טלוויזיה

שערוריית הענק של פייסבוק: עובדת בכירה לשעבר חשפה הכל

פרנסס האוגן החליטה לחשוף את עצמה כמי שהדליפה מסמכים סודיים של ענקית הרשת החברתית, בתכנית 90 דקות של CBS כשטענה בין היתר: "היו ניגודי אינטרסים בין מה שטוב לציבור לבין מה שטוב לפייסבוק ופייסבוק בחרה שוב ושוב לבחור לייעל עבור האינטרסים שלה כמו להרוויח יותר כסף"
כפיר אדר |  6
מארק צוקרברג (צילום unsplash ,פייסבוק/מארק צוקרברג, Pixabay)
מגדל הקלפים קורס? ‏עובדת לשעבר בפייסבוק חשפה הלילה (אור לשני) בריאיון מיוחד בתכנית "60 דקות" לרשת CBS שהדליפה מסמכים חסויים, לפיהם החברה הייתה מודעת לנזק הנפשי החמור שגורמת אינסטגרם לבני נוער.
המסמכים המפלילים, שנחשפו רק לאחרונה בשורת תחקירים של "וול סטריט ג'ורנל", הובילו לשימוע בסנאט האמריקני בנושא הגנה על ילדים ונוער ברשתות. כעת הטענות נגד פייסבוק ופלטפורמות הבת שלה שהן גורמות לדימוי גוף בעייתי אצל נערות עד כדי הצתת המהומות בגבעת הקפיטול. כמו כן, בתעדוף רווחים שוב ושוב על הדבקה על נאומי שנאה ומידע שגוי.
 
הבכירה שהחליטה להחשף ולשבור שתיקה היא פרנסס האוגן, שעבדה כמנהלת מוצר בצוות המידע האזרחי בפייסבוק, בהופעתה בתוכנית הטלוויזיה המוערכת, חשפה את זהותה כ"מלשינה" שסיפקה את המסמכים שעמדו בבסיס חקירת וול סטריט ג'ורנל וסנאט. שומע על הפגיעה של אינסטגרם בבנות נוער.
פייסבוק הייתה תחת אש לאחר שכתב העת פרסם סדרת סיפורים המבוססים על מצגות פנימיות ופייסבוק בפייסבוק שהראו כי חברת המדיה החברתית תרמה לקיטוב מקוון כאשר ביצעה שינויים באלגוריתם התוכן שלה, לא הצליחה לנקוט בצעדים להפחתת היסוס בחיסונים והייתה מודעים לכך שאינסטגרם פגעה בבריאותם הנפשית של נערות מתבגרות. קרא עוד
האוגן תעיד ביום שלישי בפני ועדת משנה של הסנאט בשימוע שכותרתו "הגנה על ילדים באינטרנט", על מחקר החברה על השפעת אינסטגרם על משתמשים צעירים. "היו ניגודי אינטרסים בין מה שטוב לציבור לבין מה שטוב לפייסבוק", אמרה האוגן במהלך הראיון. "ופייסבוק בחרה שוב ושוב לבחור לייעל עבור האינטרסים שלה כמו להרוויח יותר כסף".
 
עוד טענה: "פייסבוק הבינה שאם ישנו את האלגוריתם לבטוח יותר, אנשים יבלו פחות זמן באתר, הם ילחצו על פחות מודעות, הם ירוויחו פחות כסף, פייסבוק, שוב ושוב, הראתה שהיא בוחרת ברווח על פני בטיחות. המחקר של פייסבוק עצמו אומר שכאשר הצעירות האלה מתחילות לצרוך את התוכן של הפרעת אכילה, הן נכנסות ליותר ויותר דיכאון. וזה בעצם גורם להם להשתמש בזה יותר"
"גרסת הפייסבוק שקיימת כיום קורעת את החברות שלנו וגורמת לאלימות אתנית ברחבי העולם", המשיכה האוגן. היא מצביעה על מיאנמר, שם השתמש הצבא בפייסבוק כדי לפתוח ברצח. "פייסבוק תמיד בחרה במה שטוב עבורה, לא עבור החברה".
האוגן, שעבדה בעבר בגוגל ובפינטרסט, אמרה כי פייסבוק שיקרה לציבור על ההתקדמות שעשתה כדי לצמצם את דברי השנאה ומידע שגוי בפלטפורמה שלה. היא הוסיפה כי פייסבוק שימשה לסייע בארגון המהומות בקפיטול ב-6 בינואר, למרות שהאמינה שאף אחד בפייסבוק אינו "זדוני", היא אמרה שהחברה ערכה תמריצים לא נכונים.
דוברת פייסבוק, לנה פיטש, מסרה: ״בכל יום הצוותים שלנו צריכים לאזן בין ההגנה על הזכות של מיליארדי אנשים להביע את עצמם בפתיחות, לבין הצורך לשמור על הפלטפורמה שלנו מקום בטוח וחיובי. אנו כל הזמן ממשיכים לבצע שיפורים משמעותיים כדי להתמודד עם הפצת מידע כוזב וכל תוכן פוגעני. הטענה שאנחנו מעודדים תוכן שלילי ולא עושים כלום בנושא - היא פשוט לא נכונה״.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    רגולציה על פייסבוק זה דבר מאוד מסוכן
    דרור 10/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    גם בשמאל וגם בימין טוענים שפייסבוק היא פלטפורמה מסוכנת שמאפשרת הסתה לאלימות. הבעיה היא שפייסבוק כחברה פרטית בחרה צד וחוסמת אנשי ימין מתונים במידה ויש להם כושר שכנוע שסוחף המוני אנשים ומצד שני מאפשרת לארגוני טרור לפעול חופשי ולאנשים שמעבירים מימים אנטישמים שממש מעודדים רצח לחשוב שמדובר במשהו לגיטימי. מעדיף שהרגולציה היחידה על פייסבוק תהיה איסור חסימת תכנים מכל כיוון מאשר בחירת הצד הלא נכון והלא מוסרי שהם עושים עכשיו. אני מניח שגם הבכירה לשעבר מוחה על כך שהם לא מספיק שמאלנים ועדיין יש אנשי ימין שלא קיבלו את מרות האח הגדול.
    סגור
  • 5.
    שטויות
    Sos 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קשקוש רוצים לנתק את הציבור מידיעת האמת. מהלך של הדיפ סטייט, אל תקנו את הלוקש. תעברו לטלגרם!!!
    סגור
  • 4.
    כאילו שהיינו צריכים מלשנות כדי לדעת
    שי 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שפייסבוק היא אוייבת האנושות צוקרברג הוא איש שלא מטריד אותו כמות הנזק שייגרם בדרך לעוד מיליירדים, גם לא חיי אדם והרס החברה. איש מצחין בכמויות בלתי נתפסות. (אגב כל מי שעובד בפייסבוק, תזכרו שתצטרכו לחיות עם עברכם לשארית חייהם ותצטרכו לתת דין וחשבון לילדים שלכם). האיש כבר מזמן היה צריך לשבת בכלא, ופיייסבוק להתפרק. החברה היא מונופול ועדיין הורשתה לקנות חברות (אינסטגרם ווטסאפ) ולחכות מוצרי מתחרים כמו סנאפ וטיקטוק. זה דברים שצריך לאסור על מונופול כי זה משמיד תחרות. גם לא היה צריך לתת להם הנחות על תוצאות מעשיהם. עיתון שמפיץ שקרים יכול יכול להתבצע, אבל פייסבוק חסינה כי היא פלטפורמת אינטרנט. ואני אומר, חסינות... לא למונופול.
    סגור
  • 3.
    התרגום שלך הוא גוגל טרנסלייט? באמת? (ל"ת)
    אחד העם 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    לא זקוקים לעדות שלה כלל
    השופט 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק הורים מופקרים נותנים לילדיהם את הזבל הזה ליידים.כל בר דעת מבין שזאת המטת חורבן על חינוך ילדיו
    סגור
  • 1.
    קרא עוד???
    המתקן 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מישהו העתיק כתבה תרגם בגוגל טרנסלייט ושכח למחוק את read more????
    סגור