת או תחילתה של מחאה חברתית חדשה? אספנו לכם כמה מהפוסטים המובילים.

ב"צינור" של גיא לרר, שהפך לפנים מאחורי חרם הצרכנים שתפס תאוצה לפני מספר חודשיים בעקבות העלאת המחירים של אסם, העלו את הנושא כששיתפו פוסט של דורון בכר – בעל דירה שהודיעה על החלטתו לא להעלות את שכר הדירה לדיירת שלו וקרא לבעלי דירות נוספים להצטרף אליו.
 


פוסט נוסף שעורר ענין רב, היה זה של ראש הממשלה נפתלי בנט שהודה "יקר מאד בישראל", אך גם ביקש לערוך השוואה בין האינפלציה במדינה למדינות מפותחות אחרות: "מול אינפלציה משתוללת ברחבי העולם, אנחנו נוהגים באחריות ושומרים על ישראל ברמה מהנמוכות בעולם" טען.

חברו של בנט למפלגה, סגן השר אביר קארה מיהר להאשים את הממשלה הקודמת ביוקר המחייה וצייץ:" מאז 2009 רמת המחירים בישראל עלתה הרבה יותר מהר מארה״ב, האיחוד האירופי או ממוצע OECD. תחת כהונת נתניהו יוקר המחייה זינק!!!".
 


מאז 2009 רמת המחירים בישראל עלתה הרבה יותר מהר מארה״ב, האיחוד האירופי או ממוצע OECD. תחת כהונת נתניהו יוקר המחייה זינק!!! בין השנים 2016-2021 כיהן פרופסור שמחון כיו״ר המועצה הלאומית לכלכלה. בשנים האלו המצב החמיר בצורה משמעותית. באירופה הייתה אפילו ירידה (יחסית) ברמת המחירים. pic.twitter.com/rKSgrggdCp


כוכב הרשת השנון יבגני זרובנסקי הצליח למצת את הלך הרוח והמצב במדינה למשפט קצר אחד:  "חייב לקנות אוהל לפני שמתחילה מחאת האוהלים והמחירים יעלו", צייץ.
 
העיתונאי ינון מגל מחאה אף הוא על המצב הכלכלי והציג נתונים לפיהם ישראל במקום השישי בעולם ביוקר המחיה. "כל הכבוד " כתב בסרקסטיות.
 


גם איש הימין וחבר מועצת רמת ישי גיא זקס הצטרף לביקורת על אופן טיפולה של הממשלה ביוקר המחייה וצייץ: "הורידו דרמטית את תקציבי פיתוח הכבישים והרכבות, האינפלציה בקצב של יותר מ-4% לשנה והדיור עולה ב-16% בשנה. ממש הצלחה מסחררת... "


 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מס גבוה על בעלי 10 דירות ומעלה יוציא אותם משוק הדירות
    יוסי 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוריד מחירים וייתן סיכוי לאזרח הפשוט לקנות דירה.
    סגור