ויראלי

מהגרים עירומים נמצאו בגבול יוון-טורקיה; האו"ם דורש חקירה

בעקבות מקרה חריג ביותר במסגרתו נמצאו 92 גברים פצועים וערומים על גבול טורקיה יוון, האו"ם דורש לבצע בדיקה וחקירה דחופות באשר למקרה, בעוד ששתי המדינות עסוקות בלהאשים אחת את השנייה במחדל
מערכת ice |  3
המהגרים בגבול (צילום טוויטר)
בסוף השבוע האחרון נרשם מקרה חריג ביותר בגבול טורקיה-יוון לאחר שנמצאו במקום 92 גברים, פליטים מסוריה ואפגניסטן, בעודם ערומים לגמרי ועליהם פציעות וחבלות שונות. על פי הדיווחים הפליטים הגיעו לייבשה באמצעות סירות פלסטיק אך לא ברור כיצד הגיעו ערומים ופצועים לגבול.
בתגובה למקרה המקומם האו"ם מסר כי נציבות האו"ם לפליטים מודאגת מאד בעקבות הדיווחים והתיעוד של 92 הגברים בגבול והוסיפה: "אנחנו מגנים יחס כה אכזר ומשפיל ולכן אנו קוראים להקמתה של חקירה אל תוך המקרה". יחד עם זאת, למרות דרישות האו"ם, בעת זו שתי המדינות, שכבר קיים ביניהן לא מעט מתח, עסוקות בלהאשים אחת השנייה.
שר ההגירה היווני פרסם את תמונת הפליטים מהגבול וכתב כי הרשויות במדינה חילצו את הפליטים לאחר שטורקיה הפשיטה אותם ודחפה אותם אל תוך שטחה של יוון. נציגים טורקים מסרו בתגובה כי מדובר בפייק ניוז וכי אלו האשמות שקריות וחסרות כל בסיס. 
בשנים האחרונות טורקיה נחשבת למדינה בה יש את כמות הפליטים הגבוהה ביותר ובהתאם לכך טורקיה מאשימה את יוון רבות בכך שזו האחרונה דוחפת חזרה אליה פליטים שמבקשים לעבור את הגבול. יוון מצידה טוענת כי זו היא טורקיה שדוחפת את הפליטים בכוח ליוון וזאת למרות ההסכם משנת 2016 במסגרתו הדבר ייפסק בתמורה לסיוע כלכלי של מיליארדים של יורו. 
על פי ארגון ההגירה הבין לאומי קרוב ל-25 אלף פליטים נהרגו או אבדו בים בדרכם לבקשת מקלט באירופה החל משנת 2014.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פליטים טובעים בים
    אהרון כהן 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העניים והמאוימים פיסית מהעולם השלישי, מנסים בכל מחיר להגיע לחוף מבטחים,ואירופה תמשיך לקלוט וזו בכייה לדורות,שיגרום לשינוי פניה הדמוגרפים של אירופה הלבנה שאט אט הופכת לשחורה...במיוחד של גרמניה ועוד מדינות באירופה שרצחו 6 מיליון יהודים,ועכשיו הם ישלמו בריבית דריבית במיליוני פליטים שחורים שיהרסו את כל אירופה.
    סגור
  • 2.
    בושה
    בושה 10/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש לי הרגשה שהטורקים מישמים את כל ההחלטות של ארדואן הדיקטטור.....
    סגור
  • 1.
    פליטים אפגנים אומללים
    יהודיה ישראלית גאה 10/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל העולם דואג לאוקראינים עם רוצח ואכזר לדורותיו , לרוסים עם אכזר ורצחני לדורותיו .. אבל אנשים אומללים מאפגניסטן וגם סוריה אינם זוכים ליחס אנושי מכבד.. כי הם האדם הלבן מיבשת אירופה הרצחנית.. מזעזע ונורא מחריד כואב הלב לראות שיש עוד מדינות שמשפילים בני אדם ברמה נוראית שכזו.??????????
    סגור