תיירות

סוף עידן הדירות? Airbnb נכנסת חזק לשוק בתי המלון

Airbnb משנה את חוקי המשחק ומרחיבה את פעילותה לעולם המלונות, לצד השקעה מסיבית בבינה מלאכותית שתשנה את אופן תכנון החופשה - מה שהופך את הפלטפורמה לאיום חדש על ענקיות התיירות הוותיקות

מערכת ice | 
airbnb ,booking (צילום shutterstock)
אחרי שנים שבהן בנתה לעצמה מוניטין כפלטפורמה המובילה להשכרת דירות ונכסים פרטיים לאירוח, Airbnb מתכוננת לצעד שלא כולם צפו. שילוב מלונות בפלטפורמה. המהלך יכלול מלונות בוטיק ופנסיונים עצמאיים, בעיקר באירופה וביעדים בינלאומיים נוספים.
בריאן צ'סקי, המנכ"ל והמייסד השותף, הכריז כי החברה "הולכת להיכנס בצורה הרבה יותר אגרסיבית לעולם המלונאות", והבהיר שמדובר בחלק מאסטרטגיה כוללת להרחבת ההיצע.
ההחלטה אינה מגיעה בחלל ריק. החברה פרסמה תוצאות כספיות חזקות לרבעון השני של 2025: הכנסות של 3.1 מיליארד דולר המהווה עלייה של 13% ביחס לשנה שעברה, ורווח נקי של 642 מיליון דולר. עם זאת, אזהרה לגבי האטה אפשרית בשל השקעות בטכנולוגיה והתאמות רגולטוריות גררה ירידה של יותר מ־6% במניה.
צ'סקי הסביר שהסיבה למהלך נעוצה בכך שחלק מהמשתמשים מתקשים למצוא נכס מתאים או מעדיפים חוויית מלון מלאה, בעיקר בתקופות ביקוש גבוה ובמרכזי ערים. בעיניו, זו דרך לגשר על הפער מול רשתות אירוח ותיקות.
בזמן ש-Airbnb מתרחבת לעולם הפיזי של בתי המלון, היא גם מעצבת מחדש את הממד הדיגיטלי שלה. החברה עובדת על שילוב סוכן חכם לשירות לקוחות, הפועל בעזרת 13 מודלים ייעודיים של בינה מלאכותית שנבנו מתוך עשרות אלפי אינטראקציות עם לקוחות. המערכת תדע לא רק להשיב לשאלות, אלא גם לזהות בקשות מורכבות ולבצע אותן בפועל – כמו ביטול הזמנות.
בעתיד הקרוב מתוכננת הרחבת השירותים כך שיכללו תכנון מסלול טיול מלא, חיפוש והשוואת מחירים, הזמנה מיידית ותמיכה בשפות רבות יותר. צ'סקי משרטט חזון של "אפליקציית הכול כלול" בתחום הנסיעות, שתאגד בתוכה מגורים, מלונות, חוויות ושירותים נוספים.
"אנחנו לא מתכוונים להפוך למוצר מדף. אנחנו בונים פלטפורמה רחבה שתמשיך לחדש ולהתפתח, עם עוד ועוד תחומים שייכנסו למשחק", סיכם.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה