טלוויזיה

יום השואה 2022: מתי הצפירה, ומה רואים בטלוויזיה?

יום השואה שחל היום כולל את הטקסים המרכזיים שחוזרים לשגרה מאז תקופת הקורונה, ובהם העצרת המרכזית בקיבות לוחמי הגטאות. בערוצים יתקיימו שידורים מיוחדים לרגל יום השואה
מערכת ice | 
יום הזיכרון לשואה ולגבורה (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
יום השואה הלאומי שחל היום (חמישי), נפתח אתמול בטקס המרכזי ביד ושם, וברחבי הארץ יתקיימו העצרות והטקסים כבכל שנה. בשעה 10:00 בבוקר תישמע ברחבי הארץ צפירת זיכרון בת דקה, אז גם תתחיל עצרת הפתיחה הממלכתית בכיכר גטו ורשה ביד ושם. בשעה 11:00 יתחיל טקס לכל איש יש שם בכנסת.
הערב בשעה 20:00 יינעל יום הזיכרון לשואה ולגבורה בטקס המרכזי בקיבוץ לוחמי הגטאות עצרת הנעילה של היום במוזיאון בית לוחמי הגטאות תהיה השנה בסימן "מורשתנו לדורות הבאים".
העצרת מתקיימת מדי שנה מאז 1949. השנה חוזרת העצרת למתכונתה המקורית באמפי בקיבוץ לוחמי הגטאות, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג. את העצרת ילוו מוזיקלית שלומית אהרון, אניה בוקשטיין ומקהלת המועצה האזורית מטה אשר את תפילת "יזכור" יקריא יפתח קרן, יו"ר ועד ההנהלה של קיבוץ לוחמי הגטאות. 
 
בקשת 12 ישודר ב-11 טקס "לכל איש יש שם". במהלך שעות הצהריים שידורים חוזרים של טקסי יום השואה, משנה זו ומשנים קודמות, וברצועת הפריים טיים הערב ישודר פרק עובדה שיביא את תיעודי המלחמה המתרחשת באוקראינה.
גם ברשת 13 ישודר טקס "לכל איש יש שם", ולאחריו סרטי עדות של שורדי שואה. בשעות הערב תחזור רשת 13 למתכונת פריים טיים רגילה ותשדר את "אהבה חדשה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה