תיירות

תחקיר המלונות באילת: באיזה מלון התגלו עובש וזיהומים באוכל?

ירדתם לאילת והאוכל עלה לכם בדרך חזרה? בדיקת מומחי המזון העלתה תקלות מטרידות במטבחי המלונות
מערכת ice |  6
קוליפורמים מסוכנים במנות בחדר האוכל (צילום פלאש 90/ משה שי, vecteezy)
תקופת החגים שזה עתה נגמרה היתה חגיגת סיום החום הישראלי. אזרחי המדינה מילאו את המלונות, ומי שהרוויחה כרגיל היא העיר אילת.
המחירים באילת כמו בשאר הארץ, לא נחשבים לזולים כמו בעבר, והמון ישראלים גילו שבחו"ל החופשה שלהם תעלה פחות. בעקבות כך היינו חושבים שלפי הכסף כך האיכות, אך מתברר שפעם נוספת הספקים המקומיים זלזלו בלקוחות שלהם.
בתחקיר של יולן כהן שפורסם אתמול (שלישי) בתוכנית חיסכון בערוץ 12, נחשפו מספר מלונות בעיר הדרומית שבהם מסתתרים חיידקים וזיהומים שעלולים להיות מסוכנים במיוחד לנופשים.
בבדיקת המזון במלון דן אילת נחשפו באמצעות מצלמה נסתרת קוליפורמים מסוכנים במנות בחדר האוכל. התוצאות שהתקבלו במעבדה של האגודה לבריאות הציבור הצביעו על "קוליפורמים פי 30 מהתקן", כפי שאמרה ד"ר ציפורה מטס מהאגודה לבריאות הציבור.
 
במלון הזה נמצאה גם תוצאה חריגה של חיידק שעלול להיות מאוד מסוכן לחלק מהאנשים. חיידק הסטף אוראוס - פי 15 מהתקן. "נראה שלעובד שעבד על אותו מוצר היה פצע פתוח - ואז החיידק עבר למוצר", הסבירה ד"ר מטס.
הממצאים מגיעים מספר חודשים בלבד לאחר תחילתה של חופשת הקיץ, בה שהו במלון דן עשרות נופשים שדיווחו לאחר מכן על כאבי בטן, הקאות ושלשולים.
 
לאחר מכן עברה כהן לבדוק במלון הרודס פאלאס באילת, שם בסלט פטה עם טונה התגלו גם קוליפרומים פי 30 מהתקן. "זה יכול להעיד על הגיינה של העובד, כלים לא נקיים", הסבירו במעבדה. בנוסף, נמצא גם עובש פי 90 מהתקן, והחיידק אנטרוקוקים צואתיים - פי 30 מהתקן.
בתחנה הבאה, מלון VERT אילת, נמצאו קוליפורמים פי 20 בסלט פאטוש ים תיכוני עם טונה, וגם עובש פי 1.6 מהתקן של משרד הבריאות.
מלון נוסף שנבדק הוא מלון רויאל ביץ אילת, שקיבל את התוצאה הטובה ביותר. בבדיקה תקן הקוליפורמים היה בסדר גמור, אך בעובש, התוצאה שנמצאה היא פי 5 מהתקן. "אומנם מצאנו עובשים, אבל לא הכצעקתה בהשוואה לאחרים", אמרה ד"ר מטס.
תגובת מלון דן אילת לכתבה בתוכנית חיסכון: "מלון דן אילת מקפיד הקפדה יתרה על בריאות ובטיחות המזון המוגש בו. אנו נמצאים בפיקוח מלא של כל הגורמים המוסמכים, וזוכים לביקורות טובות לאורך כל השנה. קיבלנו את הממצאים ונבחן אותם לעומק".
תגובת רשת ישרוטל: "רשת ישרוטל מקפידה הקפדה יתרה על איכות המזון המוגש בבתי המלון שלה ומספקת לאורחי בית המלון חווית ניופש וקולינריה ייחודית. אנו מקפידים לבצע באופן תדיר בדיקות איכות מזון בכל בתי המלון ומרוצים שגם בבדיקות המעבדה הוכחית התוצאות היו טובות ועמדו בתקנים".
תגובת רשת VERT: "המלון מקפיד על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות האוכל והמזון הנבדקים במעבדות הטובות בארץ על פי התקנים המחמירים ביותר. אם נמצא סלט שחרג מהתקן הנושא ייבדק בקפידה ויטופל במלוא החומרה. אנו נמשיך ונקפיד על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של שירות עבור אורחינו".
תגובת רשת פתאל: "בטיחות המזון זוכה להתייחסות יתרה באמצעות הקפדה על היגיינת העובדים, שמירה על נוהלי משרד הבריאות וכן דגימות מזון באופן שוטף, במעבדת מזון מקצועית ומוסמכת על ידי משרד הבריאות. דוח מעבדת ביו לאב (המוכר על ידי משרד הבריאות), מורה באופן חד משמעי כי מהימנות התחקיר נפגמה מאחר ואינו בוצע כנדרש. יודגש כי נושא בטיחות המזון נמצא בראש סדר העדיפויות של הרשת, ועל כך יעידו מאות אלפי האורחים אשר חזרו מחופשתם בריאים ומלאי הנאה וחוויות".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בושה למלון ברמה של הרודס (ל"ת)
    אביעד אוזן 10/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בדיקת מזון במלונות באילת
    דנה 10/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התגובות של מנהלי בתי המלון אם כולכם מקפידים כל כך אז למה התוצאות לא טובות. תמשיכו להעסיק עובדים זרים שהיגיינה זה רחוק מהם שנת אור. לראיה גם החדרים לא נקיים ואם כל המלון יבדק יימצאו עוד ממצאים מדאיגים אין השגחה . עובדי מטבח חייבים לעבוד עם כפפות.
    סגור
  • 4.
    כולם מעידים על הקפדה יתרה, אך התוצאות מראות שלא בדיוק.
    תותי 10/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגעיל רק לחשוב על לאכול באחד מבתי המלון האלה. הלוואי שימשיכו לבדוק ולפרסם את התוצאות. דוחה ברמות אחרות
    סגור
  • 3.
    פתאל אוכל מגעיל
    יוסי 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אוכל על הפנים בעיקר במלונות בירושלים
    סגור
  • 2.
    מה קורה, נראה שדן אילת לא למד כלום מהרעלת המזון בקיץ.
    סמי 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הגיע הזמן שמשרד הבריאות יעשה בדיקות תקופתיות בכל בתי המלון בארץ. במדינות מערביות מתוקנות הבדיקות מתבצעות באופן קבוע.
    סגור
  • 1.
    כרגיל המלונות מורחים אותנו ואנחנו משלמים מחירים מופקעים (ל"ת)
    לא מפראייר 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור