עסקי ספורט

מנצ'סטר סיטי בונה אצטדיון חדש? זה המהלך המהפכני שתעשה

המטאוורס בדרך לכבוש את הכדורגל? מנצ'סטר סיטי היא הקבוצה הראשונה שהכריזה כי היא תבנה אצטדיון משלה בעולם המציאות המדומה, בו יוכלו לארח אין-סוף אוהדים
מערכת ice | 
האצטדיון של מנצסטר סיטי במטאוורס (צילום SONY)
מנצ'סטר סיטי החלה במהלך של בניית אצטדיון הכדורגל הראשון בעולם בתוך מרחב המציאות המדומה – המטאוורס.
המהלך, שנעשה בעזרת אנשי חברת 'סוני', יתפתח באמצעות טכנולוגיות ניתוח תמונות ומעקב שלד שנוצרו על ידי Hawk-Eye, חברת בת של סוני. האצטדיון של המועדון האנגלי יהפוך למרכז של סיטי בעולם מציאות מדומה.
מה שמניע את אנשי המועדון הוא אופטימיות, שמאמינים שבעוד כמה שנים הם יוכלו למלא את ה"איתיח'אד" כמה פעמים, ומי שלא הצליח להגיע למשחק מכל מיני סיבות, יזכה להיות שם דרך המציאות המדומה. בכירת הפרמייר ליג כבר חתמה על הסכם לשלוש שנים עם סוני, ולמרות שהעבודה עדיין בחיתוליה, צוותים של מומחי החברה כבר ביקרו באצטדיון האיתיח'אד כדי למפות אותו דיגיטלית וליצור אותו מחדש במציאות המדומה.
עוד רעיונות שנבדקים בקבוצה הם מפגשים של אוהדים עם שחקנים במטאוורס, ורכישת מוצרים שאינם זמינים בחיים האמיתיים. "מה שמיוחד במטאוורס הוא שאפשר להמציא את המשחק מחדש. האוהד יכול להיות חלק מהאקשן בצורה אחרת, דרך זוויות שונות." אומרת נוריה טארה, מנהלת השיווק הראשית של מנצ'סטר סיטי, "אפשר למלא את האצטדיון באינסוף אוהדים, כי זה וירטואלי וזה בלתי מוגבל."
 
כרגע השימוש במטאוורס מתבצע דרך משקפיים מיוחדות ומנווט באמצעות בקרי יד. מפתחים שעובדים בתחום מאמינים שהטכנולוגיה תאפשר ליצור משחק בגרסה דיגיטלית, בדומה לאופן שבו נראה משחק הווידאו של פיפ"א, ושבעתיד האוהדים יוכלו לצפות במשחקים אמיתיים שישוחקו בתוך אצטדיון וירטואלי. למעשה, כבר היום משחק בשם Metaverse Player 22 משמש את מועדוני הפרמיירליג לאימון שחקנים.
אם המטאוורס ימריא בעולם הכדורגל, זה יכול גם לשנות את זכויות השידור. אלה נמכרים כעת לגופי שידור כחבילת פרמיירליג, אך מועדונים בוחנים כעת את האפשרות למכור אותם בעצמם, אולי דרך המטאוורס שלהם. כך או כך, ההשפעה הפוטנציאלית של העולמות הדיגיטליים החדשים הללו היא מונומנטלית - וקצב השינוי עשוי להיות מהיר מאוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה