עסקי ספורט

סימון ביילס נגד ה-FBI: תביעה של יותר ממיליארד דולר

המתעמלת המהוללת סימון ביילס, עם עשרות נשים נוספות ובהן זוכות הזהב האולימפי אלי רייזמן ומקיילה מרוני, תובעות פיצויי עתק מהבולשת. הספורטאיות נפלו קורבן בעשור הקודם לתקיפות מיניות של לארי נסאר, רופא הנבחרת האולימפית לשעבר. "נבגדנו ע"י כל מוסד שהיה אמור להגן עלינו"
מערכת Ice | 
סימון ביילס (צילום ויקיפדיה)
סימון ביילס, המתעמלת הגדולה אי פעם, לצד האלופות האולימפיות לשעבר אלי רייזמן ומקיילה מרוני, הן חלק מקבוצה של כמעט 90 נשים המגישות תביעות כנגד הבולשת הפדרלית האמריקאית (ה-FBI), בסכום עתק כולל של יותר ממיליארד דולר. התביעות מוגשות במסגרת חוק התביעות הפדרלי בנזיקין, בטענה כי כישלון ה-FBI לחקור כראוי את התלונות נגד ד"ר לארי נסאר ולפעול בזמן הביא להמשך ההתעללות המינית שביצע הרופא לשעבר של נבחרת ההתעמלות האולימפית האמריקאית. ד"ר נסאר, שהודה באשמה והורשע בנובמבר 2017, מרצה מאסר ארוך בגין תקיפה מינית של כמאה נשים ונערות שהיו תחת טיפולו.
בתביעה נכתב בין השאר: "פקידי ה-FBI, שהיה ברשותם ידע זה והיו בעמדה להפסיק את מעשיו של נסאר, נטשו את תפקידם באופן חמור, וכתוצאה מכך נסאר תקף מינית כ-100 צעירות וילדים בין ה-28 ביולי 2015 ל-12 בספטמבר 2016. הם קשרו קשר עם הפקידים הבכירים ביותר בוועד האולימפי והפראלימפי של ארצות הברית כדי להסתיר את ההתעללות המינית הידועה הזו מפני קורבנות צפויים".
מקיילה מרוני, שזכתה בזהב אולימפי ב-2012, מסרה בהצהרה: "חברותיי השורדות ואני נבגדנו על ידי כל מוסד שהיה אמור להגן עלינו - הוועד האולימפי בארה"ב, התעמלות ארה"ב, ה-FBI ועכשיו משרד המשפטים", אמר מרוני בהצהרה. "היתה לי תקווה שהם יעמדו במילה שלהם ויתנו דין וחשבון על מחדלי ה-FBI, לאחר ששפכנו את ליבנו בפני ועדת המשפט של הסנאט האמריקאי והתחננו לצדק. ברור שהדרך היחידה לצדק ולריפוי היא דרך ההליך המשפטי. "
נסאר, שהיה רופא נבחרת ההתעמלות ואוניברסיטת מישיגן סטייט, יבלה כנראה שארית חייו מאחורי סורג ובריח לאחר שהורשע בהתעללות בעשרות ספורטאיות במסווה של טיפול רפואי. ה-FBI קיבל דיווחים ב-2015 לפיהם נסאר התעלל במספר מתעמלות, אך דו"ח של המפקח הכללי של משרד המשפטים מצא שהם לא פתחו בחקירה באותו זמן.
ביילס, מרוני רייזמן וכן המתעמלת מגי ניקולס סיפרו על חוויותיהם בפני ועדת המשפט של הסנאט בספטמבר לאחר שדו"ח המפקח הכללי של DOJ חשף את חוסר המעש של ה-FBI. מרוני סיפרה למחוקקים כיצד בילתה שלוש שעות בטלפון עם ה-FBI בקיץ 2015, ענתה על שאלות ודנה בפירוט בכל מקרה של התעללות שעברה. "לאחר שסיפרתי את כל סיפור ההתעללות שלי ל-FBI בקיץ 2015, לא רק שאנשי הבולשת לא דיווחו על ההתעללות שעברתי, אלא שכאשר תיעדו בסופו של דבר את הדיווח שלי 17 חודשים לאחר מכן, הם העלו טענות כוזבות לחלוטין על מה שאמרתי", אמר מרוני בדיון, תוך שהיא מציינת כי היא "הייתה המומה ומאוכזבת מאוד" ממה שקראה בדו"ח המפקח הכללי.
 
ראש ה-FBI כריס ריי התנצל על כישלונות הלשכה בשימוע בסנאט. "אני מצטער במיוחד שהיו אנשים ב-FBI שהיתה להם הזדמנות משלהם לעצור את המפלצת הזו עוד ב-2015 ונכשלו. וזה בלתי נסלח", אמר ריי. גם התובע הכללי, מריק גרלנד, התנצל כשהופיע בפני סנאטורים באפריל. "זה כמעט בלתי ניתן לתאר. זה בלתי ניתן לתאר," אמר גרלנד. "מה קרה לאותן מתעמלות וגם הדרך הבלתי ניתנת לתיאור שבה החקירה לא הצליחה להתקדם. יצרנו שינויים מוסדיים בהקשר הזה כדי לוודא שזה לא יקרה שוב". נציין כי לא ריי ולא גרלנד עדיין לא היו בתפקידם ב-2015.
כזכור, פרשת ההתעללות הקשה השפיעה על תפקודה של ביילס באולימפיאדת טוקיו בקיץ האחרון. אחרי נחיתה לא טובה מסוס הקפיצות, פרשה ביילס מהתחרות הקבוצתית בשל בעיה מנטלית, לדבריה. בהמשך ביטלה גם את השתתפותה בתחרויות האישיות (פרט לתרגיל הקורה שזיכה אותה במדליית ארד).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה