עסקי ספורט

דייויד בלאט חוזר למכבי תל אביב, זה התפקיד החדש שלו

המאמן המעוטר, שהוביל את הצהובים לזכייה האחרונה ביורוליג ב-2014 וחולה מ-2019 בטרשת נפוצה, חוזר למועדון וישמש כיו"ר הוועדה המקצועית: "מחכה בכליון עיניים להתחיל לעבוד"
מערכת ice | 
שמעון מזרחי ודייויד בלאט (צילום האינסטגרם של מכבי תל אביב)
קאמבק מרגש בכדורסל הישראלי. לראשונה מאז 2014, דייויד בלאט חוזר למכבי תל אביב. המאמן המיתולוגי, שהוביל את הצהובים לזכייה האחרונה של הקבוצה ביורוליג ב-2014, חזור כעת למועדון וישמש כיו"ר הוועדה המקצועית ויועץ המקצועי כשהוא יסייע בתפקידו למנהל המקצועי ניקולה ווייצ'יץ'. 
"אני מאוד שמח ומאושר לחזור למכבי תל אביב", אמר דייויד בלאט לאתר הרשמי של המועדון. "אני שמח להצטרף לניקולה וויצ'יץ', אבי אבן ולכל שאר הצוות המקצועי ומחכה בכליון עיניים להתחיל לעבוד, למרות שכבר התחלנו, להגדיר ולהביא שחקנים ואנשים שיעזרו למכבי לחזור למקום בו היא צריכה להיות". 

בתפקידו, ינסה בלאט להוביל את מכבי תל אביב בחזרה לקדמת הבמה, הן בליגה הישראלית והן באירופה. כזכור, הצהובים סיימו עונה כושלת במיוחד, כשהודחו בפלייאוף היורוליג עם 3:0 לריאל מדריד, בעוד שבזירה המקומית, הצהובים אפילו לא הצליחו להעפיל לגמר הפלייאוף, כשנכנעו 2:1 בסדרה מול בני הרצליה ולמעשה סיימו את העונה עם תואר אחר בלבד והשולי ביותר - גביע ווינר סל. 
"אני חושב שעשינו צעד גדול מאוד בהבאתו של דייויד בלאט בחזרה למועדון בתפקיד יושב ראש הוועדה המקצועית", הסביר יושב ראש המועדון שמעון מזרחי. "דייויד מכיר את מכבי תל אביב לא מהיום, זכה איתה ב-2014 באליפות אירופה במילאנו, היה מאמן ב-NBA. הוא זכה בתארים רבים, היה מאמן נבחרת רוסיה והגיע איתה לתארים רבים. הוא מכיר שחקנים, מכיר את המבנים של קבוצות ביורוליג כי גם אימן קבוצות ביורוליג. אני חושב שהתרומה שלו תהיה גדולה מאוד. הוא יעבוד ביחד עם כל הצוות המקצועי ויוביל אותנו להצלחות רבות. הוא חוזר הביתה".
דייויד בלאט (63), שקטף כעוזרו של פיני גרשון גם ארבע אליפויות וארבעה גביעים, זכה עם מכבי כמאמן ראשי גם בחמש אליפויות, חמישה גביעי מדינה, אליפות הליגה האדריאטית והוכתר ארבע פעמים כמאמן השנה בליגה. ב-2019 פרסם המאמן כי הוא חולה במחלת טרשת נפוצה מתקדמת ראשונית אך המשיך לאמן למרות זאת, כשקבוצתו האחרונה הייתה אולימפיאקוס היוונית, ממנה התפטר בעקבות התדרדרות מצבו הרפואי. לאחר מכן, שימש כיועץ לניו יורק ניקס מה-NBA. 
בין שלל תפקידיו והישגיו גם זכיה באליפות אירופה ובמדליית הארד האולימפית והיבשתית עם נבחרת רוסיה, הדרכת קליבלנד קבאלירס לגמר ה-NBA ולמאזן הטוב ביותר בליגה בעונה העוקבת, זכיה ביורוקאפ עם דרושפאקה (בה שיחקו סקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ'), זכיה ביורוצ'אלנג' וכן אליפות וגביע באיטליה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה