עסקי ספורט

צ'לסי משקיעה בקריפטו: זה השת"פ ששווה 20 מיליון ליש"ט

הבלוז חתמו על הסכם חסות של WhaleFin, פלטפורמת הקריפטו, בסך 20 מיליון ליש"ט, זאת רגע לפני שהקבוצה תעזוב את ידיו של רומן אברמוביץ'
מערכת ice | 
צ'לסי זוכה בגביע העולם לקבוצות (צילום פייסבוק/ Chelsea Football Club)
מועדון הכדורגל צ'לסי חתם על הסכם חסות בהיקף של כ-20 מיליון ליש"ט עם פלטפורמת נכסים דיגיטליים, בזמן שקבוצת הפרמייר ליג מתכוננת לעבור מתקופת רומן אברמוביץ'. WhaleFin, פלטפורמה למסחר והשאלה של מטבעות קריפטוגרפיים, הסכימה לתת חסות למועדון הלונדוני מהעונה הבאה, בסכום עתק.
העסקה מראה את המשיכה המסחרית של צ'לסי כאשר אברמוביץ' ממתין לאישור מיוחד מממשלת בריטניה להשלים מכירה לקבוצת משקיעים בראשות איש הכספים האמריקאי טוד בוהלי, שזכה במכירה פומבית תחרותית בשבוע שעבר. צ'לסי ו-WhaleFin הסכימו על תנאי העסקה בינואר, כחודש לפני שרוסיה פלשה לאוקראינה.
 
המלחמה אילצה את אברמוביץ' להעמיד את המועדון למכירה ובעקבות כך הוא נפגע בסנקציות. צ'לסי פועלת כיום ברישיון מיוחד שמונע מהמועדון למכור סחורה חדשה וכולל גם הקפאת כספים שהמועדון מקבל. אבל עסקאות קידום מכירות כאלה מראות כיצד מועדוני כדורגל מקיימים הסכמים עם פלטפורמות קריפטוגרפיות כדי להגדיל את ההכנסות המסחריות שלהם.
יריבתה של הפרמיירליג, מנצ'סטר יונייטד, הסכימה לחסות על ערכת אימון עם חברת הבלוקצ'יין טזוס בפברואר. בחודש שלאחר מכן, האלופה המכהנת מנצ'סטר סיטי הודיעה על שותפות גלובלית עם בורסת הקריפטו OKX. לצ'לסי ולמועדונים אחרים בפרמיירליג יש טווח עולמי באמצעות עסקאות שידור בשווי של יותר מ-10 מיליארד ליש"ט בשלוש העונות הבאות וחשבונות מדיה חברתית עם מיליוני עוקבים. קנה מידה זה עזר לקבוצות ספורט להגדיל את הכנסות החסות באמצעות שותפויות קריפטו.
המועדון גם מחפש נותן חסות חדש לחולצה בעקבות החלטתה של קבוצת הטלקום Three להשעות את השותפות שלהם לאחר שבריטניה הטילה סנקציות על אברמוביץ' במרץ, יש לחץ נוסף על צ'לסי לייצר הכנסות מסחריות מכיוון שהאצטדיון שלה בסטמפורד ברידג' בעל 40,000 מקומות ישיבה, קיבולת קטנה בהרבה לעומת אצטדיונים שבבעלות היריבות הגדולות באירופה כמו ריאל מדריד ובאיירן מינכן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה