תיירות

ארון הקבורה העתיק נפתח, וזה מה שהתגלה בו

משרד התיירות המצרי פתח ארון קבורה מלפני 2,500 שנה ובו מומיה שמורה היטב. זה הארון הראשון מבין 59 שנמצאו בבארות באזור הארכיאולוגי סקארה

מערכת ice |  7
הקבר המצרי שהתגלה (צילום טוויטר)

ארכיאולוגים במצרים פתחו ארון מומיה עתיק מול קהל רב שצפה וצילם את המומיה שבפנים. ארון זה הוא הראשון מבין 59 ארונות קרובה סגורים שנמצאו מוקדם יותר השנה בסקארה שבמצרים. 

סקארה הוא אזור קבורה גדול ועתיק במצרים ששימש כעיר מתים בעיר העתיקה של ממפיס. משרד התיירות והעתיקות במצרים דיווח שהתגלו 59 ארונות קבורה מעץ בבארות קבורה באזור הארכיאולוגי של סקארה. ארונות הקבורה מהעץ נמצאו במצב טוב וכוללים גופות של אנשים מכובדים מהקהילה המצרית העתיקה. 
 

עכשיו נפתח אחד מארונות הקבורה בפעם הראשונה מאז שנסגר לפני כ-2,500 שנה. הווידאו שפרסם משרד התיירות המצרי הפך לויראלי ברשתות החברתיות, בין השאר הגיע ל-9 מיליון צפויות בטוויטר. בוידאו רואים את המומיה בתוך הארון, עטופה בבד קבורה מקושט. אחד מהמשתמשים בטוויטר הגיב על הסרטון כך: "תמיד תהיתי אם ארון קבורה כזה יכול לכלול וירוסים או זיהומים שאין להם חיסון בעולם המודרני".

לפי הודעת עיתונות שפורסמה על ידי משרד התיירות המצרי, נמצאו בתחילה שלושה בארות שבהם נמצאו 13 ארונות קבורה שהתגלו בסקארה. בהמשך נחשפו 14 ארונות קבורה, שביחד מגיעים ל-59 ארונות קבורה. ארונות הקבורה יועברו למוזאון ה-Grand Egyptian החדש בגיזה ויוצגו שם. 
גרג לואיס, שגריר ניו זילנד במצרים, שיתף בעצמו את הסרטון הויראלי בטוויטר, וכתב: "אני גאה ששר התיירות והעתיקות חאלד אל אנאני הזמין אותי לסקארה לחשיפת הקבר החדש של המומיות. ראיתי אחד מהם נפתח בפעם הראשון מזה 2,600 שנים, זה היה מדהים".

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אין יותר מצרים
    חייזר 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש רק ערבים מוסלמים שהכחידו את המצרים האמיתיים ועכשיו הם מחללים את קברם
    סגור
  • אמת חלקית, ללא קשר לתגלית.
    שי יוגב 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נכון שמספר עמים, כבשו וגנבו מימצאים נפלאים במשך הדורות, אבל מצרים העתיקה, ממלכה אדירה היתה במשך אלפי שנים וטרם נחשפו, לדעת רבים, רבבות אתרים ומאגרים. מצרים היום, פנים שונות לה. אך תמיד מדהימה מרתקת ואוצרת בתוכה, סודות מהעבר העברי-יהודי, כמו גםשפע מכמני תרבויית עולם ישן ועתיק. אנו ממתינים לתגליות מופלאות שיאירו אור על המיפגש והקשר בין ארמונות מצרים ותרבות ישראל. שתהא שנה טובהומבשרת אך טוב, לכולנו.
    סגור
  • 5.
    שלוש בארות או שלושה בורות? (ל"ת)
    כתב בעיתון עברי... 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    עכשיו הערתם את היצור שממנו הכי פחדנו (ל"ת)
    שומר הקברים 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 3.
    לא מבין למה פותחים קברים
    גבררר 09/2022/17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    עוד העולם כולו יתחרט על זה שפתחו קברים.. משוגע מה שעושים בשביל כסף. אומנם זה עתיק ומעניין אבל עדיין זה קבר שהוא הכבוד האחרון לבן אדם אז למה לגעת ולפתוח... חבללל
    סגור
  • 2.
    מדהים ביותר איך מומיה נשמרה אלפי שנים
    פיני 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פשוט לא יאמן איך זה נשמר כל כך אחרי אלפי שנים כולל הצבעים והרצועות,
    סגור
  • 1.
    חילול המתים, (ל"ת)
    מונה 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור