תיירות

תביעה נגד מלונות דן: "שינוי הרסני"

לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל תובעת את רשת מלונות דן בעקבות המדיניות החדשה שלה, לפיה הזמנות לבתי המלון שבבעלותה יתומחרו בשקלים בלבד. "המשמעות היא שמארגני התיירות הנכנסת יידרשו להציג את המחיר לסוכנים הזרים במטבע זר, כך שהסיכון לשינויים בשערי המט"ח יוטל על המארגנים בלבד"

מערכת ice |  3
תיירות (צילום Magma Images)
לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל הגישה ביום שישי תובענה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד רשת מלונות דן, כך על פי Ynet. במסגרת התביעה התבקש בית המשפט לתת צו שמצהיר כי החלטת הרשת לאמץ מדיניות חדשה לתמחור בשקלים מוטלים על מארגני התיירות הנכנסת, מהווה הפרה של החובות המוטלות על הקבוצה ולכן יש לבטלה, בשל הסיכונים הכרוכים בכך.
 
בתובענה נטען כי רשת המלונות החליטה לאמץ מדיניות עסקית בלתי מוצדקת ופוגענית כלפי החברים בלשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל. בכתב התביעה נכתב כי מדובר במדיניות עסקית שרלוונטית לתחום הקבוצות המאורגנות של ענף התיירות הנכנסת לישראל, ולפיה תמחור ההזמנות עבור בתי המלון שבבעלות הרשת יבוצע אך ורק בשקלים.
"אימוץ המדיניות הינו בבחינת שינוי הרסני עבור מארגני התיירות הנכנסת", נטען בתביעה באמצעות עוה"ד מרב ברוך, נמרוד פראוור ואסף סוויסה ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'.
במסגרת התביעה טוענת הלשכה כי המדיניות הזו "כופה על מארגני התיירות הנכנסת בלית ברירה, להפוך לסוחרי מט"ח ולשאת לבדם בכל הסיכונים הכרוכים בכך".
מסגרת התביעה טוענת הלשכה כי בפברואר 2021 רשת מלונות דן שיגרה הודעה דרמטית למארגני התיירות הנכנסת העובדים עמה, לפיה החליטה לאמץ את המדיניות החדשה, שתיכנס לתוקף מסוף פברואר 2022 ולפיה הזמנות לבתי המלון של רשת מלונות דן יתומחרו במטבע שקלי בלבד גם ביחס לשוק הקבוצות.
"המשמעות התאורטית של מדיניות זו היא שעל מארגני התיירות הנכנסת להציג לסוכנים הזרים תמחור שקלי של הזמנות עתידיות, כך שהלקוח מתחייב חודשים רבים מראש לתשלום המחיר במטבע שזר לו, המטבע השקלי, ונאלץ לשאת במלוא סיכוני המטבע".
בכתב התביעה נטען: "המשמעות המעשית של מדיניות זו היא אחת: הואיל ומארגני התיירות הנכנסת לא יוכלו להציג מחיר שקלי, הם יידרשו להציג את המחיר לסוכנים הזרים מולם הם עובדים במטבע זר, ובפועל יהפכו, בניגוד לרצונם ובעל כורחם, לסוחרים במט"ח, באופן שמטיל עליהם, ועליהם בלבד, את הסיכון המשמעותי לשינויים בשיעורי מט"ח, שכן הצגת תמחור שקלי לסוכנים זרים איננה אפשרות שניתן לבצעה בפועל. בשוק המאורגן לא היה מקובל מעולם לבצע הזמנות במטבע מקומי, לא בישראל ולא בשום מדינה אחרת",
טרם הוגשה תגובת רשת מלונות דן לבית משפט. מרשת מלונות דן נמסר בתגובה: "התביעה התקבלה במשרדנו. החברה תגיב בערכאות המשפטיות המקובלות".
 
מטבע חדש לבנק ישראל
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חכם, השקל חזק לעומת מטבעות חוץ, הם מבטיחים תשלום מירבי (ל"ת)
    אאא 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    סתם בכיינים (ל"ת)
    מיקו 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מלון דן אילת פוזה מסריח מעשנים בחדרים (ל"ת)
    שיקו 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור