תיירות
רמי לוי שוב מסתבך? ישראייר חוטפת תביעה ב-2.5 מיליון שקל
ישראייר וסוכנות הנסיעות וואלה טורס מציגות על פי התובעים לכאורה באופן שיטתי התראות כוזבות על "מקומות אחרונים" בטיסות - "7 מקומות אחרונים" בטיסות פנים ו"9 בטיסות חוץ" - בעוד שבפועל עומדים לרשות הלקוחות עשרות כרטיסים זמינים

שיטה של "לחץ פיקטיבי" לכאורה על לקוחות נחשפת בתביעה ייצוגית שהוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בלוד נגד חברת התעופה ישראייר וסוכנות הנסיעות וואלה טורס כך על פי פרסום של מגזין 'יום יום אילת'.
התובעים, מסבירים בתביעה כיצד החברות מציגות באופן שיטתי התראות כוזבות על "מקומות אחרונים" בטיסות - "7 מקומות אחרונים" בטיסות פנים ו"9 בטיסות חוץ" - בעוד שבפועל עומדים לרשות הלקוחות עשרות כרטיסים זמינים. לטענתם, ההטעיה המכוונת מטרתה לדחוק בצרכנים לרכוש כרטיסים מיידית, ללא אפשרות להשוות מחירים או לשקול את החלטתם בנחת. מעבר לכך, וואלה טורס גם חוטפת טענות על הצגת דמי ביטול מנופחים בניגוד לחוק הגנת הצרכן, התביעה, המוערכת ביותר מ-2.5 מיליון שקלים, מבוססת על הפרה של סעיפים מרכזיים בחוק הגנת הצרכן האוסרים הטעיה והשפעה בלתי הוגנת, וכן על עוולות של עשיית עושר שלא במשפט, רשלנות והפרת חובה חקוקה.
על פי הפרסום של רותם נועם ב'יום יום אילת' במוקד התביעה עומדת טענה חמורה כי לכאורה השתיים שיתפו פעולה באיסוף נתונים אישיים ורגישים של צרכנים ישראלים – כולל העדפות נסיעה, פרטי אשראי ואפילו מידע רפואי ודתי – באמצעות טכנולוגיית TikTok Pixel המוטמעת באתר ישראייר, וזאת ללא הסכמה מפורשת וללא אפשרות סבירה לסירוב מצד המשתמשים.
רק לאחרונה הוחלט כי שני נוסעים ישראלים יפוצו בסכום של למעלה מ-23 אלף שקלים לאחר שטיסתם מברצלונה לישראל בוטלה וחברות ישראייר ואיסתא סירבו להציע להם טיסה חלופית כמתחייב בחוק. כך קבעה השופטת דנה ביאלר מבית משפט לתביעות קטנות בחיפה, בפסק דין שחושף את מה שכינתה "שיטת מצליח" של החברות.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה