תיירות

לא רק ישראל: המדינה שמחירי השכירות בה זינקו ב-17%

חושבים על רילוקיישן ליוון? תחשבו שוב. אזרחים במדינה השכנה חוששים ממשבר כלכלי נוסף, זאת בצל עליית מחירי השכירות בחלקים רבים באתונה בכמעט 20%
מערכת ice |  1
אתונה (צילום אינסטגרם)
כמעט ארבע שנים עברו מאז שיוון חגגה את סיום תוכנית החילוץ המסובכת שלה אחרי המשבר הכלכלי העמוק שפקד את המדינה, כשכעת, עושה רושם שהאזרחים במדינה הולכים וחוזרים להיות מודאגים ממשבר כלכלי נוסף.  
מצב הרוח הציבורי ההולך ודועך מגיע כאשר יוון - כמו מדינות רבות החברות באיחוד האירופי וגם ישראל, סובלת גם היא מעליית יוקר המחייה, המזון והדלק הגואה, מגמה שהוחמרה בעקבות ההסתערות של רוסיה על אוקראינה במשך חודשים ארוכים.
"יוון בטוחה יותר אבל לא בטוחה", אמר מיכליס גלניאנוס, תושב אתונה, לאתר CNBC כשנשאל על הסיכוי למיתון. "אני חושב שיוון יותר יציבה עכשיו ממה שהייתה פעם. אני חושב ומקווה שהימים האפלים מבחינה כלכלית של העבר לא יחזרו".
יוון עברה שלוש תוכניות חילוץ רצופות לאחר המשבר הפיננסי, אשר באופן שנוי במחלוקת, היו תלויות בשורה של רפורמות ושנים של חיי צנע. כלכלת יוון התרחבה ב-1.6% ב-2018 וב-1.9% ב-2019.
עם זאת, כמו שאר העולם, היא סבלה מנסיגה כלכלית בשנים 2020 ו-2021 עקב מגיפת הקורונה, וכעת היא מתמודדת עם לחצים כלכליים חדשים עם אחד משיעורי האינפלציה הגבוהים באירופה.
ההערכה של משרד הסטטיסטיקה של אירופה הצביע על כך שהאינפלציה הראשית של יוון עמדה על 10.7% במאי, עלייה מ-9.1% באפריל. עבור אזרחים ממעמד הביניים, מדובר בשינוי גדול. על פי דיווח של האתר היווני eKathimerini, דמי השכירות ברחבי יוון עלו ב-5% בין הסתיו 2020 לסתיו 2021, אך בחלקים מסוימים של אתונה דמי השכירות זינקו ב-17%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לימדו אותם שיטה לייקר
    בן ארצי 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כסף זה בלוף .אחרי שהתמוטטו כלכלית לימדו אותם שיטה
    סגור