טלוויזיה

קשת ו-RGE מעלות הילוך: זה המנכ"ל החדש של החברה

קבוצת התוכן קשת קיבלה אישור לרכישת רבע ממניותיה של RGE. באופן הזה, תוכל החברה החדשה להתחיל לעבוד על מוצר הסטרימינג שלה, מה שהולך לשנות את פני הטלוויזיה בישראל. המשימה מוטלת עכשיו על המנכ"ל החדש
מערכת ice |  2
יעקב נדבורני (צילום רמי זרנגר Magma Images)
יעקב נדבורני הוא המנכ"ל החדש של חברת הסטרימינג המשותפת של קשת ו-RGE שבדרך למהפיכה בשוק הטלוויזיה הישראלי. על כתפיו של נדברוני, מנכ"ל אקספון לעכשיו, מוטלות המשימה לקדם את הפלטפורמה החדשה שיחבר בין שני עולמות תוכן ענקיים בטלוויזיה בדרך לתחרות על הצרכן הישראלי.
על פי הדיווחים, כבר בתקופה הקרובה יחל המנכ"ל החדש בהקמת צוות כדי להשיג את המשימה לעלות לאוויר את הערוץ החדש כבר בחודשים הקרובים. נדבורני אישר ל-ice את בחירתו למנכ"ל החדש של החברה המשותפת לקשת ו-RGE.
קשת בדרך למהפך: כך זה ישפיע על הטלוויזיה שלנו
עד היום התרגלנו לשני סוגי ערוצים בפיקוח המדינה: ערוצים מסחריים כמו רשת 12 וקשת 13, שחויבו להנגיש את התכנים שלהם באופן חינמי לציבור והכנסותיהם נובעות מרצועות הפרסומות הארוכות שמשודרות לצד התוכניות. הסוג השני של טלוויזיה ממוסדת בישראל הוא טלוויזיית הכבלים כמו יס והוט שהונם נגזר בעיקר מלקוחות שרוכשים מינוי להתחברות לתוכן שלהם.
לאורך השנים, הצליחו הערוצים המסחריים לגוון את מקורות ההכנסה שלהם ממכירת תוכן ל–VOD או להפקות חוץ-לארץ. כעת, עם העליה ההולכת ומתפתחת של שירותי סטרימינג כמו נטפליקס וחברותיה שמציעות תוכן מבוסס אינטרנט, רווחי הפירסום מתמקדים בפלטפורמות אלו ומגיעים בעיקר לגוגל ופייסבוק.
כך נוצר מצב שבמשך כעשור שוק הפרסום בטלוויזיה מאבד מאחיזתו ושירותי הסטרימינג עולים במקביל. עוד חשוב לומר כי פעילותם של ערוצי הכבלים והלויוין היו מפוקחות בידי הממשלה ועם המעבר לדיגיטציה חדשה בתחום, התכנים למעשה יוצאים מתחת הפיקוח הממשלתי.
במגמה הנוכחית, שוק הטלוויזיה עתיד לעבור כולו לשדר על גבי האינטרנט, כך שהרגולציה בעניין כמעט ובטלה. קשת ורשת יוכלו להגיע במצב כזה להכנסה של עוד כ-50 מיליון שקלים לכל אחת מתשלום עקיף על התכנים שלהם. הוט מנסה לעשות שריר מול האופציה הזאת ומאיימת בפגיעה בשוק הפרסום של הערוצים.
דיווחים קודמים כבר הצביעו על כוונה של קשת יחד עם RGE להקים פלטפורמת טלוויזיה חדשה, משהו שיהיה גרסת הסטרימינג המשודרגת של עידן פלוס, מבוסס אפליקציה. הגופים יבנו יחד חבילת תוכן שתיתן מענה של ערוצי הברודקסט הישראליים, והיא תכלול תכני אקטואליה, ילדים, ספורט ובידור.  אפליקציית N12 החדשה כנראה היתה יריית הפתיחה לכל הסיפור הזה, למרות ששני הגופים הכחישו בתוקף.
עכשיו זה התבהר סופית: רשות התחרות הודיעה כי קבוצת התוכן קשת קיבלה אישור לרכישת רבע ממניותיה של RGE. באופן הזה, תוכל קשת להתחיל לעבוד על מוצר הסטרימינג שלה, מה שהולך לשנות את פני הטלוויזיה בישראל. כמו שכבר אמרנו - הדיגיטציה פחות סובלת מרגולציה כבדה, מה שיאפשר לקשת להתחיל להרוויח על התוכן שהיא מייצרת הרבה יותר. 
ואיפה זה פוגש אותנו הצרכנים? שירות סטרימינג חדש של קשת ו-RGE שעתיד לבוא לעולם, יפגוש אותנו בטווח הקרוב ובטווח הרחוק. נתחיל מהעובדה שכניסה של כל מוצר חדש לשוק טובה לתחרות ולמחירים ככה שבאופן ישיר זה יכול להשפיע על הסכום שנוציא על שירות כזה.
בטווח הרחוק - מדובר בהחלט באבן דרך משמעותית בדרך להתנתקות מטלוויזיה על גבי כבלי או לוויין ומעבר לשידורים על גבי האינטרנט. לא ברור מה יעשה שוק הפירסום מול מהפך כזה, כי כרגע הכנסות הסטרימינג מנותקות לחלוטים משוק הפירסום ומתבססות על תשלום מנויים. אבל אנחנו נהנה סוף סוף מהנתק הזה ונוכל כנראה לצרוך תוכן בלי להיות כבולים למפרסמים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אבי ניר הולך הביתה???? (ל"ת)
    מיה 10/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    איש דוחה!! (ל"ת)
    סתונית 10/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור