תיירות

נחשף: אלו היעדים הכי שווים לטייל בהם ב-2023

כדי לעזור למטיילים ולמטיילות לגלות את היעדים שהכי כדאי לשים אליהם לב בשנת 2023, Booking.com בדקה לעומק את המגמות העולמיות בתחום הזמנות החופשה ומשתפת מה הם היעדים שנמצאו הכי טרנדיים, שבהם כדאי לבקר
מערכת ice |  2
בודווה (צילום Booking.com)
למרות האירועים שקורים לאחרונה בעולם, עושה רושם שהמטיילים והמטיילות בישראל ובעולם עדיין משתוקקים לגלות יעדים חדשים במקומות קסומים בכל רחבי הגלובוס. לפי המחקר השנתי של Booking.com בנושא תחזיות לענף התיירות, הישראלים מרגישים הרבה יותר אופטימיים לגבי האפשרות שיצאו לחופשה בשנת 2023, בהשוואה לשנה שעברה (70%) והם מחפשים עוד ועוד חופשות שיוציאו אותם מאזור הנוחות (78%) עם יותר חוויות והרפתקאות שיגרמו להם לחיות את הרגע.
כדי לעזור למטיילים ולמטיילות לגלות את היעדים שהכי כדאי לשים אליהם לב בשנת 2023, Booking.com בדקה לעומק את המגמות העולמיות בתחום הזמנות החופשה ומשתפת מה הם היעדים שנמצאו הכי טרנדיים, שבהם כדאי לבקר. עיירות חוף לחופשה רוחנית, ערי בירה מלאות באומנות ציורית, יעדים היסטוריים ועוד – הרשימה הזו תאפשר לכם לבחור את מסלול החופשה הבאה שלכם ב-2023 באחד מהיעדים הכי חמים בעולם.
 
סאו פאולו, ברזיל: מעל שליש מהישראלים (37%) ציינו שהם רוצים לצאת למסע שופינג בחופשה ולקנות דברים שאי אפשר למצוא בבית. אם אתם נמנים עליהם, או שאתם סתם חובבי אופנה, בסאו פאולו מומלץ לבקר ברחוב אוסקר פריירה (Oscar Freire) שמציע חנויות בוטיק ועיצובים מיוחדים. כדי להירגע קצתמהמולת העיר, אפשר לצאת מהעיר בנסיעה קצרה אל החופים בקו החוף הצפוני של מדינת סאו פאולו, אזור קסום שיכול להתחרות בחופים המפורסמים של ריו.
בודווה, מונטנגרו: חמישית מהישראלים (20%) אומרים שהם הכי רוצים שתהיה להם אתה אפשרות לנוח על חוף הים במהלך הטיול שלהם ב-2023.* לכן, עבור אלו שמעוניינים לצאת לחופשה בחוף ולנוח מתחת לשמש וליד המים הצלולים, מומלץ לבקר ב-2023 בעיירה בודווה (Budva) במערב מונטנגרו שהיא אחד מהיעדים החמים ביותר בעולם כעת. בודווה ממוקמת על חוף הים האדריאטי, ולאורך 35 הק"מ של קו החוף המפותל שלה, שידוע כריביירת בודווה, יש רצועה של חופים יפים עם חולות בצבע זהב.
פונדיצ'רי, הודו: אליה מבקרות ומבקרים שמתעניינים ברוחניות ורוצים לבקר באשרמים שלה. לפי המחקר,40% מהתיירים הישראלים ציינו שהם רוצים להתנסות בטיול עם אווירה רוחנית בשנת 2023, כמו חופשת מדיטציה או מיינדפולנס, ו-38% רוצים למצוא את השלווה בריטריט בשתיקה. בפונדיצ'רי יש המון אפשרויות להשתתף במדיטציה, יוגה וימים שקטים, שיכולים לתרום לריפוי רוחני. הרחובות הקסומים של "פונדי" מאפשרים לחוות את ההיסטוריה המרתקת של האיזור ולראות בתים בצבעי הפסטל ומרפסות מקסימות עם פרחי בוגנוויליה וורודים.
קרטרו, מקסיקו: קרטרו (Querétaro) הוא יעד מתפתח במקסיקו שמפורסם בתושבים והתושבות החברותיים ומסבירי הפנים שלו. העיר ממוקמת בנקודה גבוהה באזור ההררי של מקסיקו, כך שתמיד יש בה אקלים אביבי שהופך אותה ליעד מושלם לכל אורך השנה. במרחק של נסיעה קצרה מהעיר נמצא אחד המונוליתים הגדולים והמרשימים בעולם, פניה דה ברנאל (Peña de Bernal), שמתנשא לגובה של 433 מטרים מעל פואבלו מאחיקו (Pueblo Magico). על פי מטיילים ומטיילות מומלץ מאוד להגיע לבקר במקום. 43% מהמטיילים הישראלים, שרוצים לשלב בטיול שלהם חוויה מעולם אחר, יכולים גם לשמוע מהמקומיים סיפורים על אורות מסתוריים ועל עב"מים שנצפו באזור.
בולצאנו, איטליה: בולצאנו (Bolzano) היא בירת דרום טירול (South Tyrol), האזור הצפוני ביותר של איטליה, והיא יעד מצוין בהרי האלפים לאנשים שממש אוהבים טיולי הליכה וסקי. בולצאנו ממוקמת בין ההרים המושלגים והמדהימים של הדולומיטים האיטלקיים, והמטיילים והמטיילות באזור יכולים לטפס על ההרים בקיץ, או להגיע לאחד מאתרי הסקי המפורסמים בחורף. חובבי ההיסטוריה ירגישו בבית כשהם ישוטטו בין הטירות הרבות מימי הביניים ובקתדרלת ה"דואומו" הגותית עם הצריחים המרשימים שלה, שיוצרת ניגוד מעניין עם הבתים שצבועים בגווני פסטל.
קאלאבאקה, יוון: העיר היוונית קאלאבאקה (Kalabaka) נמצאת במיקום מדהים בעמק תסליה (Thessaly Valley), בסמוך לאתר התיירותי מטאורה (Meteora), עיר של תצורת סלע מלכותית וביתם של כמה מנזרים אורתודוקסיים. העיר, שמוכרת כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, נמצאת בגובה של 400 מטרים והיא נבנתה במאה ה-13 על ידי נזירים שחיפשו מקום להתבודד בסביבה הציורית. היום, המנזרים האלה נראים כאילו הם תלויים באוויר על רקע יפהפה של גבעות בגוון ירוק עמוק. בשביל 57%מהישראלים שרוצים לחוות תרבויות שונות לחלוטין בטיול שלהם, היעד המיסטי הזה מציע אפשרות לצאת לטיולי הליכה בין נופים מעולם אחר. אפשר להכיר את האזור לעומק בסיור שקיעה במטאורה ולגלות את ציורי הקיר היפים במנזרים ואת מערות הנזירים של באדובס (Badovas), מערות בנות אלף שנים. במהלך הסיור אפשר לחזות גם בנופים מדהימים של השקיעה על רקע העמק.
סנטה פה, ארצות הברית: סנטה פה (Santa Fe) מכונה "העיר השונה" (The City Different), ומעבר לעובדה שהיא נבחרה ליעד פופולרי במיוחד לקראת 2023, היא נחשבת לעיר ייחודית עם מורשת רב-תרבותית יוצאת דופן, שבה מתגוררים ילידים של שבטים אמריקאיים. ההשפעה של הילידים האמריקאים על העיר ניכרת היטב: ממסורות אמנותיות עשירות ועד למבנים בסגנון בנייה בלבנים (adobe). תוכלו להתרשם מהתרבות והיצירה שלהם במוזיאון לאמנויות ילידים עכשוויות (Museum of Contemporary Native Arts) או באחת מ-19 קהילות הפואבלו שמקבלות אורחים ואורחות בימים מסוימים.
אולומוץ, צ'כיה: עבור כשליש (30%) מהישראלים שרוצים לטייל בשנה הבאה בערים פחות מוכרות ומתוירות, העיר ההיסטורית אולומוץ (Olomouc) היא אלטרנטיבה פנטסטית לבירה הפופולרית פראג והיא אחת מהערים הקסומות והפחות מוכרות באירופה. העיר, שממוקמת באזור האנה (Haná) במוראביה (Moravia) נבנתה בתקופה הרומית ויש בה הכל – החל מאדריכלות נפלאה ועד למורשת דתית וסצינה קולינרית עשירה. מומלץ לטעום את הגבינה הרכה אולומוצקה טברושקי (Olomoucké tvarůžky) הפופולרית, במיוחד אם גם אתם, כמו 17% מהישראלים, רוצים להתנסות בחופשה באוכל שבדרך כלל אי אפשר להשיג בבית.
הוברט, אוסטרליה: לאמנות, והכל ביום אחד. הוברט (Hobart) הוא אחד המקומות ברשימת היעדים הטרנדיים ל-2023 שבהם דווקא אפשר לעשות את זה. בירת טסמניה (Tasmania) היא הבירה הדרומית ביותר באוסטרליה, מה שאומר שמזג האוויר בה מצוין לכל אורך השנה. העיר שוכנת למרגלות הר וולינגטון (Mount Wellington) המדהים ובשטחה זורם נהר הדרוונט (River Derwent), כך שאם אתם רוצים לצאת להרפתקה, תוכלו לשוט בקיאקים, לצאת לסנפלינג או אפילו לגלוש בנהר. אם אתם רוצים לראות נופים נהדרים של האזור מלמעלה, תוכלו להצטרף לחוויית לימוד טיסה במקום בהדרכת מדריך או מדריכה מוסמכים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ירושלים
    רחל 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז'רבייזן.באקו מקום מושלם
    סגור
  • 1.
    עוד על אולמוץ ועל חבל מוראביה
    נעה 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://prague-blog.co.il/%d7%9e%d7%a1%d7%9c%d7%95%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%95%d7%94%d7%9e%d7%9c%d7%a6%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%98%d7%99%d7%95%d7%9c-%d7%91%d7%97%d7%91%d7%9c-%d7%9e%d7%95%d7%a8%d7%90%d7%91%d7%99%d7%94-%d7%91%d7%a6/
    סגור