תיירות

עולים לטיסה? זו הסיבה הקריטית שאסור לכם להצטלם עם הכרטיס

משפיענית משבדיה גילתה באמצע הטיול כי כרטיס החזרה שלה בוטל, ככל הנראה לאחר שעוקב צפה בפרטי ההזמנה שהופיעו לרגע בסרטון שהעלתה לטיקטוק. כעת היא מזהירה את עשרות אלפי העוקבים ומספרת כיצד אירוע תמים הפך לבעיה של ממש
מערכת ice | 
כרטיס טיסה (צילום freepik, shutterstock)
משפיענית הטיקטוק השבדית ג׳נה נברין בת 27 שילמה מחיר כבד על רגע אחד תמים של תיעוד ברשתות. במהלך טיסתה מסקנדינביה ללוס אנג׳לס העלתה סרטון שבו נראה לרגע כרטיס העלייה למטוס, כולל שם המשפחה שלה וקוד ההזמנה בן שישה תווים.
בתוך זמן קצר הגיב אחד הצופים והזהיר כי כל מי שמחזיק בשם המשפחה ובקוד ההזמנה יכול לגשת למערכת ולהחליף או לבטל את הכרטיס, אך ג׳נה לא ראתה את ההערה באותו הזמן.
יומיים לאחר מכן, כשהייתה עדיין בלוס אנג׳לס, הבחינה שמשהו אינו כשורה. היא פתחה את אפליקציית חברת התעופה Scandinavian Airlines וגילתה שההזמנה נעלמה. בעת ניסיון ההתחברות הופיעה הודעת שגיאה. בפנייה לשירות הלקוחות נמסר לה כי הטיסה בוטלה, וכי הביטול בוצע כשעתיים בלבד לאחר פרסום הסרטון.
 
@jennalovisa Vad jag åt på min 14h flygresa till LA✈️🌴asså ETT mål mat på 14h kan inte va rimligt???! Besviken på SAS faktiskt 🤯🤯 #wieiad #whatieat #food #flightfood #eating ♬ originalljud - Jenna Nevrin
לדברי דוברת SAS פרטי הכרטיס המופיעים על כרטיס הטיסה נחשבים מידע אישי הדומה בחשיבותו לדרכון או כרטיס בנק. בחברה ציינו כי לא נתקלו עד היום במקרה שבו פרסום ברשתות החברתיות הוביל ישירות לביטול זדוני של כרטיס.
ג׳נה הסבירה שאינה מצפה להחזר מלא ותסתפק בהחזר מסי הטיסה. לדבריה, חבריה עודדו אותה להגיש תלונה רשמית אך היא בחרה להתמקד במסר לציבור. היא האריכה את שהותה בארצות הברית והגדירה את המקרה שיעור חשוב ל־59 אלף העוקבים שלה. היא ציינה כי מטיילים צריכים להתייחס לפרטי הכרטיס כאל מידע רגיש שאסור לחשוף, והציעה שחברות התעופה יוסיפו שלב אימות נוסף לפני שכל שינוי בהזמנה מתבצע.
מסקנתה ברורה: אין לפרסם ברשתות החברתיות שום פרט שמופיע על כרטיס הטיסה, שכן גם הצצה קצרה יכולה לאפשר לאחרים לבצע שינוי או ביטול בלתי מורשים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה