טלוויזיה

בדרך למלחמת עולם בתקשורת? קשת במכתב חריף לרשות השנייה

זכיינית השידור שיגרה מכתב לרשות השנייה, זאת לאחר שהבקשה שלה להשקת שירות הסטרימינג שפיתחה, freetv, מתעכב מזה למעלה משנה: "מדובר בפרק זמן שחורג ממתחם הסבירות ומכללי המינהל התקין"
מערכת ice |  3
קשת, הרשות השנייה (צילום Magma Images, ויקיפדיה)
קשת שלחה הבוקר (ראשון) מכתב חריף במיוחד לרשות השנייה. הרקע: עיכוב של למעלה משנה במתן האישור להשקת מיזם  freetv, שירות הסטרימינג מבוסס האינטרנט החדש שמנסה להוציא לפועל קשת. 
בחודש מרץ 2021 הגישה קשת שתי בקשות  לשני רגולטורים: רשות התחרות – בקשה לעסקת הסדר כובל עם RGE, והרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו – בקשה לאישור פעילות נוספת של בעל הרישיון.  
כעת, בקשת מחכים כבר למעלה משנה לאישורה של הרשות השנייה, כשכעת עושה רושם שהסבלנות שלה הסתיימה. במכתב, ציינו בקשת את הנימוקים לאישורה של רשות התחרות, שם נכתב: "בספטמבר 2021, רשות התחרות אישרה את העסקה ואף נימקה את החלטתה: "ענף הטלוויזיה הרב-ערוצית מאופיין היסטורית כענף עם חסמי כניסה גבוהים הנוגעים בעיקר לעלות הגבוהה הכרוכה בהקמת תשתית ייעודית והשקעת סכומים נכבדים בשיווק ורכש תוכן. כתוצאה מכך, הענף נשלט שנים רבות על ידי שני שחקנים בלבד – הוט ויס.
"על אף השינויים שחלו בענף הטלוויזיה הרב-ערוצית, ובכללם כניסתם של מתחרים חדשים [(סלקום ופרטנר), הענף עודנו נשלט ברובו על ידי שני השחקנים הוותיקים – הוט ויס. ההסדר הנדון יאפשר כניסה של מתחרה נוסף לענף וכתוצאה מכך היצע המוצרים הזמין לצרכן יגדל ורמת התחרות צפויה להשתפר".
בקשת תקפו את הרשות השנייה: "הרשות השנייה, לעומת זאת, כ-14 חודשים לאחר הגשת הבקשה, טרם הכריעה. וזאת על אף שקשת הציגה בפני הרשות כל מסמך שהתבקשה, ענתה על כל שאלה שנשאלה, ואף התחייבה לעמוד בתנאים מסוימים על מנת להפיג את חששותיה של הרשות. כל זאת נעשה, ועדיין – המועצה לא החליטה.
מדובר בפרק זמן שחורג ממתחם הסבירות ומכללי המינהל התקין".
כזכור, גלי בהרב-מיארה, היועצת המשפטית לממשלה, הודיעה בתחילת החודש על בלימה זמנית של המיזם המשותף של קשת ו-RGE ביצירת הסטרימינג המשותף שלהם - FREETV, וזאת לאחר חוות דעת מטעם המשנה ליועמ"ש שנשלח לרשות השנייה. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ערוץ תעמולה בסטרימינג
    מנבאת עתידות 05/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבעיה שתעמולה עובדת יותר כשלצופים אין ברירה. כשיש להם ברירה הם לרוב מעדיפים מוצרים שלא לוקחים השראה ממשטרים אפלים. אז שיהיה (לא) בהצלחה מחכה שתפשטו כבר את הרגל
    סגור
  • 2.
    גם אני לא תומך באישור לקשת (ל"ת)
    מוטי 05/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    קשת לא כתבו נכון את הבקשה
    ירון 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עם חברות כאלה מתנהלים אחרת ושולחים מכתב עם כל מה שרוצים לעשות ורושמים בסוף. אם לא נקבל ממכם תגובה תוך 60 יום נבין מתגובתכם שאין כל מניעה חוקית לבצע את הנאמר...
    סגור