תיירות
הבטחות באוויר, אפס היערכות: מה יקרה כשאיראן תתקוף – ואתם בחו"ל?
למרות האיומים הגוברים והדיבורים שמתרבים במערב, נדמה שדווקא בגזרה הכי רגישה – אין כמעט היערכות. מה יקרה ביום שבו כל השמים ייסגרו וישראלים יישארו לבד, רחוק מהבית?

הדיבורים על תקיפה באיראן כן או לא כבר חצו אוקיינוסים. אם עד עתה הייתה זו ישראל שניסתה להציב אופציה צבאית אמינה על השולחן, הרי שהדיבורים מוושינגטון יכולים אף הם להעיד ש"משהו גדול מתרחש" כפי שהעידה אחת העיתונאיות האמריקניות הנחשבות.
אז בעוד יש בישראל כמה רשויות מקומיות וגופים נוספים שכבר נודע על ריענון הנחיות בהם למקרה של תרחיש מלחמה עם אירן, נראה שבחזית התעופה אין ממש היערכות, ואנו עלולים לעמוד מול מראות של רבבות ישראלים שתקועים בחו"ל ומשוועים לטיסות חילוץ.
את המושג של "טיסות חילוץ" שבמקרים רבים היו מכבסת מילים לגביית מחירים מופרזת של חברות התעופה, כבר שמענו רבות במהלך המלחמה, אולם תרחיש של מלחמה כוללת עם אירן הוא משהו מסוג אחר לגמרי.
במקרה של מלחמה עצימה מול איראן צפויה התעופה הישראלית להיות במצב בעייתי משהייתה אי פעם. אם בכל סבב היו חברות זרות בודדות שעדיין המשיכו לטוס לישראל כמעט בכל מצב, הרי שבמקרה של מלחמה עם אירן הן צפויות על פי ההערכות להפסיק את פעילותן, שלא לדבר על החברות הזרות שבקושי שבו לישראל, ובוודאי אלו שטרם שבו וצפויות לחזור בשבועות הקרובים על פי התוכנית.
"אנו צפויים לראות עשרות אלפי ישראלים תקועים במדינות שונות ברחבי העולם כאשר לפתע פתאום יפסיקו כל חברות התעופה הזרות לטוס לישראל" אומר לice- גורם יודע דבר בענף התעופה הישראלי. "אם בתחילת המלחמה ובסבב מול אירן ראינו ביטולי טיסות ולחץ של אנשים לחזור ארצה – זה יהיה כעין וכאפס לעומת מה שיקרה במקרה של מלחמה מתמשכת עם אירן. החברות הישראליות כבר היום מצויים בקצה גבול הקיבולת שלהם, ולכן הפתרון חייב להיות דרך משרד התחבורה שיחכור מטוסים מראש או ישנע מטוסי הרקולס שיחזירו ישראלים" הוא אומר.
כידוע, ביקורת רבה נמתחת על שרת התחבורה מירי רגב שמדברת מאז פתיחת המלחמה גבוהה, (דיבורים על שאטלים ימיים שלא בוצעו. הבטחה ש"לא נאפשר מחירים מופרזים") אולם לא סיפקה פתרונות של ממש בפועל.
אז האם במשרד התחבורה נערכים לכך? אז בדקנו, אבל מהתשובות שקיבלנו לא התרשמנו שישנה תוכנית מגירה ממשית לחילוצם של רבבות ישראלים שעלולים למצוא עצמם תקועים בחו"ל בפתע פתאום. "אני לא מכיר תוכנית אמיתית לשנע אלפי ישראלים בשונה ממה שהיה בעבר" אומר הגורם.
בקרב חברות התעופה הישראליות, קשה כבר היום להשיג מושבים במרבית הקווים, וכושר הייצור שלהם מוגבל ביותר. שם ציינו בכירים שלא לציטוט שהם כבר מורגלים בתוספת טיסות ליעדים קרובים כמו לרנקה ואתונה שמשמשים מעין "האבים" תעופתיים, אולם האם זהו פתרון מספק? גורמים בענף התעופה מעריכים בוודאות שלא. "המדינה למעשה מפקירה את האזרחים לחסדי החברות הזרות ולמחירים המפורזים" אומר הגורם.
עוד ב-
משרת התחבורה מירי רגב לא נתקבלה תגובה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה