תיירות
ארקיע מסתבכת בתביעה חדשה: תשלם לנוסעים פיצויים בכ-600 אלף שקל?
חבורה של 59 נוסעים הגישו תביעה נגד חברת התעופה ארקיע, זאת בטענה שהטיסה שלהם מפריז לנתב"ג התעכבה ביותר מ-10 שעות, והחברה לא דאגה להם ואף לא פיצתה אותם כמחויב בחוק: "נגרם לנו נזק כספי ונפשי"
ארקיע שוב מסתבכת. חברת התעופה הישראלית חטפה אתמול (רביעי) תביעה חדשה מחבורה של 59 נוסעים של החברה על סך של 590 אלף שקל, זאת בטענה כי טיסתם מפריז לתל אביב התעכבה יותר מעשר שעות.
כתב התביעה פורסם ב"ישראל היום", שם נטען על ידי הנוסעים כי העיכוב גרם להם ל"נזק כספי ונפשי". התובעים טוענים כי רכשו כרטיסים לטיסה IZ742 שנקבעה ל-11 ביוני 2025, מפריז לנתב"ג.
במקור, זמן ההמראה המקורי אמור היה להיות ב-16:00, כאשר שעת הנחיתה של הנוסעים בנתב"ג תוכננה ל-21:45. אלא שבשל תקלה טכנית במטוס, הודיעו הנציגים לנוסעים כי הטיסה תתעכב. בסופו של דבר, רק בשעה 02:08, אחרי 10 שעות ו-8 דקות, הטיסה המריאה.
לטענת התובעים, בזמן ששהו בשדה התעופה בפריז החברה לא דאגה להם כמתחייב בחוק, במסגרתו היא מחויבת להעניק להם מזון, שתייה הסעות ולינה במלון. במקום זאת, טוענים הנוסעים כי הוצע להם שובר של 12 אירו למתחם מזון שלמעשה היה בו רק כריך עם חזיר.
לטענתם, מספר ימים מאוחר יותר הם פנו לחברה עם בקשה לפיצוי על "עוגמת הנפש" שחוו, אלא שהחברה התעלמה מהפנייה שלהם. על פי החוק, עבור טיסה שמתעכבת ביותר מ-8 שעות זכאים הנוסעים לפיצוי סטטוטורי בסך 2,390 שקלים, וכן לפיצויים לדוגמה בסך 11,940 שקלים נוספים בגין אי-מתן שירותי הסיוע.
מארקיע נמסר בתגובה לתביעה: "טרם קיבלנו לידינו את פרטי התביעה. עם קבלתה נלמד את הנושא ונשיב כמקובל בפני בית המשפט".
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.מקווה שינצחו את ארקיע ושהחברה תשלם את הכל. (ל"ת)תומר 08/2025/22הגב לתגובה זו0 0סגור



