טלוויזיה

מכה לקשת ו-RGE: היועצת המשפטית לממשלה עוצרת את הסטרימינג

רשות התחרות אישרה, אבל היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בהתערבות חסרת תקדים בשוק הטלוויזיה בניסיון לבלום את האפשרות למונופול של קשת בענף לאחר החבירה ל-RGE ומיזם הסטרימינג המשותף
מערכת ice |  4
יעקב נדבורני וגלי בהרב מיארה (צילום רמי זרנגר, Magma Images, תומר יעקובסון)
גלי בהרב-מיארה, רק נכנסה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה בפברואר האחרון, וכבר עם החלטה דרמטית בענף הטלוויזיה ובלימה זמנית של המיזם המשותף של קשת ו-RGE ביצירת הסטרימינג המשותף שלהם - FREETV, וזאת לאחר חוות דעת מטעם המשנה ליועמ"ש שנשלח לרשות השנייה.
נזכיר, במועצת הרשות השנייה התכנסו בשבוע שעבר כדי לאשר את המיזם המשותף של החברות, וזאת לאור התנגדויות בולטות כמו של חברת HOT שהזהירו מפני מונופול של קשת על הטלוויזיה הישראלית. אולם בעוד רשות התחרות אישרה את המהלך, וגם הייעוץ המשפטי של הרשות השנייה ככל הנראה אישר את האיחוד, דווקא היועצת המשפטית לממשלה בלמה את המיזם.
 
אל מועצת הרשות השנייה נשלחה חוות הדעת של מאיר לוין, המשנה ליועמ"ש בתחום הכלכלי, בדבר חוות הדעת המשפטית הפנימית של הרשות השנייה, וכי אותה חוו"ד לא בחנה את כלל האפיקים המתאימים לאישור המיזם המשותף, וכי על דעת היועמ"ש שיש לבחינה מקצועית יותר כדי לאשר את המיזם וזאת אל מול החשש המונופול: "על הרשות השניה להבטיח פלורליזם וחופש ביטוי, מגוון דעות, ומניעת מונופול בשוק הדעות".
 
בכך נעצרה האפשרות של אישור המיזם על ידי הרשות השנייה וזאת על סמך עו"ד אופיר ביתן, היועץ המשפטי של הרשות שהגן על חופש העיסוק של קשת וזאת אל מול טענות המונופול. באם הרשות השנייה תרצה לאשר את המיזם, יהיה עליה להציג חוות דעת מקיפה יותר בהשפעות של הריכוזיות שתהיה לקשת בענף.
 
מ- FREETV נמסר: "חברת הסטרימינג FREETV היא בשורה צרכנית אדירה שתחסוך לכל משק בית בישראל כ-2000 ש"ח בשנה. הניסיון של גורמים פוליטיים והמונופולים המסחריים של הוט ובזק לעכב את המיזם ולפגוע באזרחי ישראל לא יצלח, ומשול לניסיונות של קודאק להילחם בצילום דיגיטלי.
"לאחר אישור רשות התחרות, הרשות השנייה צריכה לאשר הנושא בהקדם, וכך צפוי להיות. חברת FREETV ממשיכה בהיערכותה המסחרית ותשיק בקרוב את הבשורה הצרכנית הטובה ביותר והזולה ביותר בשוק הטלוויזיה".
מהרשות  השנייה נמסר ל-ice כי "רשות השנייה כרגולטור עצמאי מנהלת הליך היוועצות עם גורמי הממשלה, לרבות משרד המשפטים בעניינים שונים.  במסגרת הליך זה העבירה הרשות פניה לגבי מספר נושאים בסוגיה הנדונה ומשרד המשפטים התייחס אליה - כמקובל בהליכי היוועצות מעין אלה".
עוד הוסיפו כי "כלל ההליך נמצא עדיין בעיצומו, כולל הדיונים, הבדיקות וגיבוש חוות הדעת המקצועיות. משיסתיימו גיבוש חוות הדעת המקצועיות וכלל ההליך תפורסם החלטת המועצה. כל אמירה אחרת סותרת את עובדות המקרה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פלורליזם בקשת?
    ערן 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי באולפן שישי ברגע שבועז ביסמוט פותח את הפה כבר רינה מצליח, היכנע דנה וייס וחובב הטורקים הוטרינר ערד ניר מתחילים לנבוח
    סגור
  • 3.
    הוט ויס מונופול חזק
    אלי 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היום הצפייה בטלוויזיה היא באמצעות האינטרנט iptv
    סגור
  • 2.
    שוחד של מתנגדי הצרכנים זו בושה
    רני 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לדאוג לצרכנים דואגת לנפח את הכיס השמן שלה. זה פשוט לא יאומן. איך הוט, יס, פלאפון סלקום ופרטנר גם להם יש שידורי אינטרנט בנוסף למשהו אחר. ולהוט ויס שעושקות אותנו ללא הבחנה במיליונים יש גם טלוויזיה וסטרמרים באינטרנט זו לא הפרה של החוק לפי הטענה שלהם והם לא מונופול שמנצל אותנו ולא נותן תמורה. לאן הידרדרנו. זו פגיעה רצינית וחמורה בתחרות די כבר נמאס לנו תנו לחיות בכבוד.
    סגור
  • 1.
    עם משכורת של יועצת ממשלתית מה איכפת לה שנשלם הון על טלו
    פז 05/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צריך לחקור את היועצת המשפטית על ההחלטה שיכולה לגרום למחירים להיות כמו בחול ההחלטה שלה תמוהה
    סגור